| Forfatter |
|
VECTRA Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Januar 2011 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Er der nogen der har brugt en masse tid på at lytte til DAC's i den prisklasse?
Jeg tænker på Musical Fidelity M1, Stello Signature, PS Audio Digilink III, Benchmark (brugt), HEED, Hegel HD 10.
Så er det jo muligt at jeg kan skyde mig ind til et par stykker jeg skal lytte til.
Den skal gerne have: USB indgang, Coax indgang og Coax ud. Må gerne have XLR ud og flere Coax ind.
Min lydfilosofi: Ren klar uforvrænget dynamisk åben neutral, hældende til en anelse mørk, frem for for lys klang.
|
| Til top |
|
| |
Muttly Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 183
|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS Audio Digilink III er utroligt vellydene.
Den har dog kun 1 stk coax ind, men den optiske indgang lyder faktisk også godt.
__________________ Proac response3,5. Accuphase P360, Primare P 30. Audia Flight cd two+ PS auido Digital Link III DAC. Sota Sapphire mk II+sme 3009r imp+aoc9+ Dino Riaa.Harmonic Tech. Thruth Link. VDH 501 SB 3 AA DDE2.
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
VECTRA skrev:
Hejsa. Er der nogen der har brugt en masse tid på at lytte til DAC's i den prisklasse? Jeg tænker på Musical Fidelity M1, Stello Signature, PS Audio Digilink III, Benchmark (brugt), HEED, Hegel HD 10. Så er det jo muligt at jeg kan skyde mig ind til et par stykker jeg skal lytte til. Den skal gerne have: USB indgang, Coax indgang og Coax ud. Må gerne have XLR ud og flere Coax ind.
Min lydfilosofi: Ren klar uforvrænget dynamisk åben neutral, hældende til en anelse mørk, frem for for lys klang. |
|
|
Jeg har lyttet indgående til Stello DA100 signature, Benchmark og Hegel HD10 ! I den prisklasse er Hegel HD10 en vinder ! Stello DA220 mkII er nok den bedste eksterne DAC, jeg har hørt som er til at betale ! Den er klart bedre end f.eks Stello DA100 signature !
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja stello da220 mkII er klart bedre end da100 signature, lige ind til der kommer en støjrenser eller en strømgenerator foran...Så er det lige omvendt. DA100 Signature er så klart bedre end DA220 mkII.  Lidt sjovt. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
Hawaiian Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hegel HD 10 koster da næsten 10k ?
Jeg har selv lyttet til heed dactilus med strømforsyning. det var ikke noget overvældende. men det os den eneste dac jeg har prøvet. jeg regner selv med at købe stello da100, mange herinde skulle være glade for den.
|
| Til top |
|
| |
sirhish Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 545
|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hawaiian skrev:
Jeg har selv lyttet til heed dactilus med strømforsyning. det var ikke noget overvældende. men det os den eneste dac jeg har prøvet. jeg regner selv med at købe stello da100, mange herinde skulle være glade for den.
|
|
|
Jeg er glad for min Stello da100, spiller rigtigt godt, har også fået både afkobling og strømrenser
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan i henvise til en strømrenser og afkobling til en Stello?
|
| Til top |
|
| |
Hawaiian Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
sirhish skrev:
Hawaiian skrev:
|
|
|
Jeg er glad for min Stello da100, spiller rigtigt godt, har også fået både afkobling og strømrenser |
|
|
Kan du hører forskel på Dac`en med og uden afkobling? jeg læste i en test herinde, at det skulle gøre en seriøs forskel. personligt tror jeg selv det noget flueknepperi. men vil gerne hører din erfaring! Har du os været ude og købe et godt usb kabel til stelloen? fortæl fortæl :p
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er afgjort hørbart, at sætte strømrenser til DAC'er og cd maskiner i øvrigt. Derimod er det lidt op og ned, om der er hørbart forskel på riaa'er og linie trin. Min Acurus RL11 og P10 riaa nyder dog også godt af strømrenseren også. Min anbefaling af DAC vil være Benshmark og der er også mange tilslutninger på.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
JEG PRØVER LIGE IGEN. HVAD BRUGER I SOM STRØMRENSER OG AFKOBLING
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
VECTRA skrev:
| JEG PRØVER LIGE IGEN. HVAD BRUGER I SOM STRØMRENSER OG AFKOBLING |
|
|
Og tager det ikke noget af dynamikken? __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
VECTRA skrev:
|
|
xindak xf-1000es strømrenser, og BDR som afkobling.......
