| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg har et Sony anlæg i 2 dele, en fint fungerende CD-afspiller og en mindre defekt forstærker. Jeg skriver her i håb om at jeg kan få hjælp til selv at udbedre forstærkerens fejl.
Der er 2 kanaler til højtalerudgangene, A og B, selvfølgelig delt op i R og L. Det undrer mig at jeg pludselig (efter anlægget har stået ubrugt i godt et år) kun kan få lyd ud af kanal B's højre udgang.
Nu er jeg langt fra en HI-FI nørd, men jeg er da glad for mit anlæg som jeg trods alt brugte en del penge på i 2004 - Så jeg håber jo at det er noget jeg selv kan udbedre.
- Min umiddelbare forståelse er at jeg i det mindste burde få lyd ud af A's højre udgang også da den jo umiddelbart sidder forbundet med B's højre udgang - Men jeg tager måske fejl her? Anlægget har ingen visuelle tegn på at skulle have ir eller lign. i "klemmerne" som kunne skabe problemet, men der skal ikke meget til at påvirke kablet i B's højre indgang så den ikke spiller. - Dermed sagt at kablet skal sidde i bestemt position for at ville give lyd. Når der så er lyd lyder det helt som det skal ud af den ene højtaler jeg kan tilslutte...
Har nogen en idé ? Håber der er hjælp derude!
Mvh.
Peter
|