| Sendt: 23 November 2010 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hifi-hoveder
Jeg spiller musik fra min computer og sender det videre over i et digitalt externt lydkort og derfra til preamp osv....
En af mine venner har anskaffet sig en ground loop isolator, og siger at
den modvirker at noget brænder af.., som han nemlig har været udsat
for.... Er der nogen risiko for at brænde forstærker (eller andet af) hvis hele setuppet kører over samme stik-dåse... Det skal tilføjes at det er nogle gamle rådne el-installationer uden jord eller andet fint...
Er der nogen på dette forum der har forstand på funktionen af en ground-loop-isolator..? P.S. Kan en ground loop isolator fåes i balanceret udgave, eller er det uden betydning... P.P.S Mit lydkort har 2 Jack udgange (mono og ubalanceret) som jeg fyrer over i en preamp (RCA)... Denne preamp har også mulighed for at køre fuldt balanceret via XLR in og out... Men kan det anvendes til noget med det lydkort jeg har idet det ikke har XLR-out.? (det er også S/PDIF out på mit eksterne lydkort, men ikke digital indgang i preampen...)
Hvordan sammensætter jeg mit gear bedst ? Burde man anskaffe sig et lydkort med balanceret XLR out til sin com.. eller måske endda få noget til det lydkort jeg allerede har, som kan optimere forbindelsen (ved ikke om det overhovedet optimerer, eller om jeg bare ved for lidt om setup-teknik) ved at omdanne S/PDIF til et balanceret signal som kan gå i XLR inputtet på min preamp...? (forestiller mig det bedste jeg kan gøre er at sætte en ground loop isolater imellem lydkort og preamp via mono-jack to RCA, og så nøjes med ubalanceret)
På forhånd tak for du gad og læse hertil, og ekstra mange tak for et svar hvis du har det.. :P
|