Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 13:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Squeezebox touch (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 20 Februar 2010 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har afprøvet en Squeezebox touch?
Er den bedre eller dårligere end en Duet, hvad er forskellen, hvis der er forskel?
Positive/ negative, konstruktive erfaringer efterlyses!

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 Februar 2010 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Der er enkelte beta testere som fik en Touch tilbage i efteråret; du kan finde deres kommentarer her http://forums.slimdevices.com/forumdisplay.php?f=34

Men ellers er den officielle release rykket et par gange; der tales nu om april (uofficielt).

Udover de åbenlyse ting:
- display
- det er muligt at tilslutte en USB harddisk direkte og lade Touch afvikle en letvægt udgave af serveren
- ...

Så er det en helt ny hardware sammensætning som f.eks tillader at den kan afspille i 24/96 kvalitet. Tidligere var det nødvendigt at gå op i Transporter for at kunne dette.
Faktisk understøtter Duet Receiveren's DAC 24/96 men den CPU der sidder i Duet er for svag og derfor bliver høj opløst musik f.eks 24/96, 24/192 transcoded (SOX) på selve serveren.

Mht til lydkvaliteten så siges det  at den er på højde med Transporter... og som sådan er det vel afløseren til den aldrende Transporter. Tvivler på at Logitech laver en afløser, de er jo mere til konsum.
Du kan finde betragtninger fra et par af beta testerne her  http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=74471&pag e=3 (Phil Leigh, iPhone, Pfarrel)

Nå tilbage på sporet.... det der har forsinket Touch er software. Husk på de havde også Radio produktet som skulle på gaden inden jul.
Jeg bruger selv 7.5 embedded server beta sporet på arbejde og kan konstatere at der sker store fremskridt mht performance. Og for NAS brugere er det også godt nyt....

- Skiftet fra mysql til SQLite er kommet så langt at performance er den samme og mindre RAM forbrug da mysql ikke kører. Information: man kan vælge mellem at bruge mysql og SQLite
- Der er skrevet en ny scanner som sammen med SQLite har halveret scanningstiden
- Cover cachen er blevet skrevet om til at bruge SQLite og er blevet meget hurtigere
- ...

Det eneste performance problem der efterhånden er det lidt træge webinterface; men det har vi jo levet med i et stykke tid... mere vil ha mere

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 April 2010 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

xiuxiu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Er der andre der oplever lag ved afspilning af udenlandske radiostationer?

Har ingen problemer med de danske, men ca hvert minut kommer der en stilhed på 3 sek på de udenlandske, og så spiller det igen.

Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
Til top Vis xiuxiu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xiuxiu

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 16 Maj 2010 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Kom med et eksempel på en udenlandsk radio station, du oplever det ved. Så prøver jeg lige :-)
Til top Vis SilverLine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverLine Besøg SilverLine's Websted

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 Maj 2010 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har efterhånden haft SQ Boksen i et godt stykke tid og må lige komme på banen med et godt råd : HVIS den bruges over det trådløse netværk så LÅS jeres mac adresser på sq reciver og controller til en bestemt IP adresse, så får i et MEGET mere stabilt system og det vil med STOR sansynlighed også gælde for den nye touch !!

Mvh Frankie

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Maj 2010 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har en del musik liggende på min bærbare PC som jeg afspiller via Windows media player, kan jeg høre dette via Touch?.

Musikken er fra TDC Play og altså dermed DRM beskyttet, nogen med erfaringer ang. dette?

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 16 Maj 2010 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Peter VTEC skrev:

Jeg har en del musik liggende på min bærbare PC som jeg afspiller via Windows media player, kan jeg høre dette via Touch?.

Musikken er fra TDC Play og altså dermed DRM beskyttet, nogen med erfaringer ang. dette?

Nej desværre....

Men der findes jo programmer der kan tryle med DRMèn. Så har jeg vist ikke sagt for meget. Men synes du skulle gå over til .FLAC i stedet for, som mange af os andre. mp3 fra TDC er ikke lige verdens bedste lyd.

Til top Vis SilverLine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverLine Besøg SilverLine's Websted

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Maj 2010 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret selv om det ikke er så opløftende for jeg havede gerne set det kunne virke

Jeg har godt læst lidt om DRM på google men jeg har ikke begivet mig i krig med at prøve det selv.

Grunden til jeg køre med Play, er jeg har fundet meget godt musik jeg ikke har kunnet finde ellers på CD som stadig er flittigt i brug herhjemme.

xiuxiu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2010 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

SilverLine skrev:
Kom med et eksempel på en udenlandsk radio station, du oplever det ved. Så prøver jeg lige :-)

Lige nu sidder jeg og hører Rock Radio 1 (London) og der hakker den ca. hvert 3 minut hvor den lige skal køre en buffer opdatering.

Har i Routeren sat min Macbook og Touch til faste IP adresser, da jeg ikke kunne finde muligheden for fast på Touchen.

Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580

Sound Defined
Branchemedlem
Branchemedlem
Sound Defined

Bruger siden: 18 Marts 2009
Lokalitet: København
Sendt: 17 Maj 2010 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke problemer med "hakken", når jeg spiller radio på den - men af og til stopper radioen helt og stationen må vælges påny, for at få musikken igang igen.

Når jeg spiller fra lokal USB-HD, er der somme tider hakken - men kun hvis jeg spiller 24 bit/96kHz.

Og så er der af og til lidt rod i musikbiblioteket og rod i den interne logik. I går aftes måtte jeg opdatere softwaren for at få den til at opføre sig fornuftigt. Selv om det var samme sw-version der kom i, så fik det tilsyneladende sat de interne registre på plads. Touch'ens opførsel tydede på overskrivning af registerværdier - typisk programmeringsfejl...

Der er altså klart plads til forbedringer, men det kommer helt sikkert også i de kommende SW releases.

På trods af en række "hovsa'er" er det dog et super fedt produkt. Især afspilningen af hi-rez materiale op til 24bit/96kHz er lækkert. Med en ekstern DAC lyder den endog særdeles overbevisende. Men jitter og strømforsyningsstøj skal være under kontrol, for at det kommer op på high-end niveau.  

Til top Vis Sound Defined's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sound Defined Besøg Sound Defined's Websted

QWERTY126
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 17 Maj 2010 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Har netop fået en Touch, havde før en SB3.

Touch falder aldrig ud, da jeg har valgt at køre med fast ethernet, og faste IP adresser. Har en ReadyNas DUO - kører altsammen fint.

Routeren sættes op med faste IP adresser, Touch får jo IP adressen fra domain (her Router)

Wireless er ustabilt, og kan ikke anbefales

Til top Vis QWERTY126's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af QWERTY126

xiuxiu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2010 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har ingen problemer med at streame musik (Flac) til Touch, altså på Lan siden. Det kører bare 100% stabilt, så det er kun Internet radio, der hakker lidt i det. Der må ske et eller andet, når min Router modtager data fra Wan til Lan og skal sende det videre til Touch. Gad vide om det er fordi jeg kører Open DNS *tænke tænke* 

Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 17 Maj 2010 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

xiuxiu skrev:
Gad vide om det er fordi jeg kører Open DNS *tænke tænke* 

Det er det ikke. Alternativ DNS påvirker ikke en i forvejen etableret session. DNSen er jo bare et navneopslag. Søg et andet sted!

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

QWERTY126
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 17 Maj 2010 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

xiuxiu skrev:
Jeg har ingen problemer med at streame musik (Flac) til Touch, altså på Lan siden. Det kører bare 100% stabilt, så det er kun Internet radio, der hakker lidt i det. Der må ske et eller andet, når min Router modtager data fra Wan til Lan og skal sende det videre til Touch. Gad vide om det er fordi jeg kører Open DNS *tænke tænke* 

Snakkede engang med min internetudbyder (full rate) om dette problem - og de ændrede "noget" i deres opsætning til mig (som kunde), som bevirker at der ikke er så mange "hakker" i deres ellers kontinuerete signal. Kan ikke huske hvad de gjorde - men har ikke problemmer med udfald.

Til top Vis QWERTY126's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af QWERTY126

xiuxiu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2010 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

QWERTY126 skrev:

xiuxiu skrev:

Snakkede engang med min internetudbyder (full rate) om dette problem - og de ændrede "noget" i deres opsætning til mig (som kunde), som bevirker at der ikke er så mange "hakker" i deres ellers kontinuerete signal. Kan ikke huske hvad de gjorde - men har ikke problemmer med udfald.

Har prøvet med rent Ethernet men med samme udfald, så nu ringer jeg til Telmore i morgen, da problemet må ligge på ydersiden af netværket

Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

En interessant post på computeraudiophile: http://www.computeraudiophile.com/content/Logitech-Squeezebo x-Touch-
Review#comment-45594

Man kan åbenbart få en optisk USB-extender, som også isolerer et tilsluttet eksternt drev elektrisk fra Touch'en.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

er der nogen der har en mening om hvordan konverteren i squeezebox touch er?
Synes at have læst et sted, at de er på højde med den i en transporter, hvilket vel ikke er helt ringe, om det er tilfældet!!!

Derre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008
Sendt: 08 Juli 2010 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Efter min mening er den på højde med konverteren i min Pioneer SC-LX72, måske lige en anelse ringere, men det er ikke meget.
Til top Vis Derre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Derre

mbull
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 08 Juli 2010 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

xiuxiu skrev:

Prøv at tage et kig på dette link vedr. hakken fra Internetradio:

http://logitech-da-emea.custhelp.com/cgi-bin/logitech_da_eme a.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=8310&p_created=120 9374089&p_sid=oX6RSo4k&p_accessibility=&p_redire ct=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRz b3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9NjEsNjEmcF9wcm9kcz0mcF9jYXRzPSZwX3B2PSZw X2N2PSZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=&p_topview=1

Det ser ud til at der en buffer som kan justeres for at løse problemet med hakning...

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum