| Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne rippe mine cder i flac format.
Hvor finder jeg den bedste og nemmeste ripping mulighed i flac format?
Det skal være ULTRA nemt at gå til da jeg er seriøst udfordret hvad edb angår.
Kan I hjælpe mig? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil jeg anbefale dig at kigge nærmere på dBpoweramp, hvis du ikke er bange for at måtte spendere nogle få dollars...
Det har jeg selv brugt til at rippe mine cd'er med og jeg synes det er nemt at gå til. Det skal dog lige siges at jeg arbejder med IT til dagligt, så det kan godt være at jeg er lidt inhabil i denne sag.  __________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
Head-Fi: Heed Canamp, Cambridge DacMagic, FiiO E10, HiFiMAN HE-400, Fischer Audio FA-003, Sennheiser HD25-1 mkII & Superlux HD-662.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rappo skrev:
|
Jeg vil jeg anbefale dig at kigge nærmere på dBpoweramp, hvis du ikke er bange for at måtte spendere nogle få dollars...
Det har jeg selv brugt til at rippe mine cd'er med og jeg synes det er nemt at gå til. Det skal dog lige siges at jeg arbejder med IT til dagligt, så det kan godt være at jeg er lidt inhabil i denne sag. 
|
|
|
Jeg ville foretrække noget der ikke kostede penge. Ikke fordi jeg ikke vil ofre det, men jeg har ikke visakort. Så det bliver noget bøvl med betaling. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
henrikhessel Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig. Bruger selv DB poweamp. Lettere pogram findes ikke.
Henrik 4944.
Udstyr. Lyngdorf tdai 2200, Lyngdorf CD 1, Martin Logan vista, sonos, monitor audio subs, Monster Powercleaner,Nordost heimdall samt diverse tweaks
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9423
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg afspiller i winamp (som er gratis), men ripper med EAC. EAC er svært, men winamp kan også gøre det. Jeg har prøvet en enkelt gang og det var meget nemt.
http://www.winamp.com/
Flac er en del af programpakken, så det virker uden at installere ekstra plugins. Hvis ikke du lige kan få det til at virker, skal jeg gerne prøve igen, og lave en lille guide. Men, som jeg husker det er det meget simpelt.
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Rappo skrev:
|
Det har jeg selv brugt til at rippe mine cd'er med og jeg synes det er nemt at gå til. Det skal dog lige siges at jeg arbejder med IT til dagligt, så det kan godt være at jeg er lidt inhabil i denne sag. 
|
|
|
Jeg ville foretrække noget der ikke kostede penge. Ikke fordi jeg ikke vil ofre det, men jeg har ikke visakort. Så det bliver noget bøvl med betaling.
|
|
|
Jeg kan som udgangspunkt sagtens forstå dig.  Der findes med sikkerhed gratis alternativer, som gør det næsten eller lige så godt som dBpoweramp.
Før jeg blev bekendt med dBpoweramps eksistens brugte jeg Exact Audio Copy, men den er så vidt jeg husker lidt mere langhåret at bruge... __________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
Head-Fi: Heed Canamp, Cambridge DacMagic, FiiO E10, HiFiMAN HE-400, Fischer Audio FA-003, Sennheiser HD25-1 mkII & Superlux HD-662.
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exact Audio Copy har en guide, som gør det let at sætte op. Herefter EAC er nemt at bruge - også for ikke-computernørder. __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
JitH Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har før forsøgt at rippe CD'ere til FLAC, men synes det var for besværligt, da processen involverede at man skulle igennem 2 konverteringer.. først CD til Wav, og så Wav til FLAC
Er der nogle af de "rippere" i nævner, som gør det i éen omgang? __________________ Advanced acoustics max-450
B&W DM309
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
JitH skrev:
|
Jeg har før forsøgt at rippe CD'ere til FLAC, men synes det var for besværligt, da processen involverede at man skulle igennem 2 konverteringer.. først CD til Wav, og så Wav til FLAC
Er der nogle af de "rippere" i nævner, som gør det i éen omgang? |
|
|
Det gør dBpoweramp!  __________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
|
| Til top |
|
| |
Fimpe Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når EAC er sat rigtigt op (følg en af de guides der findes på nettet) så kører det let med automatisk tagging etc.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
dBPowerAmp er rent faktisk gratis til at rippe FLAC, dog kan de mere avancerede features kun prøves gratis i 30 dage. Så lad jer ikke afskrække af det koster penge, prøv det først og find ud af om i kan klare jer uden de features man skal betale for. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9423
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Både EAC og Winamp gør det hele i et hug. Om som det er nævnt, er EAC kun langhåret første gang. Når alt er sat op, er det lige så nemt som andre programmer. EAC er faktisk blevet meget nemmere at bruge de sidste par år. Så dem der prøvede for mere end 3 år siden, bør give det en chance igen.
|
| Til top |
|
| |
Korsbæk Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man ikke gider eller ikke kan finde ud af de andre programmer. Er der et program som hedder "ripstation micro". Det er ultra simpelt man
skal bare fortælle hvor man vil have gemt filerne og hvilket format man vil have det i. Og derefter er det bare at sætte cd'erne i en afgangen, så
finder den selv cover art, titel på album, nummer og artist. Super nemt.
Måske det er en mulighed.
__________________ HTPC: HFX mini
Effekt: Hypex 400 HXR
Højtaler: Elysium Passage 3.0 & Elysium Passage 1.0c
Sub: Elysium Passage Sub
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Ney også er inde på, så kan man sagtens bruge dBPowerAmp uden at skulle betale, hvis man bare skal rippe i f.eks. FLAC. Jeg har brugt programmet i over et år, uden at skulle betale for noget, og har samtidigt ikke haft problemer med at rippe i hverken WAV, FLAC eller ALAC. Programmet er i det hele taget meget brugervenligt, og kræver ikke at man sætter sig voldsomt meget ind i det. Desuden er det rart at programmet selv kan auto-tagge de fleste skiver. Det vil sige, at den selv kan finde frem til kunstnernavn, album-titel, sang-titel osv. - her sparer man ret meget tid.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg så downloadet DbPowerAmp og har rippet et par skiver. Og det ser ud til at fungere fint.
MEN. Førend jeg ripper helæe biblioteket vil jeg altså gerne være helt sikker på at jeg gør det rigtigt.
Så et spørgsmål mere: Når jeg dobbeltklikker på et nummer inde i min mappe. Bør skidtet så ikke spille?
Eller hvordan sikrer jeg mig at mine filer virker korrekt? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Nu har jeg så downloadet DbPowerAmp og har rippet et par skiver. Og det ser ud til at fungere fint.
MEN. Førend jeg ripper helæe biblioteket vil jeg altså gerne være helt sikker på at jeg gør det rigtigt.
Så et spørgsmål mere: Når jeg dobbeltklikker på et nummer inde i min mappe. Bør skidtet så ikke spille? |
|
|
Hvilken afspiller har du installeret på din computer? __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Brian7500 skrev:
|
Så et spørgsmål mere: Når jeg dobbeltklikker på et nummer inde i min mappe. Bør skidtet så ikke spille?
|
|
|
Hvilken afspiller har du installeret på din computer?
|
|
|
Itunes og WMP (WMP ved jeg ikke virker). Men burde Itunes ikke? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
floe skrev:
Brian7500 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Itunes og WMP (WMP ved jeg ikke virker). Men burde Itunes ikke? |
|
|
iTunes kan ikke håndtere FLAC (ikke uden eksterne plugins, i hvert fald). Hvis du skal bruge lossless i iTunes (og på din iPod), så rip i ALAC. Alternativt skal du bruge en anden afspiller, f.eks. Winamp eller Foobar.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Brian7500 skrev:
floe skrev:
Brian7500 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Itunes og WMP (WMP ved jeg ikke virker). Men burde Itunes ikke? |
|
|
iTunes kan ikke håndtere FLAC (ikke uden eksterne plugins, i hvert fald).
|
|
|
Og det plugin (fluke) er ikke meget bevendt... Prøv WinAmp, eller endnu bedre: Rip til ALAC som er iTunes eget lossless format. Det kan dBPowerAmp også. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
wildstyle skrev:
Brian7500 skrev:
floe skrev:
Brian7500 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Itunes og WMP (WMP ved jeg ikke virker). Men burde Itunes ikke?
|
|
|
iTunes kan ikke håndtere FLAC (ikke uden eksterne plugins, i hvert fald).
|
|
|
Og det plugin (fluke) er ikke meget bevendt...
Prøv WinAmp, eller endnu bedre: Rip til ALAC som er iTunes eget lossless format. Det kan dBPowerAmp også.
|
|
|
Jamen hvis jeg skal bruge mine rips til Sonos, kører pc og ikke har nogen ideer om hverken Ipod eller Iphone. Er der så nogen grund til at skifte til Alac og Itunes? Er det så ikke lige så godt bare at finde en anden afspiller? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |