Forfatter |
|
trh55 Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 18 April 2010 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
En forestående 'familiesammenføring' - - sætter overvejelser igang om, hvordan får jeg koblet mit hif-anlæg trådløst sammen med den stationære pc.
Jeg har en god Pioneerforstærker og gode Avance højttalere, som jeg indtil nu har kablet sammen med en statinær pc. I den nye lejlighed blir det nok svært at kable og jeg vil derfor høre jer, om der findes brugbare trådløse løsninger, hvor jeg trådløst kan forbinde pc og forstærker, så jeg fortsat kan gøre brug af al den mp3-musik jeg har samlet sammen - og som jeg er rigtig glad for :-).
Så: forslag, erfaringer, artikler, guides, links på konkrete løsninger, etc. er mere end brugbart.
På forhånd tak for brugbar hjælp .
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 18 April 2010 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonos, Squeezebox eller Airport Express...
__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 18 April 2010 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Apple AirPort Express burde kunne klare jobbet.
Det kræver blot af du afspiller din musik gennem iTunes. Du kan styre det hele fra enten en iPod Touch eller en iPhone.
|
Til top |
|
|
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
Sendt: 18 April 2010 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en god "indsigts artikel" her på sitet, se den her.
|
Til top |
|
|
trh55 Forum Bruger

|
Sendt: 18 April 2010 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg satser på Squeeze-boxen: det er nok det der matcher bedst her og nu.
|
Til top |
|
|
trh55 Forum Bruger

|
Sendt: 18 April 2010 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
....efter lidt mere research tror jeg det blir Sonos-løsningen, omend den blir en del dyrere. Hvis jeg har forstået det ret (?), er det Sonos'en der har den bedste kvalitet, er enklest at sætte op, og enklest at betjene.
Jeg hører meget gerne om jeres erfaringer med Sonos vers. Squeeze, jeg har ikke besluttet mig endeligt - og jeg hælder til konkrete brugererfaringer, det er trods alt det det handler om.
|
Til top |
|
|
erlingt Forum Bruger

|
Sendt: 19 April 2010 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg anvender selv Squeezebox løsning med et par duet'er, et par PC'er med Softsqueeze og Squeezeserver på en Windows Server maskine. Det hele fungerer perfekt og uden problemer.
Jeg har ekstern DAC på den ene duet og den ene PC, hvilket naturligvis hæver lydkvaliteten.
|
Til top |
|
|
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
Sendt: 19 April 2010 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også benyttet Squeezebox i et par år nu, og er meget tilfreds med den løsning.. Jeg ville holde øje med den nye model der hedder "Touch", som vidst lige er blevet sluppet fri.. Den kan læse SD-kort og USB harddiske, så du ikke behøver have computeren stående tændt... Mht. Sonos vs. Squeezebox, så prøv evt. at se det her afsnit af " So Ein Ding.." //Allan EDIT: Læs mere om Squeezebox Touch HER
|
Til top |
|
|
trh55 Forum Bruger

|
Sendt: 19 April 2010 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til erlingt: hvilken DAC bruger du?
Til Alland: jeg så afsnittet igår og blev ret inspireret til at tænke i Sonos-baner; derudover anfører hifi4alls digitale guide på området, at lydkvaliteten i Sonos er bedre - og selvom mit hifi ikke er den dyre ende, er jeg mest til at bruge noget der 'bevarer' lydbilledet. Det med 'Touch' er noget jeg vil læse mere om - hurtigst muligt .
|
Til top |
|
|
erlingt Forum Bruger

|
Sendt: 19 April 2010 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
På Duet'en bruger jeg en Cambridge DacMagic koblet på via COAX.
På PC'en bruger jeg en Prodigy Cube koblet på via USB og analogt koblet til et stereo setup samt digitalt koblet til mit surround setup.
|
Til top |
|
|