Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 19:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Cambridge 640 eller Nad 7240PE? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har pt. et setup bestående af Nad 7240Pe og Nad Cd 5425
Dette spiller på et sæt System Audio 1550.
Men nu har jeg set et sæt Cambridge Azur 640. Både Cd, radio og forstærker inden for mine økonomiske rammer.

Min Nad yder 40 W i 8 ohm og trækker umiddelbart SA'erne fint, men kan cambridge gøre det bedre? (65 W 8 ohm | 100 W 4 ohm)
Nad'en er trods alt nok 20-30 år gammel. Camridgene er omkring 6 år.

Iflg SA skal der en forstærker på 50 W til for at spille mine SA'er - Så frygter at jeg måske ikke udnytter dem helt, men det er jo Nad.

Her kommer spørgsmålene?
Nogen der har prøvet SA og Cambridge sammen? lyd?
Jeg gætter på at Cambrigene vil have en lysere lyd end min Nad, det ville ikke genere mig. Men kan de så noget mere med mellemtonen/diskanten?
Ville du købe Cambridge?
Er der andet der ville gøre det bedre? og nej har desværre ikke råd til Primare, men når jeg har så køber jeg det :)

Jeg ved godt at det er optimalt at lytte sig frem, men studenterbudgettet er ikke til at købe og prøve for så pludselig at have et forstærkersæt i overskud.
Man kan vel ikke høre kombinationen nogen stedder da HIFI klubben har sat sig på Cambridge i DK og ikke fører SA.
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 20 Februar 2010 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

hej .. jeg har selv cambrigde 640 v.2 sættet . men jeg har ikke prøvet det sammen med med SA. men jeg kan kun sige jeg er meget tilfreds med det .!!  det spiller som du selv er lidt inde på med en god mellem tone kontra nad der er mere "basset" ikke at misforstå at der ikke er bas på cambrigde ! der er bare mere hul igennem på mellemtone . og så har cambrigde også helt klart den lækkereste remote :)  og så til prisen !! 
Til top Vis kenneth74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth74

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes