Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 01:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: MPEG4 (HE-AAC) og DacMagic (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 28 Marts 2010 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Er den glade ejer af et Samsung LE32B650 fjernsyn som jeg for nyligt har valgt at tilslutte mit anlæg og DacMagic via et optisk Toslink kabel fra fjernsynets digital out til een af de ledige indgange på DacMagic'en.

Jeg modtager signal til mit fjernsyn via en DVB-T antenne således at kanalerne DR1, DR2 og TV2 går via MPEG2 med tilhørende MPEG lyd, mens kanaler som DR HD og Dr Update kører MPEG4 med HE-AAC komprimering af lyden.

Lydudgangen på MPEG2 kanalerne fungerer perfekt, men når jeg slår over på MPEG4 kanalerne så bliver der tavst som i graven (mens fjernsynets indbyggede højtalere stadig spiller uforhindret).

Ikke det store problem på mit nuværende 32 fjernsyn da lyden fra de indbyggede højtalere egentlig er ok, men et stort problem da jeg havde tiltænkt en permanent tilslutning mellem et nybestilt fjernsyn (Samsung UE46B8050) der efter sigende skulle have ringe TV-lyd pga. den meget tynde tykkelse.

Derfor er der nogen der ved om det kan passe at det ikke er muligt at dekode HE-AAC lyd på DacMagic'en, og om der om muligt er nogen måde at ændre på hvordan fjernsynet sender lyden ud via den optiske udgang? - Under lydindstillinger står der bare avanceret når jeg er på en MPEG4 kanal.

Håber i kan hjælpe.
Til top Vis sortiarius51's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sortiarius51

Jesper_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Marts 2010 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Hej sortiarius51,

Måske dette kan hjælpe?! For at få lyd igennem på min Wadia dac (DR HD) justerede jeg mit TV´s (sony kdl40w4500) optiske udgang til PCM.

Mvh Jesper.

Til top Vis Jesper_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper_K

sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Marts 2010 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Hey og tak for dit svar.

Har prøvet at lede efter en sådan indstilling men har kun mulighed for at vælge "avanceret" under lyd når jeg er ved pågældende kanaler, så umiddelbart kan det ikke lade sig gøre.
Til top Vis sortiarius51's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sortiarius51

Jesper_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Hmm nu er et Sony jo selvfølgelig ikke det samme som et Samsung... -men på Sonyet finder jeg justerings muligheden under Indstillinger -> digital opsætning -> lyd opsætning -> optisk udgang. Og ikke direkte under Indstillinger -> lyd.

Mvh Jesper

Til top Vis Jesper_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper_K

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes