Og vi er i gang. Begge duellanter har været varmet op i et døgns tid (jeg har en ekstra 12V 3A strømforsyning, som har
været anvendt til passiv opvarmning af den forstærker, der ikke havde hovedstrømforsyningen på 12V 5A. Forstærkerne har
selvfølgelig været tilkoblet den "store" strømforsyning, når der skulle lyttes.
... Ja, og så ændrer jeg præmissen: Det er ikke meningen, der skal udpeges en vinder - blot udpege de respektive forskelle.
Nå, men den røde - 2024'eren - har jeg selv haft i et års tid, rundt regnet - og er ganske glad for den. Jeg synes den spiller
afslappet. Ingen skrigende diskant, god stemmegengivelse og lidt tilbage i rummet. Det lyder ikke live-realistisk, men
musikken bliver meget intim og man bliver suget ind i den, trods dette. Klangbalancen er rigtig fin. Man hører musik, ganske
enkelt - og jeg ved faktisk ikke, hvorfor jeg liiige skulle prøve den blå, 2020'eren også.
...Om den blå 2020'er havde jeg hørt, at den skulle have mere power og væsentligt bedre rum end 2024'eren. Nu kan man
jo læse både i øst og vest om produkters fortræffeligheder på internettet (ahemm, lissom her). Nogle mener det er det
argeste l**t, andre det er det fineste guld. Hvad skal man tro
Nuvel, på med 2020'eren. Okay - den føles som om den har mere power, rummet er fabelagtigt, der forsvinder de berygtede
lette tæpper foran lytteren, og stemmer og instrumenter er rigtigt flot 3D-illusionerede og væsentligt længere fremme.
Alligevel sad jeg og zappede videre, midt inde i numrene. Meget flot, men det fængede ikke. Hvorfor?
Det tog lidt tid, før jeg fandt ud af det - klangen er en anelse lysere, eksempelvis på violin. Der er lige lovlig meget metal på
stregene. Lidt slidsomt - ikke lyttetræthed, men en anelse hårdt anyways.
Sååå prøvede jeg at hoppe tilbage på 2024'eren - den røde. Er det så lykken? Jeg har jo hidtil været RIGTIGT glad for den -
men nu virker den lidt farveløs og udynamisk. Og rummet er for småt - men jeg bliver stadigvæk suget ind i musikken, og
numrene får lov til at køre igennem uden afbrydelse til stor nydelse.
Konklusion: Ja, det er jo set før. Man vil både ha' i pose og i sæk, og ingen af delene er helt i mål. Hifi-itis hedder det. Jeg
må simpelthen prøve at finde nogle lidt varmere signalkabler til 2020'eren. Måske er det liiige lykken (i mit setup).
Kabelforslag modtages gerne - og godt efterår til alle Triapth-ejere samt hifi-itis ramte