Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Lyngdorf DPA-1/RP-1 koblet til surround (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mick-j
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 29 Juni 2010 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Som mange herinde, er jeg nødsaget til at have mit stereo setup og surround samlet i eet. Det fungerer egentligt udemærket, men jeg har nogle akustik problemer som jeg har svært ved at slippe af med, specielt i bas-området. Jeg har derfor kigget lidt på Lyngdorf's RP-1/DPA-1.

Mit setup:
Input kilder:
Sonos via April Music Stello DA100 Sig. DAC (RCA)
Oppo BluRay (HDMI t. surround + SACD)
PCH-A200 (HDMI)
Zaptor (HDMI)

Disse enheder er koblet til en Onkyo TX-NR905 receiver, pre-out til 2 monoblokke til fronterne.

Højttalere: Vienna BCG, Maestro, Waltz

Jeg kunne forestille mig, at ved brug af DPA-1 kunne jeg måske undvære min standalone DAC, da DPA-1 har digitale inputs samt frigøre receiveren fra jobbet som forforstærker til musik (dvs. Sonos digitalt ind i DPA-1 + indkobling mellem receiver og monoblokke til resten?). Alternativt bruge RP-1 (imellem receiver pre-out og monoblokke) og lade receiveren blive på posten som forforstærker.

Hvad siger I - kan det lade sig gøre, giver det mening?

Med venlig hilsen, Mick Johansen

Til top Vis mick-j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mick-j

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Juli 2010 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

I forhold til at køre ren stereo, så er løsning nummer 1 det oplagte. Forforstærkeren i Onkyo'en er god, men den kan på ingen måde følge med en DPA-1. Om du synes lyden i Lyngdorf DAC'en er din smag er selvfølgelig et spørgsmål om at lytte til den.

Du kan dedikerer en af de analoge indgange på DPA'en til surround, således at når du vælger indgangen skruer den automatisk op til fuld skrue og du styrer således alt fra Onkyo'en ved film uden, at skulle pille mere end højst nødvendigt.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes