| Forfatter |
|
andebio Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 29 November 2010 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har importeret alle mine cd'er som wave-filer i EAC. Men Itunes viser det ikke som album eller med cover osv.
Er der nogle tricks til at få CD brugerfladen med albums delt op under covers uden at skulle til at skrive alle informationer til hver enkelt sang som matcher itunes stores. __________________ mvh
Anders V
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 29 November 2010 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
wav filer kan ikke indeholde informationer omkring cd'en. du skal derimod rippe det i AIFF, det er det
samme bare med track nummer, album og cover informationer.
den løsning du efterspørger, kender jeg dog i midlertidig ikke rigtig noget til.
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
| Sendt: 29 November 2010 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rip det i AIFF eller ALAC, evt. direkte i iTunes, så skulle der gerne tagges automatisk.
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 29 November 2010 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mac eller PC? Der er vidt forskellige fremgangsmåder til at løse problemet på på hver platform.
|
| Til top |
|
| |
andebio Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2010 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
PC __________________ mvh
Anders V
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2010 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det vist nemmest at rippe CD'erne igen i iTunes. EAC eller iTunes med fejlkorrektion er beviseligt det samme. Rip i Apple
Lossless Codec, og husk at have en konto i iTunes eller henter den ikke automatisk covers.
|
| Til top |
|
| |
WernerClausen Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 177
|
| Sendt: 29 November 2010 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
eggers skrev:
Så er det vist nemmest at rippe CD'erne igen i iTunes. EAC eller iTunes med fejlkorrektion er beviseligt det samme. Rip i Apple
Lossless Codec, og husk at have en konto i iTunes eller henter den ikke automatisk covers. |
|
|
Hvad havde dit svar været hvis OP havde Mac? :)
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 29 November 2010 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
nøjagtigt den samme. der er ikke den store forskel platformene imellem når det kommer til ripning af cd'er
|
| Til top |
|
| |
andebio Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2010 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
AH... Så kan jeg da få et par vinteraftener til at gå med det :-)
Det er forholdsvis hurtigt at kopiere navne, titler mv ind. som jeg har gjort som midlertidig løsning. Men de covers den ikke kan finde kan jeg ikke få held af at kopiere ind, - kender vi en app eller lignende hvor jeg kan få held af dette? har yoytubet det lidt, og de havde et faneblad "artwork" som jeg ikke har hvor man kunne browse coveret. itunes er desuden opdateret __________________ mvh
Anders V
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2010 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
WernerClausen skrev:
eggers skrev:
Så er det vist nemmest at rippe CD'erne igen i iTunes. EAC eller iTunes med fejlkorrektion er beviseligt det samme. Rip i
Apple
Lossless Codec, og husk at have en konto i iTunes eller henter den ikke automatisk covers. |
|
|
Hvad havde dit svar
været
hvis OP havde Mac? :) |
|
|
Scripting! Havde WAV-filerne ligget separeret i en mappestruktur med kunstner:album, eller havde filnavnene indeholdt
metadata kunne man bruge AppleScripts til at konvertere det hele. Her er nogle smarte scripts
http://dougscripts.com/itunes/. TrackParser er genial
http://dougscripts.com/itunes/scripts/ss.php?sp=trackparser
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 29 November 2010 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det muligt at konvertere sine FLAC-filer til ALAC uden tab af meta-data? Jeg har rippet alle mine cd'er i FLAC, da jeg bruger Squeezebox + PC, men påtænker at købe en iMac i den nærmeste fremtid.
__________________ Udstyr: lidt af hvert
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
| Sendt: 29 November 2010 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
Er det muligt at konvertere sine FLAC-filer til ALAC uden tab af meta-data? Jeg har rippet alle mine cd'er i
FLAC, da jeg bruger Squeezebox + PC, men påtænker at købe en iMac i den nærmeste fremtid.
|
|
|
Jeg har brugt XLD til lige præcis det, fungerer helt fint.
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2010 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
Er det muligt at konvertere sine FLAC-filer til ALAC uden tab af meta-data? Jeg har rippet alle mine cd'er i
FLAC, da jeg bruger Squeezebox + PC, men påtænker at købe en iMac i den nærmeste fremtid.
|
|
|
Jeps, no problem. Album art kommer også med over. På Mac kan du bruge XLD (som nævnt ovenfor) eller Max
http://sbooth.org/Max/. Begge gratis.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 November 2010 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan præcist det samme på en PC, så spørgsmålet er nok nærmere om filerne ligger i en struktur der kan scriptes til metadata...og ikke om det er en Mac eller PC. -- Werner
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2010 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
WernerClausen skrev:
Man kan præcist det samme på en PC, så spørgsmålet er nok nærmere om filerne ligger i
en struktur der kan scriptes til metadata...og ikke om det er en Mac eller PC.-- Werner |
|
|
Findes der et scripting framework a la AppleScript til Windows? Nu er det så nemt i OS X (med færdiglavede AppleScripts man
kan downloade og bruge) – hvad ville man gøre på Windows?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 December 2010 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
eggers skrev:
WernerClausen skrev:
Man kan præcist det samme på en PC, så spørgsmålet er nok nærmere om filerne ligger i
en struktur der kan scriptes til metadata...og ikke om det er en Mac eller PC.-- Werner |
|
|
Findes der et scripting framework a la AppleScript til Windows? Nu er det så nemt i OS X (med færdiglavede AppleScripts man
kan downloade og bruge) – hvad ville man gøre på Windows? |
|
|
Her forudsætter du en generalisering der betyder at automatiseringen i Windows nødvendigvis er bundet af styring af specifikke programmer - men også at det er den bedste måde at løse problemet på. Hvis man absolut ville noget tilsvarende i Windows findes der fx AutoHotKey eller Automate. Det er muligt der er smart og nemt, men i så fald kun hvis strukturen af musikken er gennemført og ensartet hele vejen igennem som jeg ser det. For at lave et setup der tillader afvigelser skal man definere noget logik som jeg med min ringe indsigt i ovenstående tools (og AppleScript) ikke lige ser som "point and click"... Heldigvis er det dog slet ikke nødvendigt. Hvis blot strukturen er på plads (på en eller anden måde i filnavnet) så kan man med Mp3Tag og Flac / dBpoweramp gøre det meste med fx Powershell eller hvad der nu behager af scripting. Man er dog nødt til at bruge lidt tid på at undersøge mulighederne og sætte brugen af programmerne op hvis man ikke kender en bjælde til det i forvejen. -- Werner
|
| Til top |
|
| |