Hej. Jeg ved at det ikke er en elegant måde at starte den diskussion op på, så jeg kommer i kødet på den med det samme.
Jeg har oplevet markante forskel i lyden på mine eksterne DACs afh. af hvilke USB kabel der bruges.
Jeg kender alt det der med når kablet kan bruges til min disk og min printer osv. skule det ikke være noget forskel på dem når de bruges til DACs men det er det.
Jeg har prøvet på en X-Can V8 og så min nuværende aune (moddet med OPA627 samt bedre PSU).
Desværre har jeg ikke rigtig nogle high end USB kabler men jeg kan godt sige at oplevelsen frister at gå ud og bestille en.
Indtil videre den bedste jeg har kommer fra min printer (tror jeg nok) det er en alm A-B usb med ferrit klodser i begge ender.
Jeg har også skaffet en Lindy som skule være bedre men nej.. tvært imod. De helt billige skal man bare ikke bruge.
Hvordan jeg oplever forskellen? Jo, selvom jeg IKKE har regnet med det er noget og det var helt tilfældigt at jeg overhovedet begyndte at kigge på det, er det ligesom altid er med kabler.
Det opleves som mere (eller mindre ) luft, 3D, blødere diskanter og bedre bass.
Tosset? Måske.....:) Men forskel er der sgu....:)
En sidste ting. Lad os holde en god tone, og dem der har prøvet det, kan i ikke fortælle hvilke kabel i synes bedst om og hvor kan disse købes?
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2