| Forfatter |
|
twc80 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2010 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa derude..
har brug for jeres råd.. jeg står og overvejer at købe en DAC til min wadia i-pod dock. men mit spørgsmål er? min nuværende forstærker understøtter HDCD og så vidt jeg husker er det 24/96 hvilket også lyder super godt da jeg køre corixal fra docken til forstærkeen.. (cayin DP12) henter jeg så noget ved at købe en DAC???.. De DACS jeg har set på er Xindak dac5 og musical fidelity. i prisklassen 5000-10.000 men er de gode? har brug for råd om hvilket mærke jeg skal købe og om jeg overhoved vinder noget da jeg har en forstærker med HDCD konverter??
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
HDCD er 20 bit og 44.1Khz.. Og hvor mange cd'er har du, som er indspillet på den måde?? Jeg tror måske der er 3 ud af mine vel nok 100 cd'er, som er indspillet som HDCD, så jeg ville nok forholde mig til hvor stor forbedringen ved en ekstern dac er ved de normale cd'er.. De få HDCD'er man måtte ha', kan man jo altid spille direkte til forstærkeren...
//Allan
|
| Til top |
|
| |
twc80 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er jeg lidt ny i DAC universet - men i det store hele så er alle mine sange lossless på min i-pod og bliver streamet digitalt over i forstærkeren som har HDCD konverter så efter min overbevisning bliver det automatisk HDCD kvalitet eller hvad?? jeg har en wadia ipod transprter - den eneste der kan streame digitalt
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
HDCD er en teknik, der kan benyttes når man indspiller en cd, men mine erfaringer er, at det er meget sjældent brugt.. Man tager de områder på cd'en der ligger uden for det hørbare område og skærer væk, for at bruge den ekstra plads til at fylde de ekstra 4 bit på.. Det lyder bedre hvis man har en dac, der kan dekode det, men omvendt er lyden efter min mening ringere på de cd'er der er indspillet sådan, hvis man spiller dem på grej der ikke kan finde ud af at dekode formatet...
Der er altså ikke vundet noget ved afspilning af en normal cd, bare fordi din forstærker også kan dekode en HDCD.. Men derfor kan den indbyggede dac jo sagtens være god nok alligevel.. Jeg kender ikke specifikt din forstærker..
//Allan
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt mig en PS Audio dac som jeg bruger sammen med min Wadia dock.
Den bør du tage med i overvejelserne. Nu kan jeg se du har kig på Xindak dac5 og noget MF, er det fordi du gerne vil have en dac med rør i
udgangen? Jeg synes PS dac´en gør det rigtig god, ihverfald her hjemme hos mig.
|
| Til top |
|
| |
twc80 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeps..jeg vil gerne ha en med rør i da jeg også på et senere tidspunkt kunne tænke mig at lege lidt med udskiftning af rør, men tak for indputtet.
og til dem der rynker næsen af en dock til highende anlæg..i bliver overrasket når i høre en wadia dock - spiller på højde med de dyre cd afspiller og lyder super godt
|
| Til top |
|
| |
twc80 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad koster sådan en PS audio DAC?
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan du se i dette Link
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Importør og forhandler af din Wadia 170i, kører med et tilbud sammen med Stello DA100 Signature - det er en lækker dac der lyder rigtig godt sammen med Wadia 170i. Men der er ingen HDCD afkodning.
Eller Wadia 121 når den kommer... Så får du også en forforstærker med.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
twc80 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for linket - det er faktisk fra den forhandler jeg har købt min wadia ipod dock
|
| Til top |
|
| |