Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 09:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: godt eller skidt køb? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bdef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Jeg havde tænkt mig at bytte hjemmets gamle Denver DVD afspiller ud med noget bedre. Vi har ikke planer i retning af BlueRay, så der må være nogle gode køb af DVD afspillere nu.

Opgaven er at vise DVD film og spille husets CD'er. Jeg er igang med at bygge en DAC/Preamp, så når den er færdig vil lyden kun gå gennem SPDIF udgangen.

Jeg gider ikke brugt og vil have en med garanti. Nu har klubben følgende på "tilbud": Cambridge DVD99 og den ser jo fin ud, men dog lidt tom inden i

Hvad siger i derude til det?  Er den 500kr værd, som DVD afspiller og drev til CD'er?

Til top Vis bdef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bdef

RiverKing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en forgænger til denne DVD og den var fremragende til CD'ere, når man tænker på at det var en DVD. Mener den hed DVD77

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Det er måske værd at nævne at normalprisen er 2000kr, uden at have erfaring med den så tvivler jeg godtnok på du kan få noget bedre som der er nyt til 500kr.

Og angående at den er lid tom så mener jeg nu også at kunne huske at have set "High-End mærker" hvor de også så halvtomme ud indeni.
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Nogen der ved om den er kodefri, eller nemt kan blive det?

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

RiverKing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

rune-nielsen skrev:
Nogen der ved om den er kodefri, eller nemt kan blive det?

Min (DVD77 ??) var kodefri.

Jeg skal nok lige nævne at eneste aber-der-bei som jeg havde med den som CD afspiller var, at den lavede et kort stop i mellem numrene på CD'en. Så de CD'ere der er lavet/mixet som eet langt nummer, dem lavede den stop i, og det kunne være lidt   i længden... Men jeg læste et sted på nettet, efter at jeg havde sendt den videre, at man kunne få et fix til at rette dette ved at kontakte Cambridge direkte  Jeg var åbenbart ikke den eneste der fandt det meget træls

Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Hvis ikke den er kode fri, mener jeg at de fleste elektronik forretninger kan gøre den kodefri, så mon ikke også hifiklubben
kan? der hvor jeg var i praktik i 7klasse havde de en fjernbetjening som kunne gøre det.

lambs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Har lige købt en selv. Øgså til brug som cd-drev sammen med en dac. 500,- med 2,5 års garanti - det kan kun være godt! Har
den dog ikke på butiken, men man har vel 14 dages fortrydelsesret ved internet køb.
Så tak for tippet

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

db89 skrev:
Det er måske værd at nævne at normalprisen er 2000kr, uden at have erfaring med den så tvivler jeg godtnok på du kan få noget bedre som der er nyt til 500kr.Og angående at den er lid tom så mener jeg nu også at kunne huske at have set "High-End mærker" hvor de også så halvtomme ud indeni.

Min Primare V20 er i hvert fald ret tom indeni, men det er så også et stort kabinet (så den passer med forstærkeren)
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Interessant tilbud. 500 kr for en kodefri spille ( det står der i klubben ) . Tilbudet var så godt, at jeg sprang på, om ikke andet som afløser af mine utallige dvd afspillere. Om ikke andet , har den jo et godt drev, der vil være fint til en løs dac, set i lyset, må det jo nok betegnes som et røverkøb.

mvh Space

Nb: min læge spurgte mig. hvorfor drikker du ?

Space: det var en kvinde

Læge: kvinder kan være roden til alt ondt

Space: nej nej slet ikke, jeg har ikke nået og takke hende endnu

Til top Vis Spaceman_2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spaceman_2

bdef
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2011 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Jeg stoler på jer alle sammen 

Derfor har jeg også skyndt mig at bestille en, bare så jeg ikke endte med at stå med håret i postkassen, fordi jeg havde givet ideen videre til jer...

lambs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Håber at få min i morgen, den er i hvert fald afsendt. Bliver spændende.

Marskal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010
Lokalitet: København
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Er der nogle der kan komme med et kvalificeret gæt på hvilken af disse to der vil gøre sig bedst som drev, i dette tilfælde sandsynligvis sammen med en Rega DAC. Cambridgen eller min nuværende aldrende denon dvd 1600?
Til top Vis Marskal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marskal

bdef
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2011 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Marskal skrev:
Er der nogle der kan komme med et kvalificeret g�t p� hvilken af disse to der vil g�re sig bedst som drev, i dette tilf�lde sandsynligvis sammen med en Rega DAC. Cambridgen eller min nuv�rende aldrende denon dvd 1600?

Jeg regner med at min skal fungere som drev til en DIY DAC, så jeg er da nysgerrig efter svaret selvom jeg har bestilt min.

Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Januar 2011 kl. 07:01 | IP-adresse registreret  

Hej. Om denon dvd 1600 er bedre eller dårligere end den cambridge ( går ud fra, at det er denne omtalte model til 500 kr ) , skal være usagt, da denonen ligger over i pris hvad cambridge gør. Nuvel. Den gamle kone ( Denonen ) har vel og gør det sikkert udmærket, og vil sikkert udgøre det som et alternativt drev og kun som drev, dog vil den nok efter års brug , alt efter drevets byggekvalitet udvise mere jitter ( rystesyge )end en ny, men er ikke 100 %, forudsagt at drevet( transporten) er iorden. Cambridge kommer nu ind som den unge pige , og dog kan den jo godt være forklædt som en gammel kone, men jeg tror , at der evt kan ligge en nyere teknik bag. men et godt drev ( transport er jo efter mange år jo gennemprøvet, og det er jo nok ikke der der er den store forskel. bare se på grammofoner, pladetallerkenen er stadig rund , og her kommer de jo ens på plads i som transport. Dog er der jo forskel på materialevalg i Transporten, som er afgørende for prisen på grisen. Når vi nu kommer til det tekniske , som den indbyggede da konverter, så er der jo nok sket en lille smule på det rent tekniske, men det er jo ikke ens betydende , at en ældre maskine skal se sig slået af en nyere maskine. tekniske data er noget som fanden har skabt, og som kan fordrejes i det uendelige , alt efter hvilket behov man har for , at føre sig frem. Som udgangspunkt, en maskine til 500 kr, lyder jo som sidste vers fra svanen, men det er jo ikke ensbetydende med, at det er en ringe maskine ( til prisen ). pointialet i Cambridge , set fra min vinkel, at når jeg får den hjem, vil jeg se stort på garanti, da det er så latterlig en lav pris, at den ryger lige på værkstedsbordet , til en omgang DIY projekt. Læg mærke til trådsstarters udmærkede fotos, der er en ydre kant på frontkabinettet, skyder på 2- 3 mm, altså appellerer den til et ekstra træ eller blygummi kabinet , der lan limes på, også i siderne , og den kan stadig skilles af. endvidere vil jeg lave det samme i bunden, med en plade krydsfiner. nu har man lavet et stabilt , vridningsfrit kabinet, uden at skade maskinen, den kan kun blive bedre , enten som transport, eller som den er. kabinettet inden i er fyldt med gratis luft, og der er muligheder for yderligere afstivning af chassi og på drevet. konverteren vil jeg ikke røre ved, da den er som den skal være. En billig konverter, og ikke andet, men nok betydelig bedre end flestet 500 kr bilka maskiner.

mvh space

Til top Vis Spaceman_2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spaceman_2

Marskal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010
Sendt: 26 Januar 2011 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Ja det er da også lige før man var et skarn, hvis man til den pris ikke bare hentede den hjem for så at lave en a-b test...
Til top Vis Marskal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marskal

bdef
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2011 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Tja. Så fik jeg min hjem. Den drillede lidt, men efter en 'genstart' opfører den sig fint.

Lyden er ganske ok og når engang den er lidt ældre, tror jeg at der skal kigges på SpaceMan's fine plan

Skal jo lige være færdig med min DAC først

beeingmyself
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Sendt: 02 Februar 2011 kl. 04:56 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der kan smide et link til den eller ved om den er udsolgt, vil gerne have en nemlig....
Til top Vis beeingmyself's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beeingmyself

bdef
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2011 kl. 05:02 | IP-adresse registreret  

beeingmyself skrev:
Er der nogen der kan smide et link til den eller ved om den er udsolgt, vil gerne have en nemlig....

På dine vejne, kan jeg godt frygte at den er udsolgt. Jeg kunne ikke finde den på klubbens side mere.

benson1984
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2008
Sendt: 05 Februar 2011 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Hej,

Kommer lige med mit besyv, ved du har købt, men føler nu alligevel trang til at smide en kommentar.

Havde selv en dvd89, på filmsiden ingen problemer, ganske god på billedsiden efter min mening. Dog var den på cdsiden ganske trist, uden varme, sløv opstart, og ja, ganske dårlig.

Håber din dvd99 er bedre ;)

NAD T585,
Sennheiser 518,
Div. Xindak kabler
Til top Vis benson1984's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af benson1984

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes