| Forfatter |
|
broelling Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad vil folket her anbefale: En go' tuner/DAB-radio - eller - at høre internetradio gennem stereoanlægget og så anskaffe sig sådan en her?
__________________ Fordi Cerwin Vega 1215MKII SE er SÅ undervurderet en højttaler...
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft meget ud af min DAB tuner, en Cambridge DAB 300, den virker godt og har i praksis udkonkurreret FM tuneren. Jeg har også en Pure transistor DAB men den er slet ikke i samme klasse som cambridge tuneren.
Men der er måske nye formater på vej, jeg ville købe brugt DAB/FM tuner, og der er efterhånden en del mulige, og så se tiden an. De nye Cambridge kan også sende i DAB+, men hvornår vi kan modtage i det format er usikkert. Men du vil blive glad for de genre specifikke kanaler såsom DR rock, hvor man slipper helt for den klistrede pop.
Men alle DAB kanalerne kan man også få ved internetradio, men det har jeg ikke haft. Jeg har ingen forbindelse mellem computer og anlæg, og har heller ingen planer om det. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
broelling Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg hører allerede en del DR Rock m.v. (internetradio), når jeg sidder og programmerer en hel dag. Problemet er at det lyder ret tamt selvom det kører igennem anlægget, på trods af forstærker.
Derfor vil det nok være "det nemmeste" for mig med en konverter. Spørgsmålet er så bare hvor meget det hjælper i forhold til en decideret modtager.
__________________ Fordi Cerwin Vega 1215MKII SE er SÅ undervurderet en højttaler...
|
| Til top |
|
| |
malkris Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hører radio fra hele verden + DAB kanalerne på min squeezebox classic. Det er fantastisk.
Har lige købt en brugt for en plovmand
|
| Til top |
|
| |
broelling Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
#malkris
Hvilken konverter er det du har købt?
|
| Til top |
|
| |
malkris Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
En squeezebox (SB) er ikke en konverter. Det er en streamer, der suger musik og radio fra internettet og din computer. Hvis
man vil, kan man sætte en DAC mellem SB og forstærkeren. Det har jeg gjort. Jeg bruger en tudse-gammel Cambridge DAC3.
Men den er god (har bl.a hele tre strømforsyninger og balancerede og almindelige udgange).
|
| Til top |
|
| |
malkris Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Streameren er en Squeezebox 3 eller Squeezebox Classic, som de kalder den nu.
|
| Til top |
|
| |
broelling Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå. Ja jeg mente også hvilken DAC du havde imellem SB og forstærkeren. Men hvor stor forskel oplever du DACen ha' på outputtet/lyden??
|
| Til top |
|
| |
malkris Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit anlæg er SB3 - Cambridge DAC3 - Holfi Integra 8 AE - Dynaudio Focus 140.
DAC'en har jeg købt på KSB. Forbedringen er langt større end de ca. 1000 kroner jeg gav for den. Det hænger selvfølgelig
sammen med at konverteringen fra digital til analog var det svageste led i kæden. Det kommer an på hvad dit svageste led er.
Det kræver en forstærker der har styr på højttalerne før end det kan betale sig at opgradere med en DAC. Den indbyggede
DAC i SB3 er forholdsvis god. En af mine venner har SB3 - Rega Mira - B&W DM 603s3
Vh
Kristian
|
| Til top |
|
| |