| Forