| Sendt: 21 Maj 2010 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, nu har jeg fået WiMP Kort fortalt er der flere fordele 1) WiMP kan afvikles fra alle platforme (Windows, Mac, Linux). Jeg har selv installeret det på hhv Windows og Ubuntu (Linux) - og det fungerer fint. 2) Brugerfladen er god - det er logisk, og der er få indstillinger at forholde sig til 3) Du kan linke til last.fm, og derved få foreslået andre kunstnere i samme stil 4) Der er en del genre- og øvrige prædefinerede playlister til inspiration 5) Støder du på en ny udgivelse, er den efter al sandsynlighed at finde på WiMP - så den kan hurtigt checkes ud. Ulemper: 1) Jeg synes ikke lyden er prangende - synes faktisk den er bedre på Spotify's gratisversion (WiMP har to kvalitetetsniveauer: medium og høj). Jeg refererer til 'Høj". 2) Langtfra alle kunstnere er med - eksempelvis er Dire Straits nærmest fraværende  Konklusion: WiMP er ikke sagen til kritisk lytning, men god til festen, baggrundsmusik og casual musiklytning, samt til at checke kunstnere og nye udgivelser ud. Den helt store force er dog (efter min meningen) inspirationen til at finde nye kunstnere (og derved udvide sit musikkendskab).
|