Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 02:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Squeezebox Touch Album Covers (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kim_Superman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 11 November 2010 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Dette er vist ikke et nyt problem, men det er stadig ikke lykkedes mig at finde et svar jeg kunne bruge...
Jeg har lige købt en Squeezebox Touch og jeg kører al musikken gennem en ekstern harddisk... Jeg har rippet mine cd'er i Apple Lossless via iTunes og derefter lagt musikken over på den eksterne..
De numre jeg har købt gennem iTunes Store viser fint album cover når nummeret spiller, men de numre som jeg selv har rippet kan jeg simpelthen ikke få til at vise album cover..
Mappestrukturen er således:
Musik; Kunster; Album; Sangtitler
Jeg har prøvet at gemme billede af album cover inde i mappen album, hvor sangtitlerne ligger..
Jeg har prøvet at kalde billedet for cover.jpg og jeg har prøvet at kalde det album.jpg...
Jeg har også prøvet lidt andre løsninger, men kan simpelthen ikke få det til at virke...

Vil helst finde en løsning hvor jeg kan klare det via den eksterne harddisk da jeg ikke har plads til numrene på min computer (har rippet og gemt på min kærestes computer, da min er noget gammelt l**t:))

Håber virkelig der er nogen som kan hjælpe, da jeg synes det er en ret vigtig del af brugeroplevelsen ved Squeezebox:) 

Til top Vis Kim_Superman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim_Superman

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 November 2010 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

På Sonos skal filen med coveret hedde folder.jpg og ligge i samme mappe som den plade det hører til, det er muligt folder.jpg også gør tricket på en Squeezebox? 
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 November 2010 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

En anden ting du kunne prøve: Efter at du har gemt filerne i album-mapperne. Prøv at vælge 'Ryd musik biblioteket...' i stedet for 'Søg efter nye og ændrede...'.

PS Jeg har indtryk af at kombinationen med iTunes ofte er drilsk (læs:ustabil?) på cover-området.
PSS cover.jpg, album.jpg, folder.jpg burde alle virke - jeg bruger folder.jpg

Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

Kim_Superman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2010 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar:)

Jeg har prøvet at kalde billederne for folder.jpg og jeg har prøvet at rydde biblioteket og rescanne det... men der er ikke noget af det der virker?
Kender i til andre muligheder?

Vil dælme være surt hvis jeg skal til at rippe 100 cd'er igen gennem et andet program

Til top Vis Kim_Superman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim_Superman

damkel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 November 2010 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Mit ligger i flac og billedefilen hedder folder.jpg - virker fint.
Hvis det ikke virker ved dig, må det have noget med itunes formatet at gøre.
Inde i squeezebox serveren, er der to indstillinger, som måske kan hjælpe:

Under "iTunes" kan man sætte et hak for "Hent iTunes album covers", hvor den åbenbart henter covers gennem iTunes (og det
går åbenbart langsomt, advares der imod...)
Under Advanced er der mulighed for at skrive hvad billedefilen hedder - måske det vil hjælpe, at hvis du navngiver billedet
f.eks. folder.jpg og skriver dette her?

Til top Vis damkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af damkel

Kim_Superman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2010 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Hej Damkel
Tak for svar..
Har prøvet begge ting du foreslår, men virker heller ikke..
Nu har jeg dog fundet ud af at programmet Mp3Tags virker så nu kører det:)
I skal have tak for jeres svar

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 November 2010 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

På min gamle SB3 har jeg løst problemet med den noget ustabile overførsel af covers fra iTunes, ved at markere samtlige numre på albummet i iTunes, gå ind i informationerne for alle filerne, og så trække jpg-filen med coveret-billedet over på det hvide felt der skal indeholde billedet af coveret.. Herefter ryd bibliotek og scan igen...

Ga' det mening?!

Fordelen med ovenstående metode er at billedet tilføjes filerne som metadata.. iTunes ligger billederne i en anden mappe, hvis covers bare hentes ved højreklik -> hent albumcovers...

Håber det lykkes!
//Allan

EDIT: Hov - så ikke du havde fået det til at virke

Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes