Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 12:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: USB kabel til eksternt DAC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg ved at det ikke er en elegant måde at starte den diskussion op på, så jeg kommer i kødet på den med det samme.

Jeg har oplevet markante forskel i lyden på mine eksterne DACs afh. af hvilke USB kabel der bruges.

Jeg kender alt det der med når kablet kan bruges til min disk og min printer osv. skule det ikke være noget forskel på dem når de bruges til DACs men det er det.

Jeg har prøvet på en X-Can V8 og så min nuværende aune (moddet med OPA627 samt bedre PSU).

Desværre har jeg ikke rigtig nogle high end USB kabler men jeg kan godt sige at oplevelsen frister at gå ud og bestille en.

Indtil videre den bedste jeg har kommer fra min printer (tror jeg nok) det er en alm A-B usb med ferrit klodser i begge ender.

Jeg har også skaffet en Lindy som skule være bedre men nej.. tvært imod. De helt billige skal man bare ikke bruge.

Hvordan jeg oplever forskellen? Jo, selvom jeg IKKE har regnet med det er noget og det var helt tilfældigt at jeg overhovedet begyndte at kigge på det, er det ligesom altid er med kabler.

Det opleves som mere (eller mindre ) luft, 3D, blødere diskanter og bedre bass.

Tosset? Måske.....:) Men forskel er der sgu....:)

En sidste ting. Lad os holde en god tone, og dem der har prøvet det, kan i ikke fortælle hvilke kabel i synes bedst om og hvor kan disse købes?

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

ved ikke helt hvor meget du er interesseret i at bruge. men synergistic research laver et usb kabel til 4500 kr/m. det skulle eftersigende være et
rigtig rigtig godt kabel.

det kan købes og sikkert også testlyttes fra flg forhandler: http://www.activ-hifi.dk/synres1.html

her er et der er lidt billigere, men stadig et rigtig godt kabel: http://www.aqvox.de/cable.html

held og lykke med det.
lad mig endelig høre hvis du får det hjem på prøve
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

hiv fat i Carsten, han har nogle bud

http://www.schmidt-audio.dk/

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Sendt: 16 Marts 2010 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Hej, tak for jeres input.

Jeg har imellem tiden bestilt sådan en:

http://www.istereos.co.uk/product_info.php?cPath=23_52&p roducts_id=251 

Så må jeg se hvad det sker....Det ville dog være dejligt hvis der var nogen der har prøvet at lege lidt med forskellige USB kabler og vil dele lidt erfaring

holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2

Dr. Strangelove
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Hej.

Har selv et AQVOX-kabel og sammenlignet med et standardkabel af bedre kvalitet er der himmelvid forskel. Og så er det endda til at betale.

Locus Design har et rigtig godt ry. Jeg har hørt det mellemste kabel men har desværre ikke haft lejlighed til at sammenligne det med AQVOX-kablet - eller for den sags skyld hørt det i mit eget setup - men jeg tror ikke du går galt i byen med Locus Design. Du kan sikkert lave en aftale med Carsten http://www.schmidt-audio.dk/ om et lyt.

...Tubes rules
Til top Vis Dr. Strangelove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Strangelove

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2010 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Hey Panos

ved ikke om du længe har bestilt et usb kabel eller fået et til testlytning. men tjek evt dette kabel ud. midt på siden

hificonsult.se

ser i hvert fald også ret svedigt ud. hvad prisen er ved jeg ikke lige

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Marts 2010 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Hej

Nedenstående Wireworld Ultraviolet 5 får gode anmeldelser og ser spændende ud (og er betalbart)

http://www.wireworldaudio.com/reviews/WhatHiFiUSBAug09.pdf

Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 Marts 2010 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet andet end USB. Min erfaring er at coax er langt bedre end USB, men om det er pga at jeg har brugt et alm USB kabel ved jeg så ikke

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2010 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

problemet er med USB er, at alm usb kabler har strømføring ved siden af alle de andre ledere i kablet. ved at få et decideret audio usb kabel, er
disse forskellige kredsløb ikke til stede i kablet, og man får derved et uspoleret audiosignal.

jeg har prøvet wireworld usb kabel som der bliver linket til. det er et ganske fornuftigt kabel, men synes ærlig talt ikke der er forskel mellem det og
så et standard usb kabel. og jeg vil mene at hvis du vælger at bruge usb skal du køre med en asynkron dac med usb tilslutning, ellers vil jeg forslå
at køre med optisk mellem computer og dac.

ved at køre asynkront er det dac'en der bestemmer hastigheden af de informationer der bliver overført til den, hvorimod ved brug af almindelig usb
dac er det computeren der styrer informationerne der bliver sendt videre til dac'en.

bare lidt tanker jeg har gjort mig omkring computer som hifi udstyr. har nemlig selv været i samme situation mht kabel valg osv...

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Sendt: 17 Marts 2010 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Tak for alle de gode input..:)
Audioquest er ikke til af få fingerne i endnu så jeg har bestilt den her istedet:
< http-equiv="Content-" content="text/; charset=utf-8">< name="ProgId" content="Word.">< name="Generator" content="Microsoft Word 12">< name="Originator" content="Microsoft Word 12"><link rel="File-List" href="file:///d:%5Ctemp%5Cmsohtmlclip1%5C01%5Cclip_filelist.xml" target="_blank"><link rel="themeData" href="file:///d:%5Ctemp%5Cmsohtmlclip1%5C01%5Cclip_themedata.thmx" target="_blank"><link rel="colorSchemeMapping" href="file:///d:%5Ctemp%5Cmsohtmlclip1%5C01%5Cclip_colorschememapping.xml" target="_blank">< style>  http://www.wireworldcable.com/categories/usb_cables.html
Jeg bestilte en 2m starlight.
Nu bruger jeg en Belkin til 200 fra fona, den virker bedre end de helt billige. Om Starlight er bedre og hvor meget må jeg jo se når den kommer.

Jeg har også bestilt sådan en fætter her: http://www.vassagohifi.com/products/m2tech/m2tech.html
Den har jeg stor forventninger for, men den kræver drivere hvorimod USB er bare at sætte ledningen i....

more to come
/p

holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes