| Forfatter |
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 21 November 2010 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har starten en jagt på en forforstærker med DAC indbygget.
Udover nogle ældre Denon og Technics løsninger, hvad findes så på markedet ? Har søgt lidt højt og lavt, men har måske overset noget.
Eneste krav, udover at spille ordentligt selvfølgelig, er at der SKAL være 2 optiske indgange.
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 21 November 2010 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med nogle af de forskellige DTS og DD surroundforforstærkere, som har kostet en bondegård, men i dag ikke er ret
meget værd, da de er uden HDMI og HD-formaterne?
Der må da være nogen af dem der lyder godt i stereo og bør kunne tage 24/96 og måske også 24/192 signaler
F.eks. Primare 31.7, Thule PR250B eller Linn 5103
Der er sikkert andre og jeg har ikke hørt dem- det er bare en ide jeg har gået og leget lidt med selv..
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2010 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm....got a point. Jeg kaster mig hovedkul ud i en søgning efter options  Vender lige tilbage, når det meste af dagen er gået på diverse brugtmarkeder og firma-websites.
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 21 November 2010 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne fx også være noget Meridian - eksempelvis 562, 568
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 21 November 2010 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller peachtree audio model Nova. der er pre-out så man kan droppe effektdelen i den. spiler super godt. Der er dog rygter om
de kommer med en ren forforstærker med dac i, i starten af næste år. Den venter jeg spændt på.
|
| Til top |
|
| |
Sportsguitarist Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 22 November 2010 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart får du nok et problem med kravet om to optiske indgange, uden at det kommer til at hælde mere mod film og surround end hifi.
Hvis du kan slække på det krav ved at bruge en toslink-switch eller en toslink til coax-converter, er både Benchmarks Pre- og HDR-udgaver af DAC-1'en muligheder, sammen med diverse TacT eller Lyngdorf løsninger.
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 22 November 2010 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audiolab kommer med en 8200DQ. Højkvalitets dac og pre-amp i et. Skulle koste sølle 699.- £. Den bliver spændende at høre når den kommer i starten af det nye år.
|
| Til top |
|
| |
JannickB Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 22 November 2010 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emotiva er lige på trapperne med en DAC med preamp - http://emotiva.com/xda1.shtm til $299. Får selv leveret en i starten af
december. Den 8200DQ ser dog også ret spændende ud
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2010 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audiolabs nye ser helt klart spændende ud - men hvorfor er det lige at den kun kan modtage signaler på 24/96 som jeg har forstået det? 8200CDQ indeholder også en preamp og ESS Sabre 32-Bit DAC - men igen ikke mulighed for f.eks. bare 24/192 - eller overser jeg noget? :)
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2010 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sportsguitarist skrev:
Umiddelbart får du nok et problem med kravet om to optiske indgange, uden at det kommer til at hælde mere mod film og surround end hifi.
Hvis du kan slække på det krav ved at bruge en toslink-switch eller en toslink til coax-converter, er både Benchmarks Pre- og HDR-udgaver af DAC-1'en muligheder, sammen med diverse TacT eller Lyngdorf løsninger.
|
|
|
Tact / Lyngdorf er prøvet. Der mangler et eller andet i forhold til min personlige smag. Varme i lyden er en faktor jeg sætter højt.
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 22 November 2010 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
eag1 skrev:
Eller peachtree audio model Nova. der er pre-out så man kan droppe effektdelen i den. spiler super godt. Der er dog rygter om de kommer med en ren forforstærker med dac i, i starten af næste år. Den venter jeg spændt på. |
|
|
Det lyder rigtig spændende... Kan du evt smide et links el.lign. så man kan læse lidt mere? En søgning på google gav nemlig ikke meget  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2010 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten fra Schmidt Audio har på privatbesked foreslået mig at lytte til hans Antelope Audio - Zodiac.
Allerede prisen er væsentligt over hvad jeg gider give for udstyret. Niveauet omkring de gamle surround-preamp's er mere i den rigtige retning.
Kan vi ikke holde diskussionen i tråden, så jeg ikke får flere salgsfremmende mails ?
Forresten nogen der ved, hvad den nye Audiolab 8200CDQ kommer til koste i DK og hvornår den kan forventes at lande ?
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2010 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ved desværre ikke hvornår at 8200CDQ lander - men den burde være tilgængelig, så hifi-freaks'ne skal vel bare bestille den
hjem? Dog kan jeg ikke helt se at Audiolab skulle være billigt hos dem - er det ikke bare listepris... syntes at de plejer at slå
lidt på at være billigere... direkte osv...
Men 8.999,- er vel ikke helt ved siden af?
PS: du ser det ikke som et problem at den umiddelbart ikke tager 24/192? (hvis jeg altså læser rigtigt...) det gør f.eks. en
Benchmark dac1 som jeg efterhånden har ret mange år på bagen..
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 23 November 2010 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
Har starten en jagt på en forforstærker med DAC indbygget.
Udover nogle ældre Denon og Technics løsninger, hvad findes så på markedet ? Har søgt lidt højt og lavt, men har måske overset noget.
Eneste krav, udover at spille ordentligt selvfølgelig, er at der SKAL være 2 optiske indgange.
|
|
|
De fleste "gamle" digitale "preamps" som DAP5500, Yamaha CX1000 er absolut oldtimers. En CX 1000 er en gammel 18 bit...og lyder da nu også meget godt. Men mere til et museum end til stuen.
Jeg bruger selv en "Matrix DAC" med opsampling, og kan bruges som digtital preamp, eller som hovedtelefon produkt. Den erstatter meget godt udstyr og bruges dagligt.
Om den er varm eller kold i lyden? Den hælder med det kliniske, på den fede måde. Der er masser af liv. Jeg bruger selv en PA5AII med den. Spiller efter min bedste overbevisning - overbevisende. Matrix DAC er en kina sag, og du finder den til 300$ på E-bay.
Cheers __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
cyclops Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 23 November 2010 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en brugt Lexicon. Jeg bruger selv Lexicon som DAC og synes den er super til musik fra F.eks. Apple Airtunes, eller anden streamming.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2010 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Westergaard skrev:
ved desværre ikke hvornår at 8200CDQ lander - men den burde være tilgængelig, så hifi-freaks'ne skal vel bare bestille den
hjem? Dog kan jeg ikke helt se at Audiolab skulle være billigt hos dem - er det ikke bare listepris... syntes at de plejer at slå
lidt på at være billigere... direkte osv...
Men 8.999,- er vel ikke helt ved siden af?
PS: du ser det ikke som et problem at den umiddelbart ikke tager 24/192? (hvis jeg altså læser rigtigt...) det gør f.eks. en
Benchmark dac1 som jeg efterhånden har ret mange år på bagen.. |
|
|
Prisen virker lidt i forhold til det budget jeg har sat af til projektet, men det afhænger jo selvfølgelig også af kvaliteten af produktet. Og nej.....24/192 er ikke et krav for mig. CD'erne er lagt ind i lossless via Itunes, så jeg får alligevel aldrig hævet noget igennem i den opløsning. Skal jeg virkelig hygge mig, så starter jeg vinylploven
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2010 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
cyclops skrev:
| Hvad med en brugt Lexicon. Jeg bruger selv Lexicon som DAC og synes den er super til musik fra F.eks. Apple Airtunes, eller anden streamming. |
|
|
Koster det ikke kassen ? Kan se den nuværende V2 udgave af din MC8 ligger i et halv hundrede tusinde  Nogen der kender Stello DP200 ?
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2010 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faldt ved et tilfælde over Onkyo's nye stereo pre-amp. Det ser interessant ud: http://www.eu.onkyo.com/products/P-3000R.html Det er nok den mest fuldendte løsning lige pt. Jeg slipper for surrounddelen i diverse Thule, Meridian, Linn etc. og jeg får opdateret lyd, hvad de gamle travere ikke kan håndterer. Så mangler vi bare en forhandler der hiver den hjem og får den op at stå, så vi kan lytte og få en pris og lanceringsdato i DK frem på den
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 24 November 2010 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
| Nogen der kender Stello DP200 ? |
|
|
Dengang vi havde Stello på programmet syntes vi DP200 var deres absolut bedste produkt. Den høstede også rigtig mange roser i tests.
Desværre holdt de op med at lave den, hvilket vi slet ikke forstod, det var den som var kernen i den daværende Stello serie.
Anyway.. Hvis du kan finde en, så køb den, den lyder fedt! __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 24 November 2010 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|