| Forfatter |
|
Mjorgensen Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 10 Maj 2010 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har gennem et stykke tid ville anskaffe mig en dac konverter, og havde i starten øje efter canbridge's dacmagic, men synes at ha læst mig frem til at det er en middelmådig løsning.. (vil gerne høre om andre er af anden opfattelse).
Men i bund og grund er jeg gået over til og kigge efter en dac med rørtrin på i stedet for, for at slippe for den digitaltprægede lyd.
Er der nogen af jer herinde der har erfaringer med nogen der vil være til og købe brugt for 2-3k? har selv haft prøvet og finde audio note's dac zero, kunne det være noget?
skriv gerne specs hvis i har dem i hovedet også ;-)
Jeg bruger mit mediecenter til source, med mulighed for optisk ud, eller at købe en m2tech usb-coax (hvilket er planen når det kommer så vidt), til en denon 3803 > nad 218 > dali grand
håber der sidder nogen med god viden i den anden ende
|
| Til top |
|
| |
gask Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 10 Maj 2010 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt er som bekendt relativt, også om en Dacmagic er en middelmådig løsning. Jeg blev under alle omstændigheder meget
positivt overrasker over hvor meget den løftede lyden. Da jeg købte min, som var deres demomodel, fik jeg mulighed for at
returnere den. Det har jeg dog aldrig så meget som overvejet. Er man meget kræsen, kan den jo sælges igen, dog må man
påregne et tab på omkring 500 kr.
|
| Til top |
|
| |
Arete Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 10 Maj 2010 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ekstern DAC til en surround receiver som Denon 3803, ser jeg som temmelig formålsløst, da receiveren altid vil lave det om til et digitalt signal alligevel, med mindre du bruger 7.1 pre out. (Eller måske pure direct går igennem det digitale signal, men tror det ikke, måske værd at undersøge)
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 10 Maj 2010 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mjorgensen Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2010 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
gask: tak for din mening :) for som sagt er det jo altid svært med sådan noget.. - der vil altid være noget der er bedre. men er godt og høre noget positivt også :)
Arete: hvorfor mener du ikke det vil give noget så længe jeg benytter min denon? (skal lige siges at jeg selvsagt kører direct - suround er kun på absolut for sjov plan :) ) som du selv siger kan det godt være det er noget der skal undersøges nærmere, men den har jeg en analog del også - der tænker jeg at jeg så vil komme uden om den digitale indgangsdel, og lade dac'en gøre konverteringsarbejdet, bedre og mere præcist end den dac, der er indbygget i 3803? eller er vi begge ude i gætværk nu? hehe
eggers: nu er jeg absolut rookie indenfor rør.. og har ikk nogen forstand på endnu, hva de forskellige kan og ikke kan.. men det lader til at de der skriver om xindak alle er enige om at det rør den bliver leveret med ikke bør sidde i den?
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 10 Maj 2010 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det medfølgende rør er meget meget kedeligt, og skal skiftes hvis man vil bruge rør-udgangen. Der er også en transistor udgang som gør det ret
godt. Der skal et seriøst vintage rør i hvis rør-udgangen skal konkurrere med transistor udgangen. Hvis man er lidt fiks på fingrene kan man også
skifte opamps til fx. Burson diskrete moduler, men det kræver at man kan lodde de eksisterende ud og de nye ind.
|
| Til top |
|
| |
Mjorgensen Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2010 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
eggers: hmmm ok.. tror jeg som udgangspunkt vil prøve og finde noget der ikke skal skilles og skiftes alt for meget på som udgangspunkt.. så vil jeg næsten hellere vente, og så spare de flere penge til det, hvis det er det der skal til..
Jeg synes bare at der er noget af et spring.. fra noget der bliver solgt til 1-2k og så op til 6-10k. men kan godt være det bare er fordi der ikke bliver solgt så meget af det.. -- et lille hint folkens ;-) -- hehe
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 12 Maj 2010 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da lige slå et slag for Stello DA 100 Signature.. Vassago Hifi kører introtilbud på den i øjeblikket til 4900,-, så det er lidt over budget, men den tidligere forhandler (hificable) tog vidst 7.000,- for den.. Den har ry for at være blandt de bedste DACs til under 10K.. Hvis du taler med Rene fra Vassago, så kan du jo lige prøve at høre hans mening om Cambridgen  Jeg er svært glad for min Stello i hvert fald.. //Allan
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 12 Maj 2010 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne får ihvertfald mange pæne ord med på vejen, og skulle vel være til at finde brugt, til den pris du nævner
http://www.frequence.dk/sider/dac-25-2.htm
|
| Til top |
|
| |
Mjorgensen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2010 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for tippet til både alland og tweaker :)
synes de ser rigtig interessante ud begge to! Det er sådan noget jeg må kigge mig om efter på brugtmarkedet.
det er noget over budget og købe en fra ny lige pt, men virker tiltalende :)
- modtager gerne henvendelser hvis der sidder en derude med enten en "music hall dac 25.2" eller "Stello DA 100 Signature", der står på hylden og samler støv ;-)
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 12 Maj 2010 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal da lige for en god ordens skyld bemærke, at jeg hastigt havde glemt trådens overskrift, og derfor anbefalede Stello'en, selvom den altså ikke er en rørbestykket fætter..
//Allan
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 12 Maj 2010 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Tweaker]Denne får ihvertfald mange pæne ord med på vejen, og skulle vel være til at finde brugt, til den pris du nævner http://www.frequence.dk/sider/dac-25-2.htm[/QUOTE]
Røret må vel sidde i hovedtelefonudgangen?
En dobbelttriode kan i hvert fald ikke levere balanceret output i to kanaler... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 12 Maj 2010 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
[QUOTE=Tweaker]Denne får ihvertfald mange pæne ord med på vejen, og skulle vel være til at finde
brugt, til den pris du nævner http://www.frequence.dk/sider/dac-25-
2.htm[/QUOTE]
Røret må vel sidde i hovedtelefonudgangen?
En dobbelttriode kan i hvert fald ikke levere balanceret output i to kanaler... |
|
|
Den balancerede udgang er ikke på rør, som du så skarpsindigt har observeret
Den singleendede udgang er.
|
| Til top |
|
| |
Kjell B. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2008 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Xindak DAC-5 er en meget god rør-DAC til de fine gamle NOS-rør - den får det beste ut av disse rør. Vi har testet ut passende rør på det norske forum, se oversikt over testene her:
http://kongarne.com/maforum/index.php?t=msg&th=424&s tart=0&S=07b2053f03102a8580021ba5a31949dc
Det medfølgende Electro-Harmonix 6922 er derimot ikke noe særlig - synd, for selv om transistor-utgangen er god, så er det rør-utgangen med dens muligheter som virkelig gjør denne til en topp-DAC. __________________ Pioneer SA-900 (via 110V-trafo) + trafo-koblet rør-pre + Rotel power + Tannoy Turnberry.
|
| Til top |
|
| |