| Forfatter |
|
lisborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 27 Februar 2010 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hifi4all 
Jeg har nu lige været ude og invistere i en ny forforstærker vincent sa-93. tidligere brugte jeg sa-31 det kører så på vincent sp-993 og et sæt dali 850, men efter jeg skiftet syntes jeg at dali'erne bliver hurtige skinger og det høres specielt ved t og s lyde men endeligt, lang om længe så til mit spørgsmål så, eller retter sagt 2 1. hva det kan skyldes og hva jeg kan gøre ved det?? 2. hvilken afspiller (squeezebox, cd afspiller, mediecenter) i kunne foreslå efter egen erfaring? (^hovedspørgsmålet^)
ps er bange for at squeezebox/mediecenter vil gøre lyden mere skinger istedet for en rør cd afspiller, men så det jo rart jeg kan være heldig og få nogle gode råd med på vejen her inde fra
Opdateret
Hej alle, har nu været lidt væk for tråden og kigget rundt omkring dog uden held,har tilgængel forelsket mig lidt i 2½ afspiller, men ved ikke om de er noget vær har set nogle indlæg om den ene hvorpå folk snakker om de ikke ved om laseren holder meget længere og det for 2004! men det er følgende modeler
ORIGINAL CD 2008 MK II
RESTEK RADIANT MK2
DENON DCD S-10
håber på nogle af jer måske har et par ord der kan gøre mig en anelse klogere må indrømme RESKTEK'en er jeg virkelig lun på, skyldes det frække design tror jeg har selvfølgelig os tænkt på rega apollo, men har haft en planet 2000 (top loader) før som jeg var ret skuffet over, selvom jeg godt kan regne ud apolloen er bedre, vil jeg bare gerne helst prøve noget lidt anderledes en "mængden" med mindre den selvfølgelig er i en dels elite klasse for sig selv.
Mvh. Alexander Lisborg
ps. tak for hælpen på forhånd 
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2010 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der må da være nogle der kan hjælpe lidt derude i denne jungle 
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 27 Februar 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, jeg er ikke den eneste der er utålmodig  En ekstren DAC efter Squeezeboxen bestemmer den lydkvalitet. Tror ikke at så mange "seriøse" bruger den interne DAC.
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2010 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg os lige set på noget af sonos hvilket også er rigtigt flot, men ønsker mig mest noget hvor jeg kan styrer hele mit anlæg + tv med en remote og hvis det så kunne være trådløst og nappe alt den musik på computeren ville det jo være helt optimalt, men hvis en cd afspiller overgår squeezebox/sonos/mediecenter vil jeg dog hellere anskaffe mig en bedre cd afspiller. men håber der er nogle med erfaringer den kan sige lidt om fordele og ulemper ved hver i sær,
vil videre vente spændt på nogle gode svar ps. tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 27 Februar 2010 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ikke skiftet til et sølv signal eller ht kabel eller andet power kabel en sort lakrids ?
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2010 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej kører med helt sammen signal kabler den eneste ændring er at jeg er gået fra en hybrid forforstæker til en fuld transistore forforstærker som skulle passe til effekt delen, syntes da os der er kommet meget mere hul igennem og gennerelt spiller det da os mange længder bedre det er kun ved halv høj volume at s og t lydene skriger i øret.
nu ser jeg så at jeg rent faktisk rockerede på de 2 signal kabler mellem cd afspiller og forforstærker til effekt og forforstærker ved ikke om det siger det store, skal lige siges at det er 2 kobber kabler 
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2010 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
nogle andre der kan uddele nogle kommentare/råd ?
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 27 Februar 2010 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Du skal huske på at Vincent spiller starmt, og med kontrol. Jeg synes personligt, de kører bedst med mere moderne højttalere. Jeg havde Vincent sp991 på både kef 107 og Mirage m1. Det var ikke et godt match. Der i mod var det godt sammen med Vienna Acoustics og martin logan. Jeg har også hørt Vincent med nogle nye B&W og kef Four, og det var også godt.
Men husk på dit rum også har begrænsninger, og at det kan lyde grimt hvis du spiller for højt.
Mvh
Frank.
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 28 Februar 2010 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes også DAC's med rør, så betyder det mindre om det så er en squeezebox eller en cd afspiller der tilsluttes.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 28 Februar 2010 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en pladespiller!
Signalet direkte fra en SB - feks. DUET - svarer til en 2.000,- kroners CD. Vælger du SB eller Sonos løsningen SKAL du også have en ekstern converter.
