Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 03:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: ReadyNas Duo hjælp søges (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jeppeknygberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 18 November 2010 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Hej.

Har lige fået en Netgear ReadyNas Duo, og har været i gang med at konfigurere den, så den kan køre med min Squeezebox Duet.

Mit problem er, at jeg ikke kan finde ud af at lægge min allerede rippede musik over på den??? Har prøvet at få adgang til "musik" mappen vha det medfølgende "Raidar" program, men dette ser ud til ikke at virke (står at det KUN virker til windows 2000/XP, og jeg kører windows 7).

Alt andet virker til at fungere fint, men det er jo lidt kedeligt, hvis jeg ikke kan overføre min musiksamling til NAS´en.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Mvh Jeppe.

Til top Vis Jeppeknygberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeppeknygberg

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 18 November 2010 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Hop i Stifinder - Tilknyt netværksdrev - angiv navnet \\NAS.......\music - og plop der er et ekstra drev.

Happy hunting

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

Jeppeknygberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2010 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Hej Morkaj.

Tak for det hurtige svar, men hvordan tilknytter du i praksis et netværksdrev? Når jeg er i Stifinder, kan jeg se et ikon der hedder Ready Nas Duo, men det eneste der sker når jeg klikker det, er at jeg kommer ind på opsætningen af NAS´en.

Det er sgi forvirrende det her, men forhåbentlig kan det lade sig gøre fra min bedagede Mac, ville bare gerne kunne lægge numrene direkte over fra min bærbare, så jeg ikke skulle til at tænde den gamle mac slider op, hver gang der rippes ny musik.

Mvh Jeppe.

Til top Vis Jeppeknygberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeppeknygberg

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 November 2010 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Jeppeknygberg skrev:

Hej Morkaj.

Tak for det hurtige svar, men hvordan tilknytter du i praksis et netværksdrev? Når jeg er i Stifinder, kan jeg se et ikon der hedder Ready Nas Duo, men det eneste der sker når jeg klikker det, er at jeg kommer ind på opsætningen af NAS´en.

Det er sgi forvirrende det her, men forhåbentlig kan det lade sig gøre fra min bedagede Mac, ville bare gerne kunne lægge numrene direkte over fra min bærbare, så jeg ikke skulle til at tænde den gamle mac slider op, hver gang der rippes ny musik.

Mvh Jeppe.

Har du den kablet op i din router??? Ellers er dette vejen og så tilgå den via stifinder og definere den som Z: drev eller hvad du nu synes den skal hedde. Jeg kan heller ikke få Raidar programmet til at køre med windows 7 .... men det andet virker fint :)

Jeppeknygberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2010 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE] Har du den kablet op i din router??? Ellers er dette vejen og så tilgå den via stifinder og definere den som Z: drev eller hvad du nu synes den skal hedde. Jeg kan heller ikke få Raidar programmet til at køre med windows 7 .... men det andet virker fint :)[/QUOTE]

Tak for svaret. Ja, jeg har den kablet til min router, og jeg er nu kommet så langt som til at finde knappen "tilføj netværksdrev" i stifinder. Når jeg trykker på denne, så foreslår windows selv at det nye drev skal være Z, og stien som drevet skal ligge på har jeg copy pastet fra den bekræftelsesmail der kommer via netgear: \\nas-AA-66-3B

Men windows kan ikke oprette drevet (kan ikke "finde" adressen), hvilket jo undrer ret meget. Men godt at høre, at jeg ikke er den eneste med Raidar problemer

Mvh Jeppe

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 November 2010 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Jeppeknygberg skrev:

Har du den kablet op i din router??? Ellers er dette vejen og så tilgå den via stifinder og definere den som Z: drev eller hvad du nu synes den skal hedde. Jeg kan heller ikke få Raidar programmet til at køre med windows 7 .... men det andet virker fint :)[/QUOTE]

Tak for svaret. Ja, jeg har den kablet til min router, og jeg er nu kommet så langt som til at finde knappen "tilføj netværksdrev" i stifinder. Når jeg trykker på denne, så foreslår windows selv at det nye drev skal være Z, og stien som drevet skal ligge på har jeg copy pastet fra den bekræftelsesmail der kommer via netgear: \\nas-AA-66-3B

Men windows kan ikke oprette drevet (kan ikke "finde" adressen), hvilket jo undrer ret meget. Men godt at høre, at jeg ikke er den eneste med Raidar problemer

Mvh Jeppe

[/QUOTE] Kan du se din NAS under "Netværkssteder" i windows??

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 November 2010 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Jeg havde samme problem. Windows 7 kunne ikke finde min NAS af sig selv. Radar virker dog fint.

Du skal finde ud af hvad den interne ip adresse er og så kople op til den. Det kan du normalt finde ud af hvis du går ind i setup i din router. Når du alligevel har fat i din router så få sat fast ip adresse på NAS'en så det hele ikke ændre sig hvis du slukker for tingene.

Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 19 November 2010 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Har du en IPadresse på drevet?

Prøv at ping det. Men så vidt jeg forstår kan du se det som "andre enheder", hvilket ville indikere at der er hul igennem, har du lavet nogen opsætning på drevet? ændret på tilladelser eller lignende?

Prøv at lave stien på et oprettet kartotek eks \\nas-AA-66-3B\music

Har fået Raider til at virke fint i Win7, der er dog ikke meget at bruge det til, andet end at hurtigt vise dig ip.

Har opsat mange af disse som backupmedier, endnu uden problemer.

M

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

Jeppeknygberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2010 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Hej alle. Tak for de mange svar.

@Calle: Når jeg går ind under "computer" kan jeg se "ReadyNAS DUO (nas-AA-66-3B) ikonet, men det eneste jeg kan bruge ikonet til, er "vis enhedens hjemmeside"

@El_serpiente og morkaj: Jeg kan finde NAS´ens ip via Raidar. Det der ikke virker i Raidar er "browse" funktionen, som man netop skulle kunne overføre filer ved hjælp af. Jeg har ikke været i gang med at kave ændringer på NAS´ens opsætning. Hvis jeg har en kendt IP adresse, hvordan får jeg så forbindelse til NAS´en vha denne?

Endnu engang mange tak for hjælpen

Mvh Jeppe

Jeppeknygberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2010 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

@morkaj.

Har prøvet med \\nas-AA-66-3B\music

Når jeg har skrevet dette i feltet "mappe" og trykket "udfør", så søger computeren et stykke tid hvorefter der kommer en meddelelse med "netværksfejl" "der kan ikke opnås adgang til \\nas-AA-66-3B\music

Herefter sker der ikke rigtig mere.

Mvh Jeppe.

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2010 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Gå ind i "my computer" højre klick på "computer" vælg "map network drive" vælg hvad NAS'en skal hedde evt "Y:" ved "folder" skriver du "\\[ip-adressen]" (eksempel "\\192.168.1.12") IP adressen findes vha. Raidar. Husk at der skal være flueben ved "reconnect at logon"

Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

QWERTY126
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 19 November 2010 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Hej

Har sådan en Nas...og windows 7...Nogen gange har windows svært ved at se alt netværket..

Synes du skal definerer en fast IP adresse i NAS serveren.  Prøv så at Pinge NAS serveren..Kan du det, findes den på netværket.....

Det er en rigtig god ide at give alle dine ethernet komponenter fast IP adresser, Gå ind i Routeren og se aktuelle IP adresser, og se om du ikke kan se din NAS herinde. Giv NASén denne ip adresse, dog fast...

Kan også være du skal opsætte bruger rettigheder til dine folderer på Nasén . Men anyway du skal kunne se den i Netværk.... Har du husket at give den et Navn ?...

Til top Vis QWERTY126's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af QWERTY126

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2010 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Jeg kom til at tænke på hvilken firewall har du? Denne kan også give problemer. Det var er problem med min gamle computer.

Jeppeknygberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2010 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

@ el_serpiente: Tak for det hurtige svar. Når jeg følger din fremgangsmåde, så sker der ikke andet end at jeg får beskeden: Der kunne ikke opnås adgang til \\10.0.0.8

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2010 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Hvilken router er det du har?

Jeppeknygberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2010 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

JUHUUUUU EL_SERPIENTE du er for genial!!!! Jeg prøvede at deaktivere min zonealarm firewall, og vupti, så kunne man!!!

Det er simpelthen uvurderligt med de svar der er kommet. Mange tak til Jer alle

Mvh Jeppe

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2010 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Det var så lidt.

Du kan lave en undtagelse i Zonealarm der specifikt giver "all" access til IP adresse 10.0.0.8

Jeg kan dog ikke lige huske hvor da præcis da jeg afinstallerede zonealarm fordi jeg havde samme problemer.

Nu burde Raidar også virke

Jeppeknygberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2010 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

el_serpiente skrev:
Det var så lidt.

Du kan lave en undtagelse i Zonealarm der specifikt giver "all" access til IP adresse 10.0.0.8

Jeg kan dog ikke lige huske hvor da præcis da jeg afinstallerede zonealarm fordi jeg havde samme problemer.

Nu burde Raidar også virke

Har også bare afinstalleret zonealarm, og ganske rigtigt så virker alle funktioner også i Raidar nu

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes