| Forfatter |
|
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 05 Juli 2010 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Sonos til musikken og en HTPC til filmene. Sonos'en er pt. hægtet op rent analogt over til min forforstærker. HTPC'en kører gennem en relativt billig usb DAC over til samme forforstærker. Nu er jeg så igang med at lede efter en passende DAC til Sonos'en for at få lidt mere "musik i musikken".
Nogle af de DAC's jeg finder har mere end et input. Her snakker jeg ikke om at en DAC både har optisk og coax på samme indgang, men fx. at DacMagic har både USB, Digital 1 og Digital 2 indgange der hver især kan fodres med både et optisk og et coax signal.
Det synes jeg er rigtigt fikst i min situation idet jeg kan smide min HTPC på usb indgangen og min Sonos på Digital 1 og på den måde få bedre lyd på begge kilder MEN hvordan kan et firma i 2010 få sig selv til at lave et apparat med flere indgange uden at tilbyde fjernbetjening??
Det er samme mønster ved andre DAC's.. PS Audio Digital Link III, mulighed for at tilslutte 3 signalkilder bagpå og vælge mellem dem med en knap på fronten, men ingen mulighed for at gøre det ovre fra sofaen.. Benchmark DAC1, coax, optisk og xlr input, mulighed for at skifte på fronten, men ingen remote..
Jeg forstår det ganske enkelt ikke. Vi er i 2010 og vant til at alt der er hifirelateret kan fjernbetjenes (med mindre man dyrker vintage) så det giver da bare minus mening at man ikke kan skifte signalkilde remote på DAC's der tilbyder at man kobler mere end en enkelt signalkilde til..
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 05 Juli 2010 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, i 2010 skal man da nødigt lette måsen fra sofaen  Jeg er nu glad for, at produktionsomkostningerne bliver brugt på kvaliteten af det indvendige, frem for en ligegyldig remote til at skifte signalkilde af og til. Men sådan er vi jo så forskellige.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Juli 2010 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, men nu har jeg jo også læst andetsteds at du sværger til vinyl, så du får ture nok til anlægget alligevel... SMS'er er også noget nymodens bras, næh du, rigtige mænd rister et par runer på en flad sten og sender den afsted med flyveøgle..
|
| Til top |
|
| |
mx jelle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 05 Juli 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer selv at købe en DacMagic for at opnå bedre lyd fra diverse kilder. Jeg har kigget meget på netop den, fordi den er billig i forhold til hvad man får, og jeg har ikke så mange penge at gøre med lige pt. Derfor holder jeg med Erlingt, da jeg hellere vil undvære remoten, end at give mere for samme produkt, bare fordi skal skal være remote med. Ihvertfald lige i den prisklasse vil jeg hellere spare den væk, til fordel for lyden, så kan en remote måske følge med i det højere klasser
At skifte mellem sine kilder er jo ikke noget man gør særlig ofte, i forhold til brugen af mange andre fjernbetjeninger, og når man så endelig skifter kilde, er man så ikke oppe at stå alligevel, for f.eks. at smide en CD/DVD i drevet eller hente en fjernbetjening til den nye kilde
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Juli 2010 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
mx jelle skrev:
At skifte mellem sine kilder er jo ikke noget man gør særlig ofte, i forhold til brugen af mange andre fjernbetjeninger, og når man så endelig skifter kilde, er man så ikke oppe at stå alligevel, for f.eks. at smide en CD/DVD i drevet eller hente en fjernbetjening til den nye kilde |
|
|
Hver gang jeg skifter mellem at se tv og høre musik skifter jeg signalkilde, det er ret tit. Det med at skifte CD/DVD er ikke noget jeg gør i, hele pointen med at have HTPC og Sonos er at jeg er fri for den slags.. Jeg kan godt følge ideen med at bruge pengene på det der giver lyd, men en IR diode og en chips til at læse signalet er idag nede i priser hvor det ikke giver mening at spare det væk. Silketrykket på frontpladen af DAC'en er helt klart en større omkostning end at smide en masseproduceret IR chip i kassen.
|
| Til top |
|
| |
ICEP Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 09 Juli 2010 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chek lige StudioSounds Blue Cheese Audio DAC, den har remote. Den er efter flere års udviklingsarbejde nu klar til salg.
Det er en Preamp/DAC, med digital volumenkontrol, hvor signalet ikke forringes ved lav styrke. Den siger helt vanvittigt godt.
Skal jeg nogen sinde skifte min Orpheus DAC One ud, bliver det med den!
__________________ BS
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 09 Juli 2010 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
ICEP skrev:
Chek lige StudioSounds Blue Cheese Audio DAC, den har remote. Den er efter flere års udviklingsarbejde nu klar til salg.
Det er en Preamp/DAC, med digital volumenkontrol, hvor signalet ikke forringes ved lav styrke. Den siger helt vanvittigt godt.
Skal jeg nogen sinde skifte min Orpheus DAC One ud, bliver det med den!
|
|
|
Har du et link til den? Synes ikke jeg kan finde noget om den på StudioSounds side. __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 09 Juli 2010 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strandvaskeren skrev:
Jeg har en Sonos til musikken og en HTPC til filmene. Sonos'en er pt. hægtet op rent analogt over til min forforstærker. HTPC'en kører gennem en relativt billig usb DAC over til samme forforstærker. Nu er jeg så igang med at lede efter en passende DAC til Sonos'en for at få lidt mere "musik i musikken".
Nogle af de DAC's jeg finder har mere end et input. Her snakker jeg ikke om at en DAC både har optisk og coax på samme indgang, men fx. at DacMagic har både USB, Digital 1 og Digital 2 indgange der hver især kan fodres med både et optisk og et coax signal.
Det synes jeg er rigtigt fikst i min situation idet jeg kan smide min HTPC på usb indgangen og min Sonos på Digital 1 og på den måde få bedre lyd på begge kilder MEN hvordan kan et firma i 2010 få sig selv til at lave et apparat med flere indgange uden at tilbyde fjernbetjening??
Det er samme mønster ved andre DAC's.. PS Audio Digital Link III, mulighed for at tilslutte 3 signalkilder bagpå og vælge mellem dem med en knap på fronten, men ingen mulighed for at gøre det ovre fra sofaen.. Benchmark DAC1, coax, optisk og xlr input, mulighed for at skifte på fronten, men ingen remote..
Jeg forstår det ganske enkelt ikke. Vi er i 2010 og vant til at alt der er hifirelateret kan fjernbetjenes (med mindre man dyrker vintage) så det giver da bare minus mening at man ikke kan skifte signalkilde remote på DAC's der tilbyder at man kobler mere end en enkelt signalkilde til..
|
|
|
Prøv med en EMM labs Dac2 - masser af indgange - og fjernbetjent
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Juli 2010 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Prøv med en EMM labs Dac2 - masser af indgange - og fjernbetjent |
|
|
Til 45-50.000 kr. tror jeg egentlig hellere jeg vil købe fx. en Stello pr. signalkilde..
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 10 Juli 2010 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Benchmark DAC1 HDR har da remote - og den har endda meget lang rækkevidde...
|
| Til top |
|
| |