Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: PS Audio DAC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Er der nogen af jer forum brugere der har prøvet PS Audio´s dac?
PS Audio Digital Link III
Er den god eller er der for meget luft i den?
Efter som jeg har solgt min Benchmark, er jeg på udkig efter en anden.
Dacmagic har jeg prøvet uden succes.
Jeg her kig på:
Heed Dactilus, Stello d/a 100 samt den ps audio jeg har linket til.
Og budgetet ligger omkring 5000 +- et par tusinde.
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57

seba
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Prøv en Audio Note dac..
Til top Vis seba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af seba

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

nu hvor du selv er inde omkring ps audio, så tjek lige dette link. det er en modificeret ps audio dac. godt nok en lille smule over dit budget, men det
er altid rart at udvide sin horisont lidt

PsAudioMod
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Bonde1985 skrev:

nu hvor du selv er inde omkring ps audio, så tjek lige dette link. det er en modificeret ps audio dac. godt nok en lille smule over dit budget, men det

PsAudioMod

£950 for en modifikation?! Eller har jeg misset noget?

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Bruger selv PS audio DAC'en, og har også Cullen stage 4 mod på den. Jeg købte den oprindeligt uden mod, så jeg har hørt begge alternativer. Uden mpd slog den i mit setup bl.a. benchmark stort, den er noget varmere end benchmark. Efter Cullen mod er den absolut kun blevet bedre. Og den indeholder ikke 90% luft

Uden Cullen mod er det stadig en forbandet god DAC, specielt når man kigger på den relativt lave pris. Brug coax indgang hvis du forsøger dig med den, bedre løsning end USB/toslink. Hvis du ikke har coax udgang på din macbook, så er m2tech's hi face ikke en dyr løsning at smide oven i hatten.

Du har ikke misset noget AM-E, Cullen mod er ikke billigt, dernæst skal der også regnes fragtpris til og fra USA. Men, selv med mod er det ikke en tosse-dyr løsning set i forhold til resultatet.

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2010 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Ulvin skrev:

Bruger selv PS audio DAC'en, og har også Cullen stage 4 mod på den. Jeg købte den oprindeligt uden mod, så jeg har hørt begge alternativer. Uden mpd slog den i mit setup bl.a. benchmark stort, efter Cullen mod er den absolut kun blevet bedre. Og den indeholder ikke 90% luft

Uden Cullen mod er det stadig en forbandet god DAC, specielt når man kigger på den relativt lave pris (brug coax indgang hvis du forsøger dig med den, bedre løsning end USB/toslink)

Du har ikke misset noget AM-E, Cullen mod er ikke billigt, dernæst skal der også regnes fragtpris til og fra USA. Men, selv med mod er det ikke en tosse-dyr løsning set i forhold til resultatet.

Altså, jeg læser det som PS Audio DLIII + mod = £950...

Hvis det er £950 for en mod alene, uden selve DAC'en, så vil jeg i dén grad føle mig røvrendt! For hvor er logikken i at en "hjemmelavet" modifikation, overstiger selve produktets pris? Med al respekt for Rick Cullen, men han har intet lavet end at skifte nogle stik, elektrolyttere og clocks. Alt forarbejdet og det kostbare R&D + kabinettet er jo lavet af PS Audio.

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2010 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Kiggede lige for hurtigt på prisen, det er en dyrere løsning end ved Cullen i USA, men jo - den pris skulle gerne svare til både DAC og mod.

Dali Grand
Se det her

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Jeg er også ret sikker på at det er dac plus mod. Det andet giver i hvert fald for lidt mening i mit univers

Noget helt andet, tror altså den bliver sendt fra England. Det er jo en engelsk side jeg henviser til?
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2010 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Bonde1985 skrev:
Jeg er også ret sikker på at det er dac plus mod. Det andet giver i hvert fald for lidt mening i mit univers

Noget helt andet, tror altså den bliver sendt fra England. Det er jo en engelsk side jeg henviser til?

Det er en engelsk side, men de køber det fra Cullen i USA. Skal man have en eksisterende moddet, så skal den en tur over den lange vandstrækning, det tvivler jeg på de kan klare i UK, men det kan jo også være underordnet hvis man køber DAC'en fra ny med mod

http://www.cullencircuits.com/

Dali Grand
Se det her

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2010 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Ulvin skrev:
Kiggede lige for hurtigt på prisen, det er en dyrere løsning end ved Cullen i USA, men jo - den pris skulle gerne svare til både DAC og mod.

Men i din egen tråd skriver du, at Stage 4 koster mere end selve nyprisen på DLIII. Det giver da ikke mening så?

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2010 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Nå, men til 8k for PS Audio DLIII +mod, så er det vist rimeligt. Ellers virker Wired For Sound DAC-1 også meget interessant med Sabre chippen.

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2010 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Ulvin skrev:

Men i din egen tråd skriver du, at Stage 4 koster mere end selve nyprisen på DLIII. Det giver da ikke mening så?

