| Sendt: 21 Marts 2010 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Svend88 skrev:
Vi har fået nyt møbel til anlægget. Det er en gl. lejlighed, så gulvet er lidt skævt. Dvs. min CD afspiller/ møblet står en anelse "skævt" Man kan ikke se det, kun måle det med et vatterpas. Det har vel næppe nogen betydning? |
|
|
Det belaster lejet i cdafspilleren. Ikke meget, men det gør det!
Prøv eventuelt at placere afspilleren i vage, og lyt til den forbedrede lydkvalitet.
Mvh. Niels
|
|
|
Nej, nu stopper det! Jeg kan gå med til at det teoretisk set måske kan belaste lejet skævt - som i: hvis man hældte det 45 grader eller noget, og selv der vil jeg mene at en cd -skive vejer så lidt, at det ikke er noget man ville kunne se nogen som helst forskel på mht. drevets levetid. Og når det så er noget man skal måle med et vaterpas er det sgu' ikke noget, der har nogen form for indflydelse. Og når det så er sagt, er der absolut ingen måde det kommer til at få indflydelse på lyden, hvilket jo afhænger af solid state komponenter og jitter. Ja, OP kan sagtens sætte den helt i vater og høre en klart forbedret lydkvalitet, men det er der jo, som vi har været inde på, en helt anden og meget veldokumenteret grund til, som folk herinde af en eller anden grund i stor stil tror de er hævet over i modsætning til alle andre. __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|