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ups min fejl
BDR = black diamond racing cones
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
Ja stello da220 mkII er klart bedre end da100 signature, lige ind til der kommer en støjrenser eller en strømgenerator foran...Så er det lige omvendt. DA100 Signature er så klart bedre end DA220 mkII. Lidt sjovt. |
|
|
Mon ikke det er fordi at strømrenseren eller strømgeneratoren har en uheldig indvirkning på lyden og Stello DA220 måske er mere påvirkelig overfor dette ? Jeg har f.eks oplevet at DA100 lød bedst i lidt dårligere anlæg(læs billigere) mens DA220 lød klasser bedre i en rigtigt kvalitetsanlæg (læs dyrere) !
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hawaiian skrev:
|
|
|
Var det den nye Dactilus eller den ældre? Kan du fortælle lidt om svagheder/styrker? Jeg kunne godt selv tænke mig at lytte til Heed, men jeg har en dårlig fornemmelse af, at det er over-hypet HIFI. __________________ Udstyr: lidt af hvert
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 07:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonz skrev:
DPetersen skrev:
Ja stello da220 mkII er klart bedre end da100 signature, lige ind til der kommer en støjrenser eller en strømgenerator foran...Så er det lige omvendt. DA100 Signature er så klart bedre end DA220 mkII. Lidt sjovt. |
|
|
Mon ikke det er fordi at strømrenseren eller strømgeneratoren har en uheldig indvirkning på lyden og Stello DA220 måske er mere påvirkelig overfor dette ? Jeg har f.eks oplevet at DA100 lød bedst i lidt dårligere anlæg(læs billigere) mens DA220 lød klasser bedre i en rigtigt kvalitetsanlæg (læs dyrere) !
|
|
|
Det var ikke tilfældet i de 2 opstillinger jeg har testet i. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
sirhish skrev:
VECTRA skrev:
|
|
xindak xf-1000es strømrenser, og BDR som afkobling.......
|
|
|
Den Xindac har da ikke noget at gøre i et hifi-anlæg.......
Jeg har sammenlignet den med en In-Akustik Black&White AC 2508, og hvad der ikke alt går tabt via Xindac
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonz skrev:
DPetersen skrev:
Ja stello da220 mkII er klart bedre end da100 signature, lige ind til der kommer en
støjrenser eller en strømgenerator foran...Så er det lige omvendt. DA100 Signature er så klart bedre end DA220 mkII. Lidt
sjovt. |
|
|
Mon ikke det er fordi at strømrenseren eller strømgeneratoren har en uheldig indvirkning på lyden og Stello DA220 måske er
mere påvirkelig overfor dette ? Jeg har f.eks oplevet at DA100 lød bedst i lidt dårligere anlæg(læs billigere) mens DA220 lød
klasser bedre i en rigtigt kvalitetsanlæg (læs dyrere) !
|
|
|
Mine tanker........Så DPetersen hvilken strømrenser bruger du?
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
VECTRA skrev:
|
|
Hej
Jeg bruger den strøm jeg har fået lagt ind og PS powerkabel, jeg synes ikke der er den stor forskel heller ikke hvad den bliver sat på.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Min anbefaling af DAC vil være Benshmark og der er også mange tilslutninger på.  |
|
|
Trådstarteren foretrak lidt "mørk" frem for "lys"lyd. Og så er Benchmark'en ude. Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |