| Forfatter |
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 25 Marts 2004 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står overfor at skulle udskifte min Denon DCD-1400, en ældre sag som har tjent mig vel, med en ny CD-afspiller. Men i Klubben siger de, at køber man en DVD til ca. 10k (eller en A11 til 17k (nam nam)) så kan man ikke høre forskel på den og en CD-afspiller i samme prisklasse. Er det korrekt ?
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 25 Marts 2004 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må du vel lade komme an på en prøve. Lad dem bevise påstanden. Umiddelbart har jeg svært ved at tro det. __________________
|
| Til top |
|
| |
Rockefoten Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er etter min erfaring bare tull... Min primare v25 som er en dvd til 10.000 sies å være bra på cd, men den er ingenting i forhold til cd spillere jeg har hørt i prisklassen. Etter at jeg kjøpte en brukt dac til 5 lapper (ny pris 25 for ti år siden) ble den bra.. det er en god løsning for å få sett konsertfilmer med fet lyd..
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se indslag her under DCD vs. CD. og Unik 16/44 format afspiller, mf.!!
Ingen DVD maskiner gør sig mod en decideret cd. afspiller I SAMME PRIS KLASSE!!.. og i langt de fleste tilfælde langt over det dobbelte endda!!..
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2004 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener i så at en Denon A11 er noget l**t ?  . Er jeg ikke bedre tjent med at købe en dyr DVD til 15-17k (konen flipper totalt ud  ) end en DVD til ca. 5-6K og en CD til 10k ?
|
| Til top |
|
| |
Skybums Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 27 Marts 2004 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvis jeg var dig, ville jeg lave en combo. Den dag din DVD til 15.000 fiser af, så græder du snot.
Men hvis du laver en Combo, så kan du stadig lytte CD eller se DVD alt efter hvad er ryger først, og så er tabet ikke så stort.
Jeg tror personligt også du får mere lyd, ved og købe en dedikeret CD spiller i den prisklasse.
Ved heller ikke om de har fået løst problemet med og afspille CD skiver i DVD afspillere. Min gamle DVD holdte ikke til og spille Tracy Chapman i 20 timer i streg, så var den færdig. Om det var musikken eller mediet den ikke kunne lide ved jeg ikke .
Jeg har desværre oplevet andre have samme problem som ovenfor . Men mon ikke det er løst nu ? Men jeg er færdig med op proppe CD´er i min DVD !
Allan R. __________________ Rigtige mænd, har rigtige motorcykler.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 27 Marts 2004 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Mener i så at en Denon A11 er noget l**t ? . Er jeg ikke bedre tjent med at købe en dyr DVD til 15-17k (konen flipper totalt ud ) end en DVD til ca. 5-6K og en CD til 10k ? |
|
|
rent lydmæssigt skal du nok regne med at a11 ligger omkring 10.000,- klassen (meget groft overslag). Billedmæssigt er det dog en af de bedste, hvis ikke den bedste afspiller pt.!!
Hvis du "kun" giver 5-6000,- for dvd'en, så får du ikke et billede der kan hamle op med a11'eren.
Men igen, det kommer jo an på resten af dit udstyr!?
|
| Til top |
|
| |
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 27 Marts 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eftersom det skulle være begræset hvad der sket af lydmæssige forbedringer fra cd-afspillere de sidste år, kunne det være en ide at købe en god brugt cd afspiller. DVD-Afspillerne sker der jo stadig en hel del udvikling på så her er måske knapt så meget at hente ved at købe brugt.
I disse år er der jo utroligt meget fokus på surround og derfor tror jeg også at stereo delen bliver ned prioteret.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2004 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man får så reelt en CD-maskine til ca. 10k hvis man køber en A11 ? Men et super billede med i handlen
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 28 Marts 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Man får så reelt en CD-maskine til ca. 10k hvis man køber en A11 ? Men et super billede med i handlen |
|
|
Gælder det også for 2900'eren??? 
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 28 Marts 2004 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej, men det er stadigvæk en udmærket afspiller
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 29 Marts 2004 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var godt!!!!!
Men jeg er nu godt tilfreds... synes det lyder kanon godt og det er jo hovedsagen!! 
|
| Til top |
|
| |