Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 22:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Smal cd-afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sørenbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 November 2010 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Hej folkens

Leder efter en acceptabel cd-afspiller i halv bredde til når jeg engang imellem holder en pause fra vinylerne... Er der nogen der har ideer?

Jeg ved at Hifiklubben sælger en Denon og en Cambridge i halv bredde, men havde håbet på noget lidt sjovere, der passer bedre til mit gamle vintage-setup.

Vh
Soerenbjoern
Til top Vis sørenbjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sørenbjørn

bsl2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 24 November 2010 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

hej

cyrus laver smalle cd afspillere og i en rigtig god kvalitet

vh bsl2

Til top Vis bsl2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bsl2

sørenbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2010 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Hej bsl2

Ja Cyrus kender jeg også godt. Jeg synes bare at de er uhyggeligt grimme - specielt de nyere modeller. Desuden hører jeg ikke nok cd'er til at forsvare den relativt høje pris.

Men tak for svaret!

/S

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 November 2010 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Sony havde for en del år siden også en ES model i halv bredde og med glasskydelåg på toppen.

Men ellers kan jeg også anbefale de små cyrus, som lyder virkelig godt.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

sørenbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2010 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Hej Kjeldsen

Kan du komme det nærmere med Sony-modellen? ES modeller er der jo mange af (har selv en ES55).

Det er rigtigt at Cyrus laver nogle gode cd-afspillere, men som skrevet til bsl2 er de - i mine øjne - grimme, og i en anden prisklasse end mit cd-lytteri retfærdiggør.

Tak for svaret!

Vh
S

shotty
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Sendt: 24 November 2010 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Find en gammel playstation 1 - men kun den første "production run", som vel tæller over en mio. eks. - den spiller fænomenalt,
er halv bredde og vel også snart en slags "vintage" :-). Den første "run" er nem at kende fra alle de andre, da den er den
eneste med phono-udgang bag på (rød/hvid). Jeg har fundet flere på både loppen og i den blå. Lydmæssigt er den meget
analog, lidt dæmpet i toppen og har god dynamik og hug i bunden. Eneste anke er remoten - den har ledning og er et joystick
:-)

MVH
Søren
Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 November 2010 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Hmm, svært at vide hvad du synes er sjovt, men hvis smalt og vintage er sjovt kunne det fx. være sådan noget Phillips CD100 eller CD104 ala det her http://www.marantzphilips.nl/philips_cd104_cdplayer/?
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren

norvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 24 November 2010 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige læst denne anmeldelse.

http://stereophile.com/content/nuforce-cdp-8-cd-player

Den er vist 22 cm bred.

bsl2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 24 November 2010 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

hej søren

project er lige kommet med 2 nye cd afspillere de er 20,6 cm i bredden.du kan prøve at ringe til lydbutikken ang. priser men de skulle vist nok starte ved 3-4000 kr og være meget analoge i lyden

vh bsl2

Til top Vis bsl2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bsl2

sørenbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2010 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Strandvaskeren skrev:
Hmm, svært at vide hvad du synes er sjovt, men hvis smalt og vintage er sjovt kunne det fx. være sådan noget Phillips CD100 eller CD104 ala det her http://www.marantzphilips.nl/philips_cd104_cdplayer/?

Det er selvfølgelig lige præcis den slags jeg helst vil have med mine vintage-tendenser. Men man skal jo kende modellerne for at vide hvilke der er "smalle".  Philips CD-100 kender jeg godt, men den plejer at være meget dyr i forhold til hvordan den lyder...

Men tak - nu vil jeg kigge efter den 104!

Flere bud på vintage/ældre cd-afspillere er selvfølgelig velkomne. :)

sørenbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2010 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

shotty skrev:
Find en gammel playstation 1 - men kun den første "production run", som vel tæller over en mio. eks. - den spiller fænomenalt,
er halv bredde og vel også snart en slags "vintage" :-). Den første "run" er nem at kende fra alle de andre, da den er den
eneste med phono-udgang bag på (rød/hvid). Jeg har fundet flere på både loppen og i den blå. Lydmæssigt er den meget
analog, lidt dæmpet i toppen og har god dynamik og hug i bunden. Eneste anke er remoten - den har ledning og er et joystick

MVH
Søren

Hej

Interessant. Det med remoten er ikke så vigtigt - der er ingen remote til resten af det oldgamle grej jeg har. Hvis altså man kan betjene den uden remoten?

Vh
S

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 November 2010 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

sørenbjørn skrev:
Hej Kjeldsen

Kan du komme det nærmere med Sony-modellen? ES modeller er der jo mange af (har selv en ES55).

Det er rigtigt at Cyrus laver nogle gode cd-afspillere, men som skrevet til bsl2 er de - i mine øjne - grimme, og i en anden prisklasse end mit cd-lytteri retfærdiggør.

Tak for svaret!

Vh
S

Nu blev jeg jo nødt til at søge. Måske er det ikke ES alligevel, men flot det er den

http://www.thevintageknob.org/sony-CDP-X5000.html

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 November 2010 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

audio note har også en i halv brede. mene den hedder zero.
Til top Vis eag1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eag1

sørenbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2010 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Tak for de mange svar!

Jeg skal måske præcisere. Da jeg hovedsageligt lytter til vinyl, er cd-afspilleren til sjælden brug og må derfor ikke koste alverden. Da jeg stort set kun har vintageudstyr ville en ældre model også være at foretrække. :)

Men hvis nogle af jer kan huske nogle af modellerne fra dengang i halv bredde, vil jeg gerne høre om det! :)

Vh
Søren

MRGM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2009
Sendt: 24 November 2010 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Hvad med nogle af de små TEAC-enheder? De koster næsten ingenting, og skulle spille glimrende.

Derudover ser de også lidt vintage ud

Til top Vis MRGM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MRGM

sørenbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2010 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

MRGM skrev:

Hvad med nogle af de små TEAC-enheder? De koster næsten ingenting, og skulle spille glimrende.

Lyder interessant. Kan du komme det nærmere? Modelnumre? :) 

Så vidt jeg kan se er der en del af dem der er uden DAC. Det ville godt nok være nemmest hvis de var med... ;)

/S

shotty
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2010 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

sørenbjørn skrev:

shotty skrev:
Find en gammel playstation 1 - men kun den første "production run", som vel tæller over en mio. eks. - den
spiller fænomenalt,
analog, lidt dæmpet i toppen og har god dynamik og hug i bunden. Eneste anke er remoten - den har ledning og er et
joystick

MVH
Søren
HejInteressant. Det med remoten er ikke så vigtigt - der er ingen remote til resten af det oldgamle grej jeg
har. Hvis altså man kan betjene den uden remoten? VhS

Desværre kan den kun betjenes med remoten - min ligger ved siden af afspilleren, med ledningen bag min hifi-bænk...no
problem. Alternativt kan man finde billig trådløs remote i den blå, så er man helt remote. Alt i alt kan det gøres for max 200-
300 kr. i den blå og mindre hvis man er heldig på loppen. Det svære er at få verificeret modellen, hvis man handler på den
blå. Langt de fleste fatter ikke en brik når man snakker "phono-udgang". Alternativt kan man tjekke serienummeret bagpå;
det skal hedde 1000, 1001 eller 1002. Du kan læse mere på nettet, hvis du søger på "Playstation 1 cd-player" - den er vel
testet!!

sørenbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2010 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

shotty skrev:
sørenbjørn skrev:

shotty skrev:
Find en gammel playstation 1 - men kun den første "production run", som vel tæller over en mio. eks. - den
spiller fænomenalt,
analog, lidt dæmpet i toppen og har god dynamik og hug i bunden. Eneste anke er remoten - den har ledning og er et
joystick

MVH
Søren
HejInteressant. Det med remoten er ikke så vigtigt - der er ingen remote til resten af det oldgamle grej jeg
har. Hvis altså man kan betjene den uden remoten? VhS

Desværre kan den kun betjenes med remoten - min ligger ved siden af afspilleren, med ledningen bag min hifi-bænk...no
problem. Alternativt kan man finde billig trådløs remote i den blå, så er man helt remote. Alt i alt kan det gøres for max 200-
300 kr. i den blå og mindre hvis man er heldig på loppen. Det svære er at få verificeret modellen, hvis man handler på den
blå. Langt de fleste fatter ikke en brik når man snakker "phono-udgang". Alternativt kan man tjekke serienummeret bagpå;
det skal hedde 1000, 1001 eller 1002. Du kan læse mere på nettet, hvis du søger på "Playstation 1 cd-player" - den er vel
testet!!

Ok. Tak for OBS. Men det mest uoverstigelige problem ved en er nok at få den forbi damens godkendelseskontrol. Det er muligt, men en kønnere løsning ville være mindre problemfyldt! ;) En af de helt store fordele ved vintage - bortset fra den fløjlsbløde lyd - er at det simpelthen bare ser minde ungkarleagtigt ud. Efter min mening i hvert fald.

/S

shotty
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2010 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

He he....ja, min står også i et der til indrettet skab i bænken. Man åbner, sætter cd i og lukker igen...for nej, køn er den ikke.

MRGM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2009
Sendt: 24 November 2010 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

sørenbjørn skrev:
MRGM skrev:

Lyder interessant. Kan du komme det nærmere? Modelnumre? :) 

Så vidt jeg kan se er der en del af dem der er uden DAC. Det ville godt nok være nemmest hvis de var med... ;)

/S

Hvad med den nye PD-H600, eller en af deres ældre modeller fra deres "Reference"-serie.

Mindes jeg så en i en Fona på et tidspunkt.

Til top Vis MRGM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MRGM

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes