Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Ny reciver til CERWIN-VEGA AL-1000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
The maschine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

En større opgave!
Dette blev lidt langt, men jeg håber du vil læse det og hjælpe mig!
Jeg har været så uheldig at mit kære anlæg blev taget fra mig alt for tidligt!
Jeg havde en SONY STR-DE 675, som jeg med stor omhu havde fået anvist. Sælgeren havde lagt et arbejde i at udvælge og bestille denne receiver specielt hjem til mig, og det værdsatte jeg meget! Så jeg håber du måske har lige så godt tid til at hjælpe mi. Grunden til det var lidt et problem at finde en forstærker var fordi jeg havde nogle krav til den. Jeg har nogle ret store højtalere, CERWIN-VEGA AL-1000
DATA fra bagsiden af disse højtalere:

Frekvens        & ;nbs p;      28Hz-20KHz +/- 3 dB
Power handling 1000 watts (peak power)
Sensitivity        & amp; nbsp;       95dB@2,83V/1m
SPL (rated inout@1meter) 123 dB
Impadance        &am p;nb sp;        4 Ohme

Så vidt jeg forstod, var problemet at det er 4 Ohms højtalere. Min gamle forstærker blev for varm og derfor købte jeg denne SONY STR-DE 675 som var på 5x100Watt.
De værdier denne forstærker havde som jeg nødig vil undvære var:
 SONE STR-DE 675
1. Denne kunne spille mine højtalere op (alle 5) uden at blive for varm! Min sælger havde kontaktet SONY, så garantien ville gælde selvom der i brugsanvisningen stod at der skulle benyttes 8 Ohms højtalere til forstærkeren!
2. Det var en digital surround forstærker
3. Den havde rigelig med indgange…. Jeg bruger mest digital tilslutning via lysleder til DVD, Minidisk, Computer. (Mindst 4 lysleder indgange og 1 lysleder udgang )
4.  Man kunne slukke for displayet
5. Man kunne indkode hvilken størrelse højtalere man havde og hvor de var placeret og lave mange indstillinger for lyden

Jeg ønsker vejledning i hvilken Surround forstærker jeg har brug for til mine højtalere? Jeg var rigtig glad for SONY, men det behøver nødvendigvis ikke være SONY, hvis I kan overbevise mig om et andet mærke skulle være lige så godt eller bedre.
Jeg brugte 3900 (minus 987 i rabat) på den jeg fik stjålet og regner med at bruge mellem 3500 til 5000 på en ny, men jeg fik desværre ikke så meget i erstatning for den jeg havde og jeg er fattig studerende. Håber I kan og vil hjælpe mig! Jeg synes mange af de forhandlere jeg har været ved og høre har prøvet at prakke mig alt muligt på….selvfølgelig har de det til at stå der hjemme og bla bla…De lytter ikke til mit problem og vil sælge mig alt muligt andet end jeg har brug for…sikkert for at vinde en konkurrence ved at sælge flest anlæg af et givet mærke!
Jeg har udover en forstærker, som er det vigtigste, også brug for en DVD-afspiller. Jeg brugte mange penge på den SONY jeg fik stjålet, men har egentligt ikke udnytte alt hvad den kunne. Bruger kun at se DVD-film 2-3 gange om måneden! Min gamle DVD-afspiller kunne IKKE spille brændte DVD’er hvilket var meget træls, men den kunne tilsluttes med et lyslederkabel og man kunne slukke displayet, hvilket jeg var glad for.
Udover DVD-afspiller vil jeg også købe en pladespiller og måske en bærbar mp3 afspiller. 

Hvilke anlæg kan klare mine højtalere til en SU venlig pris?

Mange venlige hilsner

Flemming Mønsted Christensen

bodybio@hotmail.com

Til top Vis The maschine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The maschine

The MBG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 01:59 | IP-adresse registreret  

NAD, prøv og kig, høre på sådan en. efter min mening få man masssser af kræft få pengene.

Mit Anlæg: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8912&PN=2
Til top Vis The MBG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The MBG

fubu2709
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Marts 2004 kl. 01:38 | IP-adresse registreret  

jeg synes du skulle købe NAD også BRUGT .. hvis du "kun" vil bruge 3-5000 tusinde så synes jeg du skulle se på DBA.dk efter en NAD T742 surround reciever eller T743 til 2-2500kr og derefter skulle du købe en NAD 216thx effekt forstærker med 2x125w i 8 ohm til dine AL-1000

og det ville jeg mene er ok ... ved self ikke hvilke surround højtalere du har men alligevel

hvis du har 1-2000 kr ekstra kunne du jo købe en NAD 218 med 2x200w 8ohm

btw tror slet ikke du har hørt dine Al-1000 spille ordentligt med den sony receiver du havde

Til top Vis fubu2709's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fubu2709

OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 Marts 2004 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Heyza...

Jeg vil også anbefale dig at kigge efter en brugt NAD T742 eller T743, og herefter købe en NAD 216THX eller måske (hvis pengene er der) NAD 208THX eller 218THX til at trække dine CV fronthøjtalere!

Som Fubu2709 skriver: Tror heller ikke du har hørt dine AL1000 spille ordentligt!!
Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Marts 2004 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Jeg vil bestemt fraråde at bruge NAD 216 til AL-1000, den har slet ikke overskud til at håndtere dem.

NAD 218 er et meget bedre bud.

Og ja det er de færreste der har hørt AL-1000 spille ordentligt.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Marts 2004 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Hvis en sælger har anbefalet dig en Sony STR-DE675 til nogle CV AL1000 så har han da været totalt blød i bolden.

Ja NAD, Yamaha, Denon ville være et godt bud. Køb evt. en af de billigeste som har pre-out, og så find en effektforstærker som kan trække din fronter

p.s. har selv brændt min tidligere Sony STR-DE-695 af 2 gange. De er simpelthen ikke strømstærke nok.

Nu har jeg anskaffet mig en Yamaha 740 -Den funker.

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes