| Forfatter |
|
KevinArnold Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da min cdafspiller gik i stykker for et års tid siden, valgte jeg at satse på at høre cd'er via min DVDafspiller (Oppo DV-
983H). Jeg må dog sande, at det ikke er helt det samme. Lyden bliver for upræcis og ikke helt så god, som med en
dedikeret cdafspiller.
Derfor vil jeg anskaffe mig en ny eller brugt cdafspiller. Men hvilken én ud fra den betragtning, at den ikke skal være
svagest led i mit setup, men heller ikke for dyr (max 2-3000kr.) ? ?
Jeg har en NAD C 320BEE forstærker og et sæt B&W DM603 S3 højtalere...
Kan nogen input, der kan give mig færten af noget, der kan passe ?
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej,
du kan også overveje at købe en såkaldt dac (digital til analog konvertering).så kan du fortsat bruge din dvd og så få en god lyd fra dac'en.
men ellers kan jeg anbefale onkyo, hvis det skal være en cd-afspiller i den prisklasse. de har en fin lyd og er næsten uopslidelige.
mvh __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
| Til top |
|
| |
anse Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 476
|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne købe en brugt Sony fra Es serien. Starter fra 400 kr og de dyreste et par tusinde.
Spiller aldeles glimrende og vil matche dit anlæg fint.
vh.
Anders
|
| Til top |
|
| |
wernerfire Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers er mærker som Rotel og Onkey som er kendt for høj kvalitet til de rigtige priser. Og som Anse skriver er SONY es serien også et godt bud.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
- yep, en brugt Sony ES-spille er et rigtigt godt bud. Arcam laver iøvrigt også fremragende CD'ere..
MVH __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
KevinArnold Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for inputs. Jeg undersøgte "brugtmarkedet" for benævnte mærker (Sony ES, Rotel og Onkyo), men havde svært ved at finde nogen. Derudover var jeg på tysk ebay for at byde på en Apollo Rega, der dog viste sig at blive for dyr.
Til sidste endte jeg med at købe en NAD 510 til en 500,-. Har tilsyneladende ikke rigtig været brugt og giver en fin lyd. Det er i øvrigt en tilbagevenden til min "debut" cd afspiller fra 90'erne.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nad cd-afspiller er selvfølgelig en oplagt mulighed, Marantz laver også rigtig fine buget maskiner, af 2nd hand maskiner vil jeg da lige slå et slag for Linn Karik III og Linn Ikemi, Karik III fåes for 3-4K og Ikemi for 4-5K, det er begge super musikalske maskiner som er bygget som en kampvogn og vil spille i mange år uden problemer. En andel vej kunne som nævnt være en dac med enten et gammelt teac eller sony ES drev eller bruge din dvd som drev, men tror nu du vil få en betragtelig forbedring ved at bruge et kvalitets cd-drev.
Ved godt at linn afspillerne er uden for bugetet, men ville lige nævne dem aligevel. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 11 Marts 2010 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
KevinArnold skrev:
|
Tak for inputs. Jeg undersøgte "brugtmarkedet" for benævnte mærker (Sony ES, Rotel og Onkyo), men havde svært ved at finde nogen. Derudover var jeg på tysk ebay for at byde på en Apollo Rega, der dog viste sig at blive for dyr.
Til sidste endte jeg med at købe en NAD 510 til en 500,-. Har tilsyneladende ikke rigtig været brugt og giver en fin lyd. Det er i øvrigt en tilbagevenden til min "debut" cd afspiller fra 90'erne.
|
|
|
Det er da en fin maskine til prisen.
Jeg har selv eget en brugt NAD500 og jeg oplevede at skuffen blev direkte dårlig til sidst. CDerne røg ud af skuffen og kunne ikke læses når skuffen kørte ind. Håber ikke det er noget du også kommer til at opleve...
|
| Til top |
|
| |