| Forfatter |
|
Flora3 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 20 August 2010 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvor store forskelle er der på nye og gamle Audio Note Dacs. Jeg er klar over (eller tror) det selvfølgelig har en betydning
hvilke opgraderinger den pågældende dac måtte have. Er der nogle meninger om lydkarakter, byggekvalitet, tilslutninger,
betydningen af - og evt mangel på forskellige tilslutninger etc....
På forhånd tak
Flora3
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 20 August 2010 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
mæ på en lytter....
|
| Til top |
|
| |
Flora3 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2010 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tavshed...ingen meninger om dette emne?
Flora3
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 22 August 2010 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne hjælpe vist du nævnte hvilken gammel AN dac du havde i tankerne kontra hvilken ny......
Der er jo stor forskel på de forskellige versioner ad de nye dacs
Pierre  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 22 August 2010 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange af Audio Notes DACs lider af for små overføringskondensatorer, hvilket gør, at de ikke spiller ret møj bas. De har heldigvis mange andre kvaliteter
__________________ We say "Lowther for Life". We mean that once Lowther Loudspeakers are used, audio and hi-fi perfectionists stay with them for life, and those that stray come back.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 22 August 2010 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
Mange af Audio Notes DACs lider af for små overføringskondensatorer, hvilket gør, at de ikke spiller ret møj bas. De har heldigvis mange andre kvaliteter  |
|
|
hvad vi du mene der skal til for du mener at den så er ok i overføringskondensatore ???
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 22 August 2010 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
De små udgangskondensatorer betyder at der skal belastes med en høj indgangsimpedans fra næste trin, gerne over 100k...
Alternativt kan der monteres en større værdig internt i DAC'en, men røret skal jo også kunne klare belastningen...
|
| Til top |
|
| |
audiohagel Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 150
|
| Sendt: 22 August 2010 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 22 August 2010 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja som standart er der jo nogle grønne kedelig små modeller og de er kedelig og høre på, jeg har selv været med til at sætte 0,47uF i audionote / jensen modeler med vel lyd også sølv modeller så der er masser at hendte lige der vor det er det siste trind inden det skal vidre, så spar ikke på kvaliteten lige der og det gæller alle AN modelerne af de bilige 
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
Mange af Audio Notes DACs lider af for små overføringskondensatorer, hvilket gør, at de ikke spiller ret møj bas. De har heldigvis mange andre kvaliteter
|
|
|
Det med bassen er absolut ikke korrekt. De kondensatorer skal have dén værdi apparatet er født med. (Oftest 0.47uF). Man kan dog med (stor) fordel erstatte de originale med bedre typer. Jeg bruger selv nogle Jensen Pure Silver Foil 0.47uF i en AN DAC 3.1x Signature. Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
virious skrev:
Mange af Audio Notes DACs lider af for små overføringskondensatorer, hvilket gør, at de ikke spiller ret møj bas. De har heldigvis mange andre kvaliteter  |
|
|
Det med bassen er absolut ikke korrekt. De kondensatorer skal have dén værdi apparatet er født med. (Oftest 0.47uF). Man kan dog med (stor) fordel erstatte de originale med bedre typer. Jeg bruger selv nogle Jensen Pure Silver Foil 0.47uF i en AN DAC 3.1x Signature.
Mvh. Niels L.
|
|
|
I den værdi er kvalitet jo billigere så på en måde har du jo ret. Har det efterfølgende trin en impedans på mere en 150kOhm er vi helt enige.
Er den dog under er 0,47uF for lidt. En afskæringsfrekvens på 2Hz er ønskværdig for at undgå forvrængning, der starter med at stige noget før afruldning i niveau.
2Hz og 0,47uF giver en R på 169kOhm...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
virious skrev:
|
|
Det med bassen er absolut ikke korrekt. De kondensatorer skal have dén værdi apparatet er født med. (Oftest 0.47uF). Man kan dog med (stor) fordel erstatte de originale med bedre typer. Jeg bruger selv nogle Jensen Pure Silver Foil 0.47uF i en AN DAC 3.1x Signature.
Mvh. Niels L.
|
|
|
Niels, du virker til at have godt styr på Audio Notes konvertere, hvordan er din vurdering af DAC Zero modellen?
Både op imod de andre modeller fra AN, men også op imod konkurrenterne?
|
| Til top |
|
| |
Flora3 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meningen (min) med tråden var, primært kvalitetsforskelle mellem gamle og nye Audio Note konvertere. Her tænker jeg
eksempelvis på 3.1x overfor 3.1x sig. osv. Endvidere måske nogle meninger om opgraderinger af gamle kontra nye konvertere
og hvad man vinder ved dette.
Eks. - kan man få en gammel (opgraderet) 3.1x til at yde/lyde ligeså godt som en opgraderet 3.1x sig.???
Jeg er klar over, at vi er ude i subjektive opfattelser, men skyd løs alligevel...
Mvh Flora3
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flora3, prøv at ring til Anders han er nok den der ved mest om den forskæld der er og opgradereings muligheder 35 37 36 80
|
| Til top |
|
| |
Flora3 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej nhj4
Tak for forslaget, det vil jeg gøre, men mon ik han vil anbefale en ny fra hans sortiment...
Mvh Flora3
|
| Til top |
|
| |
audiohagel Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Nilau
Om DU sætter kobberkondersator , sølvkondensator , guldkondensator eller " diamantkondensator" på
så er 0,47 uf alt for LILLE!!!!! Du har jo aldrig prøvet at sætte en stor på, 
så lad vær at sige at den skal være 0,47uf, for det ved du ikke en skid om NILAU Basta 
Til alle ja der har en AN dac prøv at sætte en stor på ( den må gerne være meget STOR )
og så høre hvordan bassen kommer til at spille, den bliver Meget bedre, PRØV DET !!!!!!
mvh
Audiohagel
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
audiohagel skrev:
|
Kære Nilau
Om DU sætter kobberkondersator , sølvkondensator , guldkondensator eller " diamantkondensator" på
så er 0,47 uf alt for LILLE!!!!! Du har jo aldrig prøvet at sætte en stor på, 
så lad vær at sige at den skal være 0,47uf, for det ved du ikke en skid om NILAU Basta 
Til alle ja der har en AN dac prøv at sætte en stor på ( den må gerne være meget STOR )
mvh
Audiohagel
og så hør hvordan bassen kommer til at spille, den bliver MEGET bedre, PRØV DET!!!!!
|
|
|
hvor meget vil DU anbefale ???
i min AN cd2 bruger jeg 0,47uF kobber + 1nF sølv her er der ok bund og jeg kan høre 17hZ i min stue så jeg mener da at have en god dyb bund, det skal lige siges at der skal skruges lidt mer op for at høre de 17hZ en normalt davligs dags lytning ved normal lytning har jeg fuld kontrabas uden problemer den mener jeg går ned til 31,5hZ
|
| Til top |
|
| |
audiohagel Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej NHJ4
Ja jeg ved godt,at du tror at jeg er binde gal , når jeg sige at jeg kører med en 82uf
på den, men det gør jeg.
Den kan godt spille med 0,47uf, Men ikke særlig godt
mvh
Audiohagel
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skorpio skrev:
Nilau skrev:
virious skrev:
|
|
Mvh. Niels L.
|
|
|
Niels, du virker til at have godt styr på Audio Notes konvertere, hvordan er din vurdering af DAC Zero modellen?
Både op imod de andre modeller fra AN, men også op imod konkurrenterne? |
|
|
Jeg kender ikke lige DAC Zero-modellen, men det skulle undre mig om den ikke er ganske god. Jeg har lyttet til alle modeller fra DAC 1 og opefter. De fleste af de 'nye' modeller har udgangstransformatorer i udgangen og er derfor ikke kritiske mht. til indgangsimpedansen på den efterfølgende forstærker. De modeller der har kondensatorer i udgangen skal gerne 'se' ind i en impedans på mindst 50kOhm. Og meget gerne 100kOhm. Hvis indgangsimpedansen er for lav, vil der finde en vis afrulning sted i basområdet. Den det er langt fra sikkert at det er et problem i praksis. Det kommer naturligvis an på det øvrige grej i éns setup. Især højttalerne... Efter min ringe mening findes der egentlig ikke andre konvertere på markedet der i den grad kobler direkte til både hjertet og hjernen. Men prøv selv at sammenligne med hvad som helst uanset pris. Jeg har personligt ikke hørt noget andet der er bedre... Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
audiohagel skrev:
|
Hej NHJ4
Ja jeg ved godt,at du tror at jeg er binde gal , når jeg sige at jeg kører med en 82uf
på den, men det gør jeg. du er ikke binde gal for virker det hos dig så er alt jo som det skal være hos dig men det behøves ikke at virke hos andre det kan være de skal have en mindre værdig det har noget med det setup man bruger der nok bestemmer hvilken værdig der er bæst på det føelgene setup, der er ingen her inde der er binde gal vi opfatter bare lyden oplevelsen forskælig 
den line der var her vil jag lade stå for din egen regning 
mvh
Audiohagel |
|
|
|
| Til top |
|
| |