| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
En større opgave! Dette blev lidt langt, men jeg håber du vil læse det og hjælpe mig! Jeg har været så uheldig at mit kære anlæg blev taget fra mig alt for tidligt!  Jeg havde en SONY STR-DE 675, som jeg med stor omhu havde fået anvist. Sælgeren havde lagt et arbejde i at udvælge og bestille denne receiver specielt hjem til mig, og det værdsatte jeg meget! Så jeg håber du måske har lige så godt tid til at hjælpe mi. Grunden til det var lidt et problem at finde en forstærker var fordi jeg havde nogle krav til den. Jeg har nogle ret store højtalere, CERWIN-VEGA AL-1000 DATA fra bagsiden af disse højtalere: Frekvens & ;nbs p; 28Hz-20KHz +/- 3 dB Power handling 1000 watts (peak power) Sensitivity & amp; nbsp; 95dB@2,83V/1m SPL (rated inout@1meter) 123 dB Impadance &am p;nb sp; 4 Ohme
Så vidt jeg forstod, var problemet at det er 4 Ohms højtalere. Min gamle forstærker blev for varm og derfor købte jeg denne SONY STR-DE 675 som var på 5x100Watt. De værdier denne forstærker havde som jeg nødig vil undvære var: SONE STR-DE 675 1. Denne kunne spille mine højtalere op (alle 5) uden at blive for varm! Min sælger havde kontaktet SONY, så garantien ville gælde selvom der i brugsanvisningen stod at der skulle benyttes 8 Ohms højtalere til forstærkeren! 2. Det var en digital surround forstærker 3. Den havde rigelig med indgange…. Jeg bruger mest digital tilslutning via lysleder til DVD, Minidisk, Computer. (Mindst 4 lysleder indgange og 1 lysleder udgang ) 4. Man kunne slukke for displayet 5. Man kunne indkode hvilken størrelse højtalere man havde og hvor de var placeret og lave mange indstillinger for lyden
Jeg ønsker vejledning i hvilken Surround forstærker jeg har brug for til mine højtalere? Jeg var rigtig glad for SONY, men det behøver nødvendigvis ikke være SONY, hvis I kan overbevise mig om et andet mærke skulle være lige så godt eller bedre. Jeg brugte 3900 (minus 987 i rabat) på den jeg fik stjålet og regner med at bruge mellem 3500 til 5000 på en ny, men jeg fik desværre ikke så meget i erstatning for den jeg havde og jeg er fattig studerende. Håber I kan og vil hjælpe mig! Jeg synes mange af de forhandlere jeg har været ved og høre har prøvet at prakke mig alt muligt på….selvfølgelig har de det til at stå der hjemme og bla bla…De lytter ikke til mit problem og vil sælge mig alt muligt andet end jeg har brug for…sikkert for at vinde en konkurrence ved at sælge flest anlæg af et givet mærke! Jeg har udover en forstærker, som er det vigtigste, også brug for en DVD-afspiller. Jeg brugte mange penge på den SONY jeg fik stjålet, men har egentligt ikke udnytte alt hvad den kunne. Bruger kun at se DVD-film 2-3 gange om måneden! Min gamle DVD-afspiller kunne IKKE spille brændte DVD’er hvilket var meget træls, men den kunne tilsluttes med et lyslederkabel og man kunne slukke displayet, hvilket jeg var glad for. Udover DVD-afspiller vil jeg også købe en pladespiller og måske en bærbar mp3 afspiller.
Hvilke anlæg kan klare mine højtalere til en SU venlig pris?
Mange venlige hilsner  Flemming Mønsted Christensen
bodybio@hotmail.com
|