.... og så lige et lille suk. Du finder ikke alle sandheder og løsninger på nettet. Hifi er en hoibby og man skal lære gennem livet. Flere af os har været med siden 70'erne og er kun blevet en lille smule klogere. Dit spørgsmål f.eks. er helt umuligt at svare på. Et godt bud kunne dog være nogle bedre højttalere.
"Jeg havde før en rød bil. Nu har jeg en blå bil. Hvorfor trækker den til højre, når den røde ikke gjorde det? Skal jeg købe en rød bil igen?". __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2010 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 28 Februar 2010 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror da ikke Janils er nedladen, men du har lige skiftet forforstærker, hvad med at skifte tilbage for at høre om det fjerner det skinger?
Ellers vil jeg anbefale pladespilleren, det har en del af mine kunder gjort med stor positiv effekt. 
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2010 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var os mere ironisk  har bare læst her på forumet at du skal op i en formue med en pladespiller, og nogle vil havde atomatisk andre manual, og så det med LP'er koster mere og ved ikke om du kan få alt på plade + jeg nu os syntes det er synt at smide min cd samling ud og igen meget omkosteligt især med 2500 om måneden
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 28 Februar 2010 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal da ikke smide dine CD'er ud, og pladespiller koster ikke formuer. For små midler f.eks. brugt kan du jo starte og brugte plader kan købes til 5-10 kr./stk. i læsehesten o.l.
Når nu du syntes de lyder digitalt, så var det måske at du skulle prøve noget andet. det kunne jo være at analog lyd er dig. 
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 01 Marts 2010 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er en fin forstærker du har. Du kan j se om du kan prøve med andre højttalere, og senere spare op til nogen. Det er de færeste unge der har ræd til det hele på en gang :-)
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 01 Marts 2010 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
exciter skrev:
Der findes også DAC's med rør, så betyder det mindre om det så er en squeezebox eller en cd afspiller
der tilsluttes. |
|
|
Og Sq.box'en som kilde til en ekstern DAC giver RIGTIG GOD værdi for pengene ift. at købe et drev ...
|
| Til top |
|
| |
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 01 Marts 2010 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
lisborg skrev:
|
Nej kører med helt sammen signal kabler den eneste ændring er at jeg er gået fra en hybrid forforstæker til en fuld transistore forforstærker som skulle passe til effekt delen, syntes da os der er kommet meget mere hul igennem og gennerelt spiller det da os mange længder bedre det er kun ved halv høj volume at s og t lydene skriger i øret.
nu ser jeg så at jeg rent faktisk rockerede på de 2 signal kabler mellem cd afspiller og forforstærker til effekt og forforstærker ved ikke om det siger det store, skal lige siges at det er 2 kobber kabler 
|
|
|
Du har ombyttet kablerne mellem CD/Pre og Pre/Amp. Hvis du hører til lejren, der kan høre forskel på kabler, er det jo et helt og aldeles gratis sted at ændre, for at finde ud af, om det har en betydning. Hvorfor skulle der kunne være forskel på forskelligt opbyggede kabler, bare fordi de begge er af kobber?? __________________ Kim
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2010 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fundet ud af de gamle kabler mellem min hybrid forforstærker og effekt var sølv, og da jeg så fik ny forstærker blev det rigtigt slemt, nu har jeg kobber og det er blevet meget bedre syntes jeg. men nej hører gennerelt ikke forskel, har heller ikke haft mulighed for at prøve, men regner med der er forskel til du når en hvis grænse og så det ellers fup, men på lakrids kabler og "vingummi" kabler er der forskel (vingummi/dyre)
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2010 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle, har nu været lidt væk for tråden og kigget rundt omkring dog uden held,har tilgængel forelsket mig lidt i 2½ afspiller, men ved ikke om de er noget vær har set nogle indlæg om den ene hvorpå folk snakker om de ikke ved om laseren holder meget længere og det for 2004! men det er følgende modeler
ORIGINAL CD 2008 MK II
RESTEK RADIANT MK2
DENON DCD S-10
håber på nogle af jer måske har et par ord der kan gøre mig en anelse klogere må indrømme RESKTEK'en er jeg virkelig lun på, skyldes det frække design tror jeg har selvfølgelig os tænkt på rega apollo, men har haft en planet 2000 (top loader) før som jeg var ret skuffet over, selvom jeg godt kan regne ud apolloen er bedre, vil jeg bare gerne helst prøve noget lidt anderledes en "mængden" med mindre den selvfølgelig er i en dels elite klasse for sig selv.
Mvh. Alexander Lisborg
ps. tak for hælpen på forhånd 
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2010 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
der må da være nogle der kender til disse afspiller?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |