Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 00:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Kan jeg selv fixe min forstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ashesdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg har et Sony anlæg i 2 dele, en fint fungerende CD-afspiller og en mindre defekt forstærker. Jeg skriver her i håb om at jeg kan få hjælp til selv at udbedre forstærkerens fejl.

Der er 2 kanaler til højtalerudgangene, A og B, selvfølgelig delt op i R og L. Det undrer mig at jeg pludselig (efter anlægget har stået ubrugt i godt et år) kun kan få lyd ud af kanal B's højre udgang.

Nu er jeg langt fra en HI-FI nørd, men jeg er da glad for mit anlæg som jeg trods alt brugte en del penge på i 2004 - Så jeg håber jo at det er noget jeg selv kan udbedre.

- Min umiddelbare forståelse er at jeg i det mindste burde få lyd ud af A's højre udgang også da den jo umiddelbart sidder forbundet med B's højre udgang - Men jeg tager måske fejl her?
Anlægget har ingen visuelle tegn på at skulle have ir eller lign. i "klemmerne" som kunne skabe problemet, men der skal ikke meget til at påvirke kablet i B's højre indgang så den ikke spiller. - Dermed sagt at kablet skal sidde i bestemt position for at ville give lyd. Når der så er lyd lyder det helt som det skal ud af den ene højtaler jeg kan tilslutte...

Har nogen en idé ? Håber der er hjælp derude!

Mvh.

Peter
Til top Vis ashesdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ashesdk

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

ashesdk skrev:

- Min umiddelbare forståelse er at jeg i det mindste burde få lyd ud af A's højre udgang også da den jo umiddelbart sidder forbundet med B's højre udgang - Men jeg tager måske fejl her?

Du har ret i at det er samme forstærkerkredsløb der trækker A og B udgangene. Mellem disse kredsløb og højttalerklemmerne sidder der en højttaleromskifter eller et par relæer. I nogle tilfælde kan der også sidde separate sikringer for hver udgang.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes