| Sendt: 13 Marts 2010 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Købte forleden en ældre dame, en Rotel RCD-971, da jeg kom hjem med den, og ville se hvad der var inden i, så jeg at der var monteret en LClock XO, fint nok tænkte jeg det er vel ikke så ringe...
Men så surfede jeg rundt på forskellige forummer, for at se hvad folk synes om sådan en ældre CD afspiller, så faldt jeg over en side (kan ikke huske hvor), hvor der var en mente at sådan en LClock faktisk kunne gøre tingene være !, hmm... tænkte jeg kunne det nu også være rigtig !!?
Jeg blev nød til at få stillet min nysgerrihed, så frem med loddekolben og få rettet alt det "hærværk" der var lavet i min RCD-971, såsom overskårede printbaner, diverse kortslutninger...osv, på med strømmen igen...Puha der var stadig liv i hende !
På med en Dire Straits plade (HDCD), lyttede et stykke tid og synes faktisk at hele lydbillede var blevet en hel del bedre, diskanten var blevet mere "rund og dejlig", før kunne den godt være lidt spids og knap så øre venlig, synes faktisk også bassen blev lidt mere detalieret..., spiller faktisk rigtig godt nu af at være sådan en ældre dame !
Jeg har efterfølgende skiftet op-amps til nogle BB OPA-627, de lyder rigtig godt !
Så spørger jeg om er der andre der har knap så god erfaring med LClock, der faktisk i nogle tilfælle kan gøre tingene værre !!?
MVH
|