| Forfatter |
|
annabassand Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 21 Maj 2010 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Er super glad for Sonos i huset, alt er brugervenligt og fungerer perfekt i brug. Dog er jeg ret så skuffet over lydkvaliteten sammenholdt med det
jeg kan få fra samme musikbibliotek ved at køre igennem itunes, airport express + dac magic.
Er der nogen der har haft held med at tune Sonos systemet? Har lige kort læst om Sonos Re-clocker upgrade (designed by Cullen Circuits)? Siger
det nogen noget?
På forhånd tak
Anna
|
| Til top |
|
| |
Thomas Bidstrup Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 21 Maj 2010 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet Sonos gennem din DacMagic? - der er generel enighed på diverse fora om, at Sonos (og squeezebox) først bliver spændende, når de bliver brugt sammen med en ekstern DAC.
Cullens Re-Clocker opgradering påvirker udelukkende de digitale udgange på Sonos ved at mindske Jitter via en bedre clock og nogle andre småting, så dermed får man kun udbytte af opgraderingen, hvis man bruger ekstern DAC.
|
| Til top |
|
| |
annabassand Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2010 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for svaret...
Yep - Glemte helt at skrive at Sonos'en også kører gennem DacMagic, men det er stadig dårligere end det vi afspiller fra iTunes (gennem DacMagic)
... såh vi kigger på andre muligheder for at få et bedre output.Vi vil gerne væk fra at bruge iTunes som kilde.
/Anna
|
| Til top |
|
| |
BrianC Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 21 Maj 2010 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med Thomas.
Har selv en Cullen modificeret ZP 90, der spiller ind i en Bel Canto e.one dac3. Cullens modifikation gav en væsentlig forbedring ift den "normale" ZP 90, men altså kun på den digitale udgang, hvilket også er producentens hensigt.
Næste skridt bliver at afkoble den Cullen-modificerede ZP 90´s wi-fi board, hvilket fordrer at den cables den til en anden ZP 90 som en form for "slave" (beskrevet i High Fidelity 1/09).
Så ja: Et Sonos system kan godt optimeres.
Brian
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 21 Maj 2010 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder mærkeligt at din Sonos ikke performer mindst ligeså godt med dacmagic som itunes via Airport.
Bruger du coax udgangen eller optisk?
Jeg oplever fremragende lydkvalitet med coax digital-output'et fra min Sonos ZP80 med Wadia 581i som DAC.
|
| Til top |
|
| |
annabassand Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2010 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sjoenne,
Vi oplever at det er ligegyldigt om vi kører Coax el. optisk... Det lyder fint nok, men lyden er mærkbart bedre når vi kører udenom Sonos og i stedet
gennem iTunes/Airport Express (optisk). (Airporten kører dog også igennem DacMagic digitalt)...
/Anna
|
| Til top |
|
| |
annabassand Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2010 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian
Super at høre at Cullen upgraden hjælper. Jeg er ikke helt med på den dersens slave mulighed med yderligere en ZP90. Findes der noget på
internettet om det?
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
Thomas Bidstrup Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 21 Maj 2010 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 21 Maj 2010 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
er du tjekket iTunes og Sonos for eventuelle eq indstillinger, opsampling og lignende?
|
| Til top |
|
| |
annabassand Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2010 kl. 06:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Der er ikke noget med EQ og deslige... ;-)
Anna
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 25 Maj 2010 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
u he anna
nu har du gjort mig serdeles bekymret... jeg var super tendt at købe sonos for at være fri af itunes og pc der er hele tiden tendt ON... men vis sonos lyder dårligere and itunes/expres så er der hel skidt ... og jeg skal måske drope købet
| |
annabassand Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2010 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sonny,
Har du en ekstern dac at køre itunes/express igennem? Det hjælper nemlig gevaligt på den løsning. Du skal i så fald køre optisk ud af express og
ind i dac'en.
Jeg er super glad for Sonos som jeg bruger med kæmpestor glæde i hele huset. Der er dog kun det lille minus at når vi virkelig hifi-nørder så er
kvaliteten på anlægget i stuen simpelthen ikke god nok. Jeg forventer at nogle af de ovenstående fix'es nævnt ovenfor vil afhjælpe problemet... Så
lad være med at droppe Sonos. Det er super lækker, men det holder ikke helt lydmæssigt hvis du har et spark-røv anlæg... det er bare min
opfattelse ;-)
/Anna
|
| Til top |
|
| |
RiverKing Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 342
|
| Sendt: 25 Maj 2010 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey. Jeg bruger min Sonos tilsluttet direkte til min TDAI2200 via coax og bruger derved den indbyggede dac i TDAI'eren, og det lyder lydmæssigt, meget tæt, på den lydkavlitet jeg har fra min CD, så alene besværet med at skulle op og skifte cd, gør at jeg udelukkende bruger Sonos i dag, med mindre at der er gæster på besøg, og vi skal nærlytte musik (og drikke god whisky). Så køb endelig Sonos, med ro i sindet.
__________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
| Til top |
|
| |
red_martians Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 25 Maj 2010 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at slå variabelt output fra på en Zp90.. det smadre temmelig meget :-)
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 25 Maj 2010 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vigtigt med det variable input - men min oplevelse er også at den digitale lydkvalitet svinger meget afhængigt af dac'ens jitter følsomhed - jeg har en monarchy audio DIP (reclocker) mellem min zp-80 og dac - det giver noget !
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 01 Juni 2010 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wi-fi boardet er aktivt selvom du stiller 50 Zonebrigde'r i nakken af ZP90'eren. Du kan ikke se, hvor i kæden den hiver signalet.
|
| Til top |
|
| |