| Sendt: 28 Marts 2010 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er den glade ejer af et Samsung LE32B650 fjernsyn som jeg for nyligt har valgt at tilslutte mit anlæg og DacMagic via et optisk Toslink kabel fra fjernsynets digital out til een af de ledige indgange på DacMagic'en.
Jeg modtager signal til mit fjernsyn via en DVB-T antenne således at kanalerne DR1, DR2 og TV2 går via MPEG2 med tilhørende MPEG lyd, mens kanaler som DR HD og Dr Update kører MPEG4 med HE-AAC komprimering af lyden.
Lydudgangen på MPEG2 kanalerne fungerer perfekt, men når jeg slår over på MPEG4 kanalerne så bliver der tavst som i graven (mens fjernsynets indbyggede højtalere stadig spiller uforhindret).
Ikke det store problem på mit nuværende 32 fjernsyn da lyden fra de indbyggede højtalere egentlig er ok, men et stort problem da jeg havde tiltænkt en permanent tilslutning mellem et nybestilt fjernsyn (Samsung UE46B8050) der efter sigende skulle have ringe TV-lyd pga. den meget tynde tykkelse.
Derfor er der nogen der ved om det kan passe at det ikke er muligt at dekode HE-AAC lyd på DacMagic'en, og om der om muligt er nogen måde at ændre på hvordan fjernsynet sender lyden ud via den optiske udgang? - Under lydindstillinger står der bare avanceret når jeg er på en MPEG4 kanal.
Håber i kan hjælpe.
|