Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: har en sony cdp-xa50es (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 01 August 2010 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Den lyder som sådan fin nok, men er jo ved at være en ældre svend, så jeg tænkte på at en ny konverter måske vil løfte niveauet en smule.

Nogen der kender den og kan svare på hvor meget jeg skal investere i en konverter for at få løftet niveauet?

Evt også med hvilke mærker der kan tænkes at benyttes.

Til info lytter jeg til alt med undtagelse af heavy rock og hip/hop

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig

oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 August 2010 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv den lykkelige ejer af XA-50es. Jeg har da hørt andre dyre/meget dyrere maskiner, jeg synes kun de lyder anderledes, og ikke bedre. Men det er jo nok historien om igen, med hvilket grej den sættes sammen med. Men ellers synes jeg sony fortjener lidt mere annerkendelse for deres ES grej. Synes det spiller p.... godt, ser pænt ud og er aldrig i stykker. Men vil ønske dig held og lykke med opgraderingen. Spil godt.

Marantz PM17mk11...Thule TU150...Sony XA-50es...Avance Dana mk1...Sony TC-k970es...Nakamichi ZX-9...Nakamichi 582...Pioneer CT959...Pioneer CT 777...Kimber PBJ...Kimber 8TC

Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2010 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Er også yderst tilfreds med den. Men det kan tænkes at konverterdelen er ved at løbe fra tiden, og tænkte at en opgradering af denne kunne være næste skridt. Har heller aldrig (7,9,13) aldrig haft problemer med den i de godt 6 år jeg har kørt med den (er anden ejer) så de må være bygget godt :-)

Men tænkte at der må være sket noget på den tekniske front der gjorde at en opgradering af konverteren ville være på sin plads snart...

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2010 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

nu er der jo gået et par dage siden sidste post så det kan være der er nogen der har været på ferie af DAC folket som ikke har set min post.. da jeg stadig går under overvejelser om at indkøbe en DAC, men må indrømme at jeg bevæger mig i en jungle her, og aner simpelthen ikke hvad der kan betale sig...

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 August 2010 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at huske at XA-50es bruger samme convertere som X505ES.

Hvis dette er tilfældet er der helt sikkert noget at hente med en DAC, eller muligvis bare en ny analogdel. Jeg har tidligere
fundet at en Sony X-303ES med Zapfilter II i udgangen er god, men ikke helt kunne måle sig med en Denon DVD-2900 med et
filter i udgangen, ej heller med en Behringer SRC-2496 med et filter i udgangen.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 August 2010 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

XA50es har faktisk et udemærket løbeværk og jeg synes det lyder som en rigtig god idé at opgradere den med en ekstern DAC!

Jeg har selv haft en XA30es, som jeg var glad for. Men jeg blevet overrasket over hvor forskellen var, da jeg skiftede den ud. Der er helt sikkert en del at hente, ved at tilslutte en bedre DAC.

Et par mulige kandidater kunne måske være en Benchmark DAC1 eller Music Hall DAC 25.2. Der er en Music Hall, der er nedsat en tusse i tilbudsavisen:

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=10889

Eller denne Stello kun måske være interessant:

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=13263

Noget af det, jeg synes du skal kigge efter, er upsampling til 24 bit/192kHz...

Hvis du kan få mulighed for at teste et par stykker op mod hinanden - hjemme ved dig selv, vil det selvfølgelig være optimalt.

En af mine venner har Music Hall'en og jeg synes den gør det rigtigt godt til prisen. Stello's DAC har jeg ikke hørt!

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes