| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen kloge mennesker herinde, der har erfaring med at koble en PS3 på en Cambridge DacMagic (eller eventuelle andre DAC's), og så videre til en stereoforstærker?
Sagen er nemlig den at jeg skifter fra surround til stereo. Jeg har hverken nogen dedikeret CD-afspiller eller DVD-afspiller, da jeg altid har benyttet mig af min PS3 alene.
Jeg er bare ikke helt overbevist om at en PS3 er en værdig modspiller til en forstærker (til omkring 5-6000 kroner), og jeg har ikke nogen prangende CD samling, da jeg er blevet vant til at streame musikken.
Så for mig ville det være super fedt, hvis man kunne få et godt resultat ud af at koble sådan en DAC på anlægget?
Så kan jeg nemlig lagre de CD'er jeg nu har i bedst mulig kvalitet på PS3'en, jeg kan fortsat streame musik via PS3'eren, og - jeg vil formentlig også få et langt bedre lyd ved at koble min bærbare direkte på anlægget (hvilket jeg gør i forbindelse med fester mm.).
Det skal måske i øvrigt nævnes, at jeg ikke har fundet nogen specifik forstærker endnu jeg går efter. Men jeg er villig til at bruge omkring 5-6000 kroner, og forstærkeren vil skulle spille sammen med et sæt Dali Evidence 470. (eventuelt bedre højtalere i fremtiden)
På forhånd tak!
|