Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 00:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Audio Note Dac (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Flora3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 20 August 2010 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Hej
Hvor store forskelle er der på nye og gamle Audio Note Dacs. Jeg er klar over (eller tror) det selvfølgelig har en betydning
hvilke opgraderinger den pågældende dac måtte have. Er der nogle meninger om lydkarakter, byggekvalitet, tilslutninger,
betydningen af - og evt mangel på forskellige tilslutninger etc....
På forhånd tak
Flora3
Til top Vis Flora3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flora3

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 August 2010 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

mæ på en lytter....

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Flora3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2010 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Tavshed...ingen meninger om dette emne?
Flora3

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 August 2010 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Det kunne hjælpe vist du nævnte hvilken gammel AN dac du havde i tankerne kontra hvilken ny......

Der er jo stor forskel på de forskellige versioner ad de nye dacs

Pierre

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 August 2010 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Mange af Audio Notes DACs lider af for små overføringskondensatorer, hvilket gør, at de ikke spiller ret møj bas. De har heldigvis mange andre kvaliteter 

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 22 August 2010 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
Mange af Audio Notes DACs lider af for små overføringskondensatorer, hvilket gør, at de ikke spiller ret møj bas. De har heldigvis mange andre kvaliteter 

hvad vi du mene der skal til for du mener at den så er ok i overføringskondensatore  ???

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 August 2010 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

De små udgangskondensatorer betyder at der skal belastes med en høj indgangsimpedans fra næste trin, gerne over 100k...

Alternativt kan der monteres en større værdig internt i DAC'en, men røret skal jo også kunne klare belastningen...

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

audiohagel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 August 2010 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Hej Rødder

Audio Note Dacs har alt for små overføringskondensatorer

hvis i spørger mig.I min  dac som er en AN Dac1 nos

har jeg sat en  STOR på , den spiller sku rat godt nu , hvis

jeg selv skal sige det.

http://www.audiohagel.dk/index/details.php?image_id=965

mvh

Audiohagel

Til top Vis audiohagel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af audiohagel Besøg audiohagel's Websted

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 22 August 2010 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

audiohagel skrev:

Hej Rødder

Audio Note Dacs har alt for små overføringskondensatorer

hvis i spørger mig.I min  dac som er en AN Dac1 nos

har jeg sat en  STOR på , den spiller sku rat godt nu , hvis

jeg selv skal sige det.

http://www.audiohagel.dk/index/details.php?image_id=965

mvh

Audiohagel

ja som standart er der jo nogle grønne kedelig små modeller og de er kedelig og høre på, jeg har selv været med til at sætte 0,47uF i audionote / jensen modeler med vel lyd  også sølv modeller så der er masser at hendte lige der vor det er det siste trind inden det skal vidre, så spar ikke på kvaliteten lige der og det gæller alle AN modelerne af de bilige

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 23 August 2010 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

virious skrev:

Det med bassen er absolut ikke korrekt. De kondensatorer skal have dén værdi apparatet er født med. (Oftest 0.47uF). Man kan dog med (stor) fordel erstatte de originale med bedre typer. Jeg bruger selv nogle Jensen Pure Silver Foil 0.47uF i en AN DAC 3.1x Signature.

Mvh.
Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 August 2010 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
virious skrev:

Det med bassen er absolut ikke korrekt. De kondensatorer skal have dén værdi apparatet er født med. (Oftest 0.47uF). Man kan dog med (stor) fordel erstatte de originale med bedre typer. Jeg bruger selv nogle Jensen Pure Silver Foil 0.47uF i en AN DAC 3.1x Signature.

Mvh.
Niels L.

I den værdi er kvalitet jo billigere så på en måde har du jo ret. Har det efterfølgende trin en impedans på mere en 150kOhm er vi helt enige.

Er den dog under er 0,47uF for lidt. En afskæringsfrekvens på 2Hz er ønskværdig for at undgå forvrængning, der starter med at stige noget før afruldning i niveau.

2Hz og 0,47uF giver en R på 169kOhm...

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 August 2010 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
virious skrev:

Mvh.
Niels L.

Niels, du virker til at have godt styr på Audio Notes konvertere, hvordan er din vurdering af DAC Zero modellen?

Både op imod de andre modeller fra AN, men også op imod konkurrenterne?

Flora3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2010 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Meningen (min) med tråden var, primært kvalitetsforskelle mellem gamle og nye Audio Note konvertere. Her tænker jeg
eksempelvis på 3.1x overfor 3.1x sig. osv. Endvidere måske nogle meninger om opgraderinger af gamle kontra nye konvertere
og hvad man vinder ved dette.
Eks. - kan man få en gammel (opgraderet) 3.1x til at yde/lyde ligeså godt som en opgraderet 3.1x sig.???

Jeg er klar over, at vi er ude i subjektive opfattelser, men skyd løs alligevel...
Mvh Flora3

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 23 August 2010 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Flora3, prøv at ring til Anders han er nok den der ved mest om den forskæld der er og opgradereings muligheder 35 37 36 80

Flora3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2010 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Hej nhj4

Tak for forslaget, det vil jeg gøre, men mon ik han vil anbefale en ny fra hans sortiment...
Mvh Flora3

audiohagel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2010 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Kære Nilau

Om DU sætter kobberkondersator  , sølvkondensator , guldkondensator eller " diamantkondensator" på

så er 0,47 uf alt for LILLE!!!!! Du har jo aldrig prøvet at sætte en stor på, Tongue

så lad vær at sige at den skal være 0,47uf, for det ved du ikke en skid om NILAU  Basta Wink

Til alle ja der har en AN dac prøv at sætte en stor på ( den må gerne være meget STOR )

og så høre hvordan bassen kommer til at spille, den bliver Meget bedre, PRØV DET !!!!!!Tongue

mvh

Audiohagel

Til top Vis audiohagel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af audiohagel Besøg audiohagel's Websted

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 23 August 2010 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

audiohagel skrev:

Kære Nilau

Om DU sætter kobberkondersator  , sølvkondensator , guldkondensator eller " diamantkondensator" på

så er 0,47 uf alt for LILLE!!!!! Du har jo aldrig prøvet at sætte en stor på, Tongue

så lad vær at sige at den skal være 0,47uf, for det ved du ikke en skid om NILAU  Basta Wink

Til alle ja der har en AN dac prøv at sætte en stor på ( den må gerne være meget STOR )

mvh

Audiohagel

og så hør hvordan bassen  kommer til at spille, den bliver MEGET bedre, PRØV DET!!!!!Tongue

hvor meget vil DU anbefale ???

i min AN cd2 bruger jeg 0,47uF kobber + 1nF sølv her er der ok bund og jeg kan høre 17hZ i min stue så jeg mener da at have en god dyb bund, det skal lige siges at der skal skruges lidt mer op for at høre de 17hZ en normalt davligs dags lytning  ved normal lytning har jeg fuld kontrabas uden problemer den mener jeg går ned til 31,5hZ

audiohagel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2010 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Hej NHJ4

Ja jeg ved godt,at du tror at jeg er binde gal , Confused      når jeg sige at jeg kører med en 82uf

på den, men det gør jeg.

Den kan godt spille med 0,47uf, Men ikke særlig godtDead

mvh

Audiohagel

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 23 August 2010 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Skorpio skrev:

Nilau skrev:
virious skrev:

Mvh.
Niels L.

Niels, du virker til at have godt styr på Audio Notes konvertere, hvordan er din vurdering af DAC Zero modellen?

Både op imod de andre modeller fra AN, men også op imod konkurrenterne?

Jeg kender ikke lige DAC Zero-modellen, men det skulle undre mig om den ikke er ganske god.

Jeg har lyttet til alle modeller fra DAC 1 og opefter. De fleste af de 'nye' modeller har udgangstransformatorer i udgangen og er derfor ikke kritiske mht. til indgangsimpedansen på den efterfølgende forstærker.
De modeller der har kondensatorer i udgangen skal gerne 'se' ind i en impedans på mindst 50kOhm. Og meget gerne 100kOhm. Hvis indgangsimpedansen er for lav, vil der finde en vis afrulning sted i basområdet. Den det er langt fra sikkert at det er et problem i praksis. Det kommer naturligvis an på det øvrige grej i éns setup. Især højttalerne...

Efter min ringe mening findes der egentlig ikke andre konvertere på markedet der i den grad kobler direkte til både hjertet og hjernen. Men prøv selv at sammenligne med hvad som helst uanset pris. Jeg har personligt ikke hørt noget andet der er bedre...

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 23 August 2010 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

audiohagel skrev:

Hej NHJ4

Ja jeg ved godt,at du tror at jeg er binde gal , Confused      når jeg sige at jeg kører med en 82uf

på den, men det gør jeg. du er ikke binde gal for virker det hos dig så er alt jo som det skal være hos dig men det behøves ikke at virke hos andre det kan være de skal have en mindre værdig det har noget med det setup man bruger der nok bestemmer hvilken værdig der er bæst på det føelgene setup, der er ingen her inde der er binde gal vi opfatter bare lyden oplevelsen forskælig

den line der var her vil jag lade stå for din egen regning

mvh

Audiohagel

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum