Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 19:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Mit første HIFI anlæg! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Goldiman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 06 September 2010 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Hey Hifi4All! - (Er lidt i tvivl om det her er den rigtige underkategori, men her kommer det)

Jeg har besluttet at der skal noget ordentlig lyd ind på mit 16 m2 værelse. Er efterhånden træt af at høre musik på en f*cking bærbar computer

Jeg har før haft et Jamo surround anlæg, med en Sony receiver men denne gang skal det være stereo. Det skal nemlig kun bruges til musik.

Har sat et budget på 7000 kr. og det skal indeholde højtaler, forstærker og cd-afspiller - Men hvis jeg får meget bedre lyd for en smule mere, må det jo overvejes.

I Lørdags var jeg i HIFI Klubben og høre et sæt B&W 685 (På VM Acoustic Universal standere) med NAD C316BEE forstærker og NAD C515BEE Cd afspiller. Har dog læst at der skal noget mere til at drive 685'ere er det rigtig? Evt. forslag?

I går hørte jeg et Bose 3-2-1 system til 7999,- i Elgiganten, og det var slet ikke ligeså godt som B&W+NAD. (Også selvom der er subwoofer med til Bose systemet)

Kan i fortælle lidt om hvor godt B&W+NAD systemet er, om jeg skal overveje noget andet og hvad det i så fald skal være?

På forhånd tak!
Til top Vis Goldiman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Goldiman

Mathew
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 September 2010 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Det eneste jeg vil foreslå, er at du skal tage ind til Tape Connection, nu når du er i Århus og se hvad de kan tilbyde. God lyd er meget individuelt. For nogle er det lydtrykket, nogle detaljegraden og andre overall dynamik og sammenhæng mellem detaljer og lydtryk.

Og lyden variere meget fra HT til HT og specielt når du vælger et helt system. Lyt til det i lang tid. Fremadrettet spillestil kan umiddelbart, hurtigt virke mest interessant, men muligvis ikke det mest behagelige at lytte på i længden ift. til et mere varmt system.

Så som vi plejer at sige. Tag ud og lyt! ;)
Til top Vis Mathew's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mathew

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 September 2010 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Det er nok begrænset hvor meget nyt hifi, du kan få til det budget. Jeg vil absolut anbefale at købe brugt, da der her er mange penge at spare.

For at du får de bedst mulige råd, kunne du måske uddybe:

• musiksmag?
  • lydkilder (PC og CD?)
  • akustik i lytterum (betonvæg og -loft? trægulv?)
Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 September 2010 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Dette sæt er lidt over dit budget, men kan jo være at du kan få et godt tilbud hos Jensen

http://www.vassagohifi.com/products/avi/avi_adm91.html

Men der er vellyd for alle pengene i dette setup. Du skal bare tilslutte en digitalkilde og vupti så er der god musik

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 September 2010 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

AVI adm 9,1 skulle i følge rygterne spille op med anlæg til den 3 dobbelte pris. Helt bestemt et lyt værd. Den har indbygget
DAC, så hvis din bærbar har en digital udgang, kan du via denne få fuld lydkvalitet ud af din bærbar da det bypasser din
bærbars billige lydkort.

God jagt..
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Goldiman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2010 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Jeg kan lige oplyse det jeg mest lytter til:
Bon Jovi, Dire Straits, Clapton, Hendrix, James Brown, U2, Prince, Stevie Ray Vaughan, Red Hot Chili Peppers, Tracy Chapman, Nik & Jay, LOC, Lady Gaga, Michael Jackson, Kanye West og Black Eyed Peas.

Mit værelse er langt fra som skabt til HIFI. Her er lidt specs:
  - Værelset er 16 m2.
    - Loft til kip
      - Trægulv
        - Murstensmure mod "udemiljø", gipsvægge mod de andre værelser.

Jeg har et stort lager af musik på min PC, og har overvejet en såkaldt DAC. Laver de en stor forskel eller hvad? Kan de måle sig med en CD afspiller som NAD C515BEE?

Men som sagt regner jeg med at bruge en cd afspiller - og selvom AVI højtalerne ser fede ud, er det ikke lige det jeg søger. Jeg vil helst have højtaler og forstærker seperat... Andre forslag?

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 September 2010 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

her er et bud på noget brugt:

AVANCE DANA 680 XT

Denon PMA1500AE

her En DAC skal ikke være specielt dyr, for at overgå NAD C515BEE. Eksempelvis Dacmagic, som pt. sælges til 1400,- gør det klart bedre...

Du kan eksempelvis starte med en bilig cd-spiller og så sidenhen supplere den med en DAC, når der bliver råd.

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 September 2010 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Dit værelse lyder ikke så slemt, synes jeg - du skal nok bare have et tæppe på foran højttalerne.

Din egen plan lyder fin, men det er i hvert fald også en god idé at tage i Tape Connection. Og hvad angår DAC - ja, den kan sagtens måle sig med en god CD-afspiller. Hi-Fi Klubben har tilbud på Dacmagic til 1400 kroner, og Tape Connection har Musical Fidelity V-DAC til 1500. Det er smag og behag, hvad der er bedst - V-DAC'en har vist den varmeste lyd.
Men begge har ry for at kunne give en typisk CD-afspiller til 10.000 kroner kamp til stregen. Begge kan få signal både fra USB, Coax og optisk digital, så du kan tilslutte både PC og CD-afspiller til dem - og hvis du køber sådan en DAC, kan du nøjes med en billig brugt CD-afspiller (af ok kvalitet) med digital udgang, fordi den kun skal bruges som drev.
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 September 2010 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

skal der være noget mere power på drengen, er dette brugte måske sagen:

JAMO CLASSIC 10

Classic 6.6

Goldiman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2010 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Mange tak for alle svarene det hjælper meget!

Er der nogen der har erfaringer med B&W 685?
 - Har læst meget positive tests osv. men kom gerne med personlige
  - Har også set på What Hifi's forum at der skal meget til at drive dem? Dvs. mere end en NAD 316BEE... Er det korrekt?

Jeg har også mulighed for at købe en brugt NAD C352BEE med en NAD C521BEE Cd afspiller til samme pris som 316+515 komboen - Er det at foretrække?

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 September 2010 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Goldiman skrev:
Mange tak for alle svarene det hjælper meget!

Er der nogen der har erfaringer med B&W 685?
 - Har læst meget positive tests osv. men kom gerne med personlige
  - Har også set på What Hifi's forum at der skal meget til at drive dem? Dvs. mere end en NAD 316BEE... Er det korrekt?

Jeg har også mulighed for at købe en brugt NAD C352BEE med en NAD C521BEE Cd afspiller til samme pris som 316+515 komboen - Er det at foretrække?

Nu er det selvfølgelig dig som bestemmer, men sådan et sæt AVI 9,1 lamme tæver altså de B&W til uigenkendelighed  Men vist det er fordi at du ønsker et "klubben" anlæg, så er det jo nok noget i den retning du skal gå

EDIT: Fona på gågaden her i Århus har et sæt stående. Tag ind og lyt til dem

Goldiman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2010 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Nu er det selvfølgelig dig som bestemmer, men sådan et sæt AVI 9,1 lamme tæver altså de B&W til uigenkendelighed 

Deler alle denne betragtning?

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 September 2010 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Den vigtigste grundsten er højttalerne. Jeg kender ikke de der B&W og måske er jeg lidt gammeldags, men jeg synes stadig jeg har tilgode at høre en af de der små "livsstilshøjttalere" spille med mod og mandshjerte. Bevares, moderne fransk kogekunst kan smage fint, men der er nu også et eller andet over en stor, beskidt bøf der har været på havegrillen..

Jeg byder ind med højttalernes svar på en grillet T-bone, en JBL 4412, efter min mening en monsterfed højttaler der kan spille det meste med charme og engagement. Den er oldschool, halvstor og spiller med punch og dynamik. Det er en højttaler du aldrig vil fortryde og når konen en gang i fremtiden kommer og siger de skal ud er der gode odds for at det er hende der ryger istedet..

www.dba.dk har nogle stykker til salg. Der er http://www.dba.dk/jbl-pro-4412-studio-monitors/id-68230430/ der har fået reconed basserne så 3500 er en absolut fair pris hvis reconingen er sket indenfor det sidste 1-2 år og de i øvrigt er pæne.
Der er også http://www.dba.dk/jbl-4412-lys-brun-0-w/id-68176408/ og http://www.dba.dk/studie-monitors-jbl-4412/id-68263819/ til hhv. 2000 og 2750 kroner, men de skal begge have lavet kanter på basserne så regn med at skulle bruge ca. en tusse oveni.
Med lidt jydsk prutteri bør det være muligt at få et sæt velspillende 4412'ere til omkring 3000-3500.

Det efterlader 3500-4000 til resten af dit anlæg hvilket rækker til den NAD forstærker og cd du har kigget på. Alternativt kan du i stedet for cd'en købe en DacMagic og fortsætte med at bruge din pc til at afspille musikken med. Det er rigtigt nok at forstærkeren ikke er den mest kraftfulde i universet, men selv små NAD plejer nu at kunne mere end de ser ud til at kunne.

Sig efter mig: NAD og mandehøjtaler! Oh, yeah!

..de der små, fikse bogreolshøjttalere skal du tidsnok nå at få hørt når "indretnings-ayatollah'en" engang styrer showet..
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 September 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Det her er bare et bud, men umiddelbart får du meget lyd for pengene brugt.
Forstærker og cd afspiller til 3500.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=164803

de her skulle spille ret godt i små rum, kender dem dog ikke selv, men de virker spændende. og en billig brugt pris.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=164469

de her Holfier er også ret fede, men fylder lidt. de kan vidst afhentes i århus.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=164054

evt. dem her hvis det skal være B&W
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=163901

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

Goldiman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2010 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Der går nok lidt til indtil kvinder får stemmeret i mit hjem - Er kun 16 Jeg er bestemt interesseret i at lytte til et sæt AVI ADM9.1 men jeg bor i Randers, der er lidt langt til Odense - Er der forhandlere i Århus eller omegn?

Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 September 2010 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Hej Goldiman, og velkommen til forumet.

B&W laver nogle ganske fornuftige højtalere, og deres 600 serie er et godt sted at starte.Af forstærker syntes jeg du skal gå efter en Cambridge Azur 550A. Den koster noget mere end NADen, men jeg vil så også mene at den er det værd. CDafspiller kan blive en cambridge Azur 330 eller 550C, men så kommer du også noget over budget, du skal huske at hifi kan holde i rigtig mange år frem.

Spørg i klubben om du kan høre B&W'erne kombineret med cambridge, imod NAD systemet som du allerede har hørt og find ud af hvad der passer dig bedst. Så syntes jeg også at du skal gå i Tape connection, og få en snak om hvad du har brug for, og hvor mange penge du har.

Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj

svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 06 September 2010 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

søren N skrev:
Det her er bare et bud, men umiddelbart får du meget lyd for pengene brugt.
Forstærker og cd afspiller til 3500.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=164803

de her skulle spille ret godt i små rum, kender dem dog ikke selv, men de virker spændende. og en billig brugt pris.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=164469

de her Holfier er også ret fede, men fylder lidt. de kan vidst afhentes i århus.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=164054

evt. dem her hvis det skal være B&W
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=163901

Holfi spiller meget fedt, men, men, men.. De skal have masser af strøm. Har haft Charisma og for satan de var tørstige.

Budet med enten Avance 680 og så den classic 6.6 Det er potent. evt Jamo classic istedet for Avance, men Avance spiller fint. Nok mere slam i Jamo.

Da det er brugtmarked, kan man nok også slå dem lidt ned i pris, så der bliver råd til en cd.

Alternativt...

Forstærker : http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=165112

Ht: http://www.dba.dk/rega-r5-sorte-rega-r5-hoej/id-68350369/

og ellers Avance 680, Det er en ganske fin ht.

Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg

Goldiman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2010 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Er der mulighed for at høre AVI AMD9.1 i Århus eller omegn? 

Jeg er ikke helt tryg ved at købe brugt

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 07 September 2010 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Goldiman skrev:
Er der mulighed for at høre AVI AMD9.1 i Århus eller omegn? 

Jeg er ikke helt tryg ved at købe brugt

Pierre skrev:
Nu er det selvfølgelig dig som bestemmer, men sådan et sæt AVI 9,1 lamme tæver altså de B&W til uigenkendelighed  Men vist det er fordi at du ønsker et "klubben" anlæg, så er det jo nok noget i den retning du skal gå

EDIT: Fona på gågaden her i Århus har et sæt stående. Tag ind og lyt til dem

Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Goldiman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2010 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Haha tak

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes