Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 05:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: TDAI digital out (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
thomas f
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har erfaring med at bruge det digitale output fra Lyngdorf TDAI2200?

I givet fald, hvad bruger I det til? Er der nogle problemer der skal tages højde for når man bruger signalet...?

Jeg tænker på at bruge det til et Behringer DCX2496 filter til at kontrolere bas/subbas. Der skal i givet fald konverteres fra S/PDIF (TDAI's output) til AES/EBU (DCX2496 input), men det er der vist flere der har haft succes med.

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Ideen med den digitale udgang, er faktisk at man kan programmere DSP'en i Lyngdorfen, med frekvenser og afrulninger og alt muligt. Så glem din Behringer, den får du ikke brug for ;-)
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

thomas f
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Jeg er klar over, at signalet på den digitale udgang er det samme som på den analoge line-out.

Jeg bruger pt det analoge line-out til mit bassytem, hvor der deles ved 250Hz og korrigeres med Roomperfect.

Min tanke går dog på, at supplere mit nuværende bassystem med en (eller to) decideret sub. Dvs, at det bliver nødvendigt at dele line-out (digital eller analogt) mellem det nuværende bassystem og subbassen (eks. ved ca 50 hz). Derfor vil det nødvendiggøre brugen af eksternt filter. Jeg har i forvejen en Behringer DCX2496 fra et tidligere projekt, så det var jo en mulighed at bruge den. Da Behringeren har digital input kan man jo "spare" et par konverteringer ved at bruge digi-out fra Lyngdorfen, hvis det altså er muligt....?

Har du (micma) erfaring med den digitale udgang på TDAI'eren?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes