| Forfatter |
|
TorbenV Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har en Squeezebox Duét, som jeg er ret glad for. Men jeg overvejer at forbedre lyden ved at investere i en ekstern DAC. I forvejen bruger jeg min gamle Sony MD afspiller som DAC via den optiske udgang på Squeezeboxen. Da min forstærker (Sony TA FE 300-R) ikke ligefrem er i verdensklasse overvejer jeg muligheden for at købe en digital forstærker og slå to fluer med ét smæk. Indtil nu har jeg forestillet mig, at der vil være meget at hente ved at investere i en ny DAC, men jeg er nu blevet i tvivl om, hvor meget jeg kan forbedre med en ny DAC, da jeg har læst mig frem til at Squeezebox Duet er begrænset til en samplerate på 44,1 kHZ. Betyder denne begræsning, at der ikke er meget at hente? Mit budget vil være ca. 3.500 for en ny digital forstærker eller 2.500 for en ny DAC.
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er uden tviv noget at hente ved en bedre dac, det er uanset duet systemet ikke supportere mere end 48 khz. Der findes en del tråde vedr. squeezebox og dacs, jeg vil anbefale at du foretager en søgning.
|
| Til top |
|
| |
Sportsguitarist Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville umiddelbart prøve et give Sumohs nye S60'er et skud. Det er en digitalforstærker der faktisk ligger under dit budget for en DAC. Jeg har kun erfaring med S30'eren, men den gør det altså forbavsende godt...
|
| Til top |
|
| |
Sportsguitarist Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se, du befinder dig i Århus. Du er velkommen til at låne min S30 et par dage, for at se om det er helt i skoven. Hvad skal den trække af højttalere?
|
| Til top |
|
| |
TorbenV Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder meget spændendee med Sumoh digitalforstærkeren. Det var ellers et fantastisk tilbud om udlån. Højtalerne er dog ret store - det er et par ældre F3/Lyd Trapez X.
mvh Torben
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg var ude efter en sådan DAC i disse dage ville jeg helt sikkert ikke forbigå Arcams nye rDAC, uprøvet.
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
| Hvis jeg var ude efter en sådan DAC i disse dage ville jeg helt sikkert ikke forbigå Arcams nye rDAC, uprøvet. |
|
|
jeg har hørt den mod dacmagic. jeg syntes at de spillede meget ens , men med en lille fordel til Arcam. de kan dog ikke sammenlignes med Stello da 100......det er noget ganske andet
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også en interresant mulighed - men j kan se vi bevæger os op i pris i forhold til de 2,5k. Hvad koster Stello/rDAC egentlig?
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
| Det er også en interresant mulighed - men j kan se vi bevæger os op i pris i forhold til de 2,5k. Hvad koster Stello/rDAC egentlig? |
|
|
4900,-
jeg syntes ikke at mer prisen på nogen måde kan beskrive differencen. man for rigtig meget for de sidste 3500,-
|
| Til top |
|
| |
TorbenV Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene.
Jeg tror jeg vil forsøge at holde budgettet under 3.000 for DAC'en, og her villle Cambridge Audio umiddelbart være et godt valg. I ScalaHifi i Århus kommer der snart et Streaming Arrangement, så her bliver der også lejlighed til at diskutere mulighederne.
Der er selvfølgelig stadigvæk ideen med en digital forstærker med indbygget DAC, men her skal jeg nok længere op i pris, før jeg får en ordentlig DAC med i købet.
mvh Torben
|
| Til top |
|
| |