Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Airport Express problemer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MaMmE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Juli 2010 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Hej folkens

Jeg har et problem med min nye Express; Den vil ikke streame musik. Den spiller de første 2 sek af sangen, så begynder lyden at hakke helt vildt og derefter falder den helt ud

Problemet er det samme både på analog og digital output fra enheden

Nettet kører super..

Har prøvet en del forslag fra nettet uden held. Nogen forslag??

Til top Vis MaMmE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaMmE

cyclops
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 Juli 2010 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Hvordan er den forbundet til dit netværk?
Til top Vis cyclops's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cyclops Besøg cyclops's Websted

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Juli 2010 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet alle tilgængelige kanaler på netværket.? Kan godt lyde som noget inteferens.

MaMmE
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2010 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Den er sat til mit Yousee ADSL via kabel.

Jeg har prøvet flere forskellige kanaler uden held. Ja det er nemlig som om der er for meget støj.. Men har prøvet at sætte pc'en helt tæt på airport'en, uden nogen forskel

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 03 Juli 2010 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Prøv at snakke med Humac, Eplehuset, eller hvor du nu har købt den. De par gange jeg har haft småproblemer har Humac her i Aalborg været meget behjælpelige.

MaMmE
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2010 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Det vil jeg prøve. Vil dog starte med at høre dem ad hvor den er købt (SHG)

Ingeniør-dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2010
Sendt: 05 Juli 2010 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Hej. Har selv oplevet udfald her pga. et og andet. De fleste problemer har jeg efterhånden fået løst, men det har ikke været lige ud af landevejen. Et par ting at prøve:

Søg efter opdteringer i både iTunes og airport-admin tool. enkelte gange har apple lavet en lille 'ups' når de har udgivet nye versioner. Disse rettes oftest inden for få dage efter fejlene er blevet opdaget.

Få din firewall til at acceptere streams fra airtunes så den ikke forsøger at inspicere trafikken. Dette er en ofte overset faktor for udfald.

Prøv at eliminere det trådløse medie med et netkabel mellem airport og pc. Dette vil i det mindste enten be- eller afkræfte at det er forbindelsen der dropper ud.

Hvis det er wi-fi forbindelsen, så tjek om du har naboer der bruger de kanaler du forsøger at hoste dit netværk på. Der findes share- og freeware der kan vise hvilke kanaler der er mest i brug i dit område. Vælg en kanal der ligger lidt fra de andre. I samme forbindelse er det en god idé at se om der skulle være en opdateret driver til dit trådløse netkort.

Sig til hvis du vil have flere forslag. Her er det efterhånden kun en mikrobølgeovn der kan forvirre airporten, men det  jo heldigvis forbigående og ikke mindst forventeligt (2.4 GHz er et svært trafikeret bånd)

Mvh

Til top Vis Ingeniør-dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniør-dude

MaMmE
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2010 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Hej Ingeniør-dude

Desværre ingen held indtil videre. Jeg fandt et program som kunne scanne omkringliggende netværk og fandt ud af at kanal 1, 6 og 11 var flittig brugt (jeg kørte kanal 11), så jeg skiftede til kanal 9, men det hjalp ikke.

Jeg prøvede at slukke alle shields i Avast (antivirus), hjalp heller ikke. Kan Windows firewall være et problem? Jeg kører forresten Windows 7.

Alt Apple hard- og software skulle være up-to-date i følge Apple's updater.

Jeg prøvede at tage netkablet ud af airport'en og over i PC'en, men airport'en gik i fejl da jeg gjorde det, så kunne ikke få kontakt med den. Endte med at skulle reset'te den. Så prøvede jeg at lave en TDC hastighedstest, imens jeg satte Itunes til at spille. Det viste sig at download hastigheden faldt ca. 2 mBit, men det skulle vel ikke være et problem?

Jeg vil meget gerne have flere råd, hvis du har nogle  SHG (der hvor jeg købte den) vil nemlig gerne have, at jeg selv prøver at fejlfinde via nettet osv..

AUDIOcompagniet
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Radiomanden

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Juli 2010 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Trådløse telefoner har været et problem hos mig - har du sådan nogle...?

annabassand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Juli 2010 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Æv da... Har du prøvet at hive strømmen fra den? Min søster havde et lignende problem og da vi havde været igennem
opdatering + skiftet sendekanal + "genstartet" virkede det upåklageligt igen.

held og lykke med det
Anna
Til top Vis annabassand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af annabassand

Ingeniør-dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2010 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

MaMmE skrev:

Hej Ingeniør-dude

Desværre ingen held indtil videre. Jeg fandt et program som kunne scanne omkringliggende netværk og fandt ud af at kanal 1, 6 og 11 var flittig brugt (jeg kørte kanal 11), så jeg skiftede til kanal 9, men det hjalp ikke.

Så er der ikke mere at gøre på dét punkt :)

MaMmE skrev:

Jeg prøvede at slukke alle shields i Avast (antivirus), hjalp heller ikke. Kan Windows firewall være et problem? Jeg kører forresten Windows 7.

Alt Apple hard- og software skulle være up-to-date i følge Apple's updater.

Ærgeligt at det ikke hjalp i Avast, den er ellers ressourcetung, så den var hovedmistænkt...

Det kan ikke skade at gøre alle itunes-relaterede processer til undtagelser for firewallen, da det er ganske unødvendigt at overvåge den type trafik. (prøv evt bare at slå den kortvarigt fra)

MaMmE skrev:

Jeg prøvede at tage netkablet ud af airport'en og over i PC'en, men airport'en gik i fejl da jeg gjorde det, så kunne ikke få kontakt med den. Endte med at skulle reset'te den. Så prøvede jeg at lave en TDC hastighedstest, imens jeg satte Itunes til at spille. Det viste sig at download hastigheden faldt ca. 2 mBit, men det skulle vel ikke være et problem?

Airporten skal nok konfigureres til være tilsluttet på den måde for at det virker. Det kan du gøre via airport base agent-værktøjet. Muligvis din pc også skal opsættes til dette, men det er jo slet ikke sikkert det er acceptabelt for dig at den ikke kan køre trådløst?

Om tdc's net virker eller ej, skulle ikke være være relevant for streams fra din pc over airtunes.

MaMmE skrev:

Jeg vil meget gerne have flere råd, hvis du har nogle  SHG (der hvor jeg købte den) vil nemlig gerne have, at jeg selv prøver at fejlfinde via nettet osv..

Prøv at indstille bufferlængden i iTunes til større værdier: Redigér > Indstillinger > fanen 'Avanceret' under Størrelse på streamingbuffer, sæt til 'Stor'. På den måde er der lidt større tolerance mod udfald på transmissionen. Hvis det afhjælper problemet, så prøv evt 'Mellem' og se om det spiller ok. Jo større buffer, jo længere ventetid fra du starter afspilning til der kommer signal ud af airporten.

Et sidespørgsmål: hvor meget cpu bruger din pc under afspilning, og laver itunes en masse baggrundsjobs med sit bibliotek? Disse to ting får den ene af vores itunes-pc'er til at hakke fælt. Den anden er upåvirket uanset belastning...

Vender tilbage hvis jeg kommer på mere... :)

Til top Vis Ingeniør-dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniør-dude

MaMmE
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2010 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

AUDIOcompagniet skrev:
Trådløse telefoner har været et problem hos mig - har du sådan nogle...?

Nej det har jeg ikke, men skal ikke kunne sige om naboerne har.. (bor i lejlighed)

annabassand skrev:
Æv da... Har du prøvet at hive strømmen fra den?

Ja - den er blevet genstartet en del gange. Har også prøvet at oprette helt nyt netvært, uden held.

Ingeniør-dude skrev:
Det kan ikke skade at gøre alle itunes-relaterede processer til undtagelser for firewallen, da det er ganske unødvendigt at overvåge den type trafik. (prøv evt bare at slå den kortvarigt fra)

Prøvede at slukke windows firewall + avast antivirus - ingen forskel.

Ingeniør-dude skrev:
men det er jo slet ikke sikkert det er acceptabelt for dig at den ikke kan køre trådløst?

Det er det nemlig ikke. Det var en af årsagerne til at jeg købte airport'en - at kunne være trådløs på.

Ingeniør-dude skrev:
Prøv at indstille bufferlængden i iTunes til større værdier: Redigér > Indstillinger > fanen 'Avanceret' under Størrelse på streamingbuffer, sæt til 'Stor'.

Den stod allerede til stor.. Prøvede at skifte til 'Lille', men synes ikke der var nogen hørbar forskel.

Ingeniør-dude skrev:
Et sidespørgsmål: hvor meget cpu bruger din pc under afspilning, og laver itunes en masse baggrundsjobs med sit bibliotek? Disse to ting får den ene af vores itunes-pc'er til at hakke fælt.

Den arbejder næsten ikke og jeg har kun tilføjet et par sange i iTunes for at teste. PC'en er en helt ny Toshiba og ikke den sløveste model..

Det virker generelt som om setup'et er helt imun overfor alle de ting jeg forsøger, det er ret forstrerende! Mon min stue bare er total Airport-fjende? Ellers er der selvfølgelig altid muligheden for at Airport'en er defekt..

Fandt lige en tråd hvor der er MANGE som ser ud til at have problemer med udfald osv.

http://discussions.info.apple.com/thread.jspa?threadID=17871 83&start=315&tstart=0

Ingeniør-dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2010 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Jeg formoder du allerede havde et trådløst access point, da du anskaffede airporten. Hvilken mode satte du airport til at køre i? Som klient eller extender?

Hvad sker der hvis du flytter dit access point tættere på din airport?

Kører dit trådløse netværk i b, g eller n mode?

Er der 'intelligent' firewall i dit access point?

Selv om din airport selvfølgelig godt kan være defekt, hælder jeg stadig til at fejlen opstår under transporten på dit netværk.

MaMmE
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2010 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Ingeniør-dude skrev:

Jeg formoder du allerede havde et trådløst access point, da du anskaffede airporten. Hvilken mode satte du airport til at køre i? Som klient eller extender?
Nej det havde jeg ikke. Det er det første trådløse netværk, jeg har haft i min lejlighed. Airport'en er sat til mit Yousee modem med kabel.

Hvad sker der hvis du flytter dit access point tættere på din airport?

Kører dit trådløse netværk i b, g eller n mode?
Den kører i n mode (b/g kompatibel). Prøvede at sætte den i n mode, 5 GHz, men der gik netværket i sort og jeg måtte resette det.

Er der 'intelligent' firewall i dit access point?
Går ud fra Airport'en er mit access point i mit setup..

Selv om din airport selvfølgelig godt kan være defekt, hælder jeg stadig til at fejlen opstår under transporten på dit netværk.
Ja det kunne godt virke sådan. Jeg er ikke nogen netværks-haj, så det kan godt være jeg har lavet en hovsa et sted..

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 10 Juli 2010 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Prøv at sørge for at du i Airport Utility under Internet -> Internet Connection ->

Har sat settings således:

Connect using: Ethernet

Connection sharing: Off (Bridge Mode)

Sådan har jeg sat min op, og den sidder således:

beboernet i stik i væggen -> Linksys W54GRT Trådløs Router, hvor wireless er slået fra -> Airport Express, og jeg beamer så fra min MacBook til Airporten trådløst, og det funker smertefrit.. Og så husk at sætte AirPorten til fast IP på dit LAN, det fjerner altså mange skavanker

MaMmE
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2010 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Prøv at sørge for at du i Airport Utility under Internet -> Internet Connection ->

Har sat settings således:

Connect using: Ethernet
Tjek.

Connection sharing: Off (Bridge Mode)
Tjek.

Sådan har jeg sat min op, og den sidder således:

beboernet i stik i væggen -> Linksys W54GRT Trådløs Router, hvor wireless er slået fra -> Airport Express, og jeg beamer så fra min MacBook til Airporten trådløst, og det funker smertefrit.. Og så husk at sætte AirPorten til fast IP på dit LAN, det fjerner altså mange skavanker
Jeg går ud fra at det med fast IP er under TCP/IP i Aiport-værktøjet. Der står nemlig en IP adresse.

MaMmE
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2010 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Stadig ingen held herfra.. Nogen forslag?

Prøvede lige programmet Airfoil - problemet er nøjagtig det samme   

Dranov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 Juli 2010 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft lignende problemer med min. Det viste sig at airporten og min trådløse router brugte forskellige "ip ranges". Det er
airporten der skal ændres og det kan stilles/ændres inde i airport konfigureringsværktøjet. Kan desværre ikke genskabe fejlen
(og huske hvad de forskellige ranges var) da jeg har fået ny trådløs router nu som ikke har problemet.

/Dranov

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes