Foobar2000 havde en plugin, der kunne lave aktiv deling af stereo til maks 8 kanaler (4-vejs), men så vidt jeg husker fungerer denne plugin kun på ældre versioner af Foobar2000 og disse fungerer kun på Windows XP.
Vil dette plugin sende lyden ud i et digitalt surroundformat? (jeg skal kun bruge 6 kanaler - 3vejs ht`ere). Jeg har tænkt mig at bruge en ældre Panasonic m. "texas" digitalforstærkere således at signalet forbliver digitalt indtil udgangstrinet.
Jeg kender ingen lette løsninger, der virker for nyere version af Windows, samt for alle programmer.
Den svære løsning, der dedikere en PC til både aktiv deling, fasekorrektion samt rumkorrektion,
I første omgang har jeg tænkt mig at køre uden rumkorrektion, med typisk semiproffesionelle lydkort, findes en guide til her. -Ilustrerer meget godt hvor bøvlet niveauindstilingen af de forskelige kanaler bliver uden et lyddødt rum :-)
Som jeg forstår det benytter han her analoge udgange fra lydkortet - Jeg vil derimod gerne holde det digitalt og ukomprimeret hele vejen til udgangstrinnet - Så slipper jeg vel også for at skulle bruge et dyrt lydkort?
De gode programmer til at genere filtre koster vist desværre lidt, men jeg tror man kan komme langt med gratis programmer. Man sender så lyd ind i den dedikerede PC, som bearbejder signalet og sender de nye signaler videre.
Hovedsagelig har jeg tænkt mig at afspille fra computerens harddisk, men det ville selvfølgelig også være rart nok at kunne bruge pladespilleren gennem en riia m spdif
En ældre PC er rigeligt, hvis du påtænker at bruge digital overførelse til f.eks. surround receiver tror jeg du kan opnå ganske udmærket lyd, med billige eller indbyggede lydkort.
Forestiller mig at bruge en ældre laptop med spdif-udgang. Den svære løsning kræver meget tid at sætte sig ind i...
Vil du google det så prøv "XO" (cross over = delefilter) og "DRC" (Digital Room Correction). |