Sendt: 22 Oktober 2010 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg går og leger med tanken om en opgradering fra min DacMagic. Den lyder sådan set OK, men jeg vil gerne have noget bedre. Synes bl.a. diskanten kan være lidt kornet og hård og jeg formoder at en bedre DAC vil kunne hjælpe på det. Den skal spille sammen med Electrocompaniet PI2 og Acoustic energy radiance 3 højttalere. Jeg vil bruge balanceret output fra DAC'en.
Der er lidt langt mellem forhandlerne af DACs i DK så jeg prøver at læse mig frem til noget information så jeg kan indkredse de mest interessante kandidater før jeg undersøger nærmere.
Det jeg går efter er præcis og dynamisk lyd og god, stram basgengivelse. Det er vigtigt for mig at lyden er stram og præcis uden at være hård og ikke for blabbet - jeg er ikke til gamle rørforstærkere. Bassen skal være fyldig og dyb men ikke svampet/buldret. Og så kan jeg godt lide at der er god rumfornemmelse/dybde i lyden.
Jeg har overvejet Stello DA100 signature og Hegel HD 10.
Ud fra folks vurderinger herinde lyder det til at Stelloen ville passe mig godt, men mine højttalere fremhæver den øvre mellemtone en lille smule og synes jeg har læst et sted at Stelloen gør det samme, så jeg er lidt usikker på om den er et godt match?
Hvordan er det med Hegel? Er der nogen der har sammenlignet den med Stello'en? Hvordan er deres klangfilosofier forskellige/ens?
Benchmark DAC1 synes jeg ikke får så god omtale her på forum, den har ellers også været til overvejelse.
Nogen der kender noget til Advance Acoustic MDA 503 og hvor godt den lyder sammenlignet med de andre? Den har jeg mulighed for at låne fra en forhandler i nærheden.
|