Nypris uden for DK, den kan findes meget billigere end herhjemme. Der er god prisforskel på stage 1-4 mod, uden "rabat" med DAC inkl. er modprisen forholdsvis dyr + noget fragt frem og tilbage

Dali Grand
Se det her

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Maj 2010 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Bonde1985 skrev:

PsAudioMod

£950 for en modifikation?! Eller har jeg misset noget?

Der er meget almenligt at mod priserne koster mere end selve produktet... f.x. redwines IPOD mods koster en del end selve IPODen... Måske skulle jeg starte min egen lille mod biks...hehe

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2010 kl. 02:06 | IP-adresse registreret  

Kunne være jeg skulle have formuleret mig lidt anderledes under beskrivelse af mit setup, jeg tog PS Audio'en under armen og i en kuffert hjem fra Hong Kong, så der er ikke betalt import ell. hvid verden avance -  selvom Cullen stage 4 er smådyr i sig selv, så overstiger det trods alt ikke dansk salgspris. Redwine hører vist til i samme kategori som 10.000 pr. m. kabel kategorien.

Er der plads til at smide ekstra moneter efter mod med det samme, så er det billigere end at få det gjort efterfølgende. I korte træk så gav stage 4 mod noget mere hug i bunden + mere detalje på mellemtone.

Dali Grand
Se det her

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2010 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Det lyder som interessant debat, der er igang her.
Jeg må hellere give den Ps Audio dac et lyt en dag.

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2010 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har været nede hos Hr. Jensen idag, og det ende med jeg købte den PS Audio DAC.
Det lød ganske fornuftigt nede i butikken, så jeg glæder mig til jeg kommer hjem og lytte til DAC´en.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2010 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Mads57 skrev:
Jeg har været nede hos Hr. Jensen idag, og det ende med jeg købte den PS Audio DAC.
Det lød ganske fornuftigt nede i butikken, så jeg glæder mig til jeg kommer hjem og lytte til DAC´en.

Tillykke med købet. Fik du også hørt den Stello DA 100 Signature, som han har i butikken?

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2010 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

Mads57 skrev:
Tillykke med købet. Fik du også
hørt den Stello DA 100 Signature, som han har i butikken?

Tak.
Nej jeg fik ikke lyttet til Stello Dac´en, han havde 2stk. tilbage som vist var afsat. Så de blev ikke pakket ud, jeg spurgte nu heller ikke om at lytte
til en.
Men nu har jeg købt PS dac´en, og jeg har IKKE fortrudt. Nu har jeg haft den under 24timer, men jeg kan allerede fornemme jeg har fat i noget
noget af det rigtige, som jeg har søgt efter.
Jeg har hele tiden fornemmet at min Rega Apollo var en smule kedelig og uinspirerende, den fornemelse er Virkelig blevet bekræftet nu.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2010 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Mads57 skrev:
AM-E skrev:

Mads57 skrev:
Tillykke med købet. Fik du også

Tak.
Nej jeg fik ikke lyttet til Stello Dac´en, han havde 2stk. tilbage som vist var afsat. Så de blev ikke pakket ud, jeg spurgte nu heller ikke om at lytte
til en.
Men nu har jeg købt PS dac´en, og jeg har IKKE fortrudt. Nu har jeg haft den under 24timer, men jeg kan allerede fornemme jeg har fat i noget
Jeg har hele tiden fornemmet at min Rega Apollo var en smule kedelig og uinspirerende, den fornemelse er Virkelig blevet bekræftet nu.

Interessant. Jeg skulle nemlig lige til at spørge, hvorfor du har købt en DAC, når du allerede har en Rega Apollo.

Jeg har nemlig kun hørt godt om Apollo, men den vil nok også være for kedelig til min smag. Men du synes ikke, at DLIII DAC'en har gjort lyden mere "køligt" og "lys"?

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2010 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

Mads57 skrev:
AM-E skrev:

Mads57 skrev:
Tillykke med købet. Fik du
også

Tak.
Nej jeg fik ikke lyttet til Stello Dac´en, han havde 2stk. tilbage som vist var afsat. Så de blev ikke pakket ud, jeg spurgte nu heller ikke om at
lytte
til en.
Interessant. Jeg skulle nemlig lige til at spørge, hvorfor du har købt en DAC, når du allerede har en Rega Apollo.Jeg har nemlig kun hørt
godt om Apollo, men den vil nok også være for kedelig til min smag. Men du synes ikke, at DLIII DAC'en har gjort lyden mere "køligt" og "lys"?

Jeg synes bestemt ikke lyden er kølig og lys. Jeg hører lyden som åben og dybdegående, og der er ikke noget gået tabt i musikaliteten.
Jeg oplever en virkelig dyb og stram bas og detaljeret sammentidig. Rigtig behagelig detaljeret diskant, helt uden skarpe s og t lyde. Som min
tidligere Benchmark dac1 havde til tider. Helt igennem spændene dac, som løfter lyden op på højere niveau end Apolloen.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes