Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 21:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Lydkort Eller DAC? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Crash
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 20 Februar 2010 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Hej! Jeg vil høer om der er nogen af jer der ved om jeg vil få bedder lyd fra min PC med en

Cambridge DacMagic end med det lydkort som jeg har nu som jeg ellers synes der har rigtig go

lyd? Det er det her lydkort jeg har.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=99374

Det er sat til en X-Canv8 som jeg har en X-PSU 3 til og så har jeg skiftet de orginal rør ud med nogen

bedder i X-Canèn og jeg bruger Denon AH-D5000 høertelefoner og så har jeg conveteret mine CDèr

til FLAC format?
Til top Vis Crash's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Crash

torsteinowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Februar 2010 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Hvis du er tilfreds med lyden fra lydkortet tror jeg du skal holde fast i det. Der er grænser for hvad DacMagic kan gøre af forskel når du allerede har god lyd i forvejen. Jeg kender ikke lydkortet, men udfra beskrivelsen ser det ud til at være fornuftigt.

Selv hvis DacMagic lyder lidt bedre er det jo meget at give for en beskeden forbedring. I dit sted ville jeg ikke skifte DAC for en lille forbdering. Hvis du derimod vi have et større løft til lyden er der mange muligheder for lidt dyrere DAC'er.

Vil dog lige tilføje at DacMagic var en stor forbedring over min Pioneer DV360 CD afspiller, så hvis lydkortet ikke er så godt, kan der være en betydelig forbedring at hente.

Til top Vis torsteinowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torsteinowich

Crash
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2010 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Ok tak lyden er nu også suber go fra det lydkort men det er jo også både fierwier med støjspoler på

kablet og så har det også ejen strømforsyning :-)

Hvad for en DAC ville du ellers andbefale til max cirga 6.000 kr ?

torsteinowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Februar 2010 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Crash skrev:
Ok tak lyden er nu også suber go fra det lydkort men det er jo også både fierwier med

Hvad for en DAC ville du ellers andbefale til max cirga 6.000 kr ?

Jeg kender desværre ikke markedet så godt i det prisområde, da jeg købte i en lidt lavere prisklasse.

Jeg stødte på benchmark dac1 som fik supergode anmeldelser. Selv hos stereophile, hvor de er temmelig kritiske, var der stor begejstring. Den har volumekontrol og en god hovedtelefonforstærker indbygget, så den kan for nogle brugere erstatte en head amp og forforstærker.

Den er lidt over din pris, har set den til 7000 uden USB/fjernbetjening i DK.

Jeg har leget lidt med tanken om at lave et forenklet anlæg med dac1 + effektforstærker (digital lyd ind fra computer). Desværre koster modellen med fjernbetjening 12500 og det synes jeg er en urimelig forskel. Desuden prøver jeg på at holde lidt igen med mit hifi forbrug. Hvis man ikke passer på bliver det skruen uden ende med opgradering af det svageste led

Har lige købt nye højttalere og så blev det mere tydeligt end før at CD afspilleren ikke er god nok. Så købte jeg DacMagic og nu synes jeg godt forstærkeren kunne lyde lidt bedre. Så bliver det pludselig interessant at fjerne forforstærkeren fra systemet for at afkorte signalvejen og lade dac1 drive en effektforstærker og samtidig få en god headamp men så skal jeg af med dacmagic igen og det er jo lidt fråds og vil koste et tab og er i øvrigt lidt for dyrt. Så jeg ender nok med at sidde på pengene et stykke tid endnu og håbe på at der kommer en billig supergod digitalforstærker på markedet i mellemtiden. Nad M2 bliver desværre for dyr for mig.

Til top Vis torsteinowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torsteinowich

Crash
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2010 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Tak for dit råd! Jeg har selv kikket lidt på Stello DA100 som jeg har læst en del om og den her

http://ravenda.wordpress.com/2009/08/14/audio-gd-dac-19mk3/

skulle også have en cool lyd har jeg læst men det er baer svært at kom til at

prøve dem man kun kan købe i udlandet og jeg vil også helst hvis jeg kan

gå ned i byen her i Århus og lytte til nåde men jeg synes ikke der er ret mange DAC`s

jeg kan gå ned og få en lytter på desvæer! :-(

Så er jeg tilbage ved det jeg først overvejet nemlig om ikke baer jeg skulle købe et par

Sennheiser HD 800 for at få bedder lyd for det er jo højtalerne / høertelefonerne der har mest at

skulle have sagt?

NB. De fortjerner jo så baer det beste grej bliver spændt bag dem det er jo skruen uden ende som

du selv skriver men sådan er det jo når man først er blevet hug! ;-)

Crash
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2010 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Nu fandt jeg lige denne DAC som Tape Connection har måske den er bedder end DacMagi?

http://www.6moons.com/audioreviews/atoll2/atoll.html

http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=3

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes