Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 22:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Afspilning af Blu-Ray Lydformater (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
snurrelyd83
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Hej.. Er der nogen som ved om det er muligt at overfør de nye lydformater fra Blu-Ray (Dolby True HD & DTS HD Master Audio via 7,1 analog mulitkanal out.
Grunden til detter er, at min surround forstærker ikke understøtter disse lyd formater (Pioneer VSA-AX10Ai og da jeg jo gerne vil nyde lyden i bedste mulig opløsning er jeg vel nød til at udskifte min forstærker... Og det gør jeg nødig da jeg er mere end tilfreds med den  

Eller kan jeg evt. købe en ny Blu-Ray som har 7,1 Multikanal out og derved udnytte den indbyggede dekoder i afspilleren... ?? Har nu en Philips BDP-5000 Blu-Ray afs. som ikke har 7,1 out.. 

For den sags kyld, skal det nævnes at jeg også har Pioneer DV-868Avi tilsluttet via I-Link som fungerer super med DVD lyd

Håber nogen lige har svaret..

Morten

Til top Vis snurrelyd83's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snurrelyd83

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Hej Morten.

Det kan skam sagtens lade sig gøre. Men det kommer helt an på om afspilleren understøtter det.
F.eks. så har Panasonics BD-65, lige som din Philips, ikke en 7,1 udgang. Men den kan dekode HD lyden og bitstreame den digitalt.

Storebroderen BD-85 derimod har en 7,1 udgang, og kan også selv dekode HD lyden. Så dén vil f.eks. kunne sættes til din forstærker.

Jeg bruger selv samme løsning med en lidt ældre Panasonic BD-50. Min forstærker kan ikke dekode HD lyd, men det kan afspilleren. Og det virker fint.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

snurrelyd83
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2010 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Hej Stefan..

Tak for svaret..

snurrelyd83
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2010 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Nogen som ved om opløsninge også er den samme, ved jo at med ex. Dolby digital kan man ikke overfør i analog multikanal out.. skulle jo være noget med båndbredden at gøre.. Det kunne i hvertfald ikke lade sig gøre med min gamle Sony forstærker STR-DB725 som ikke havde digital in, koblet sammen med en Sony Dvp-725 DVD-afs. som havde alle de lyd formater.
Kørte så med multikanal out men forstærkeren ville ikke køre andet end 5,1 analog direct imput. ??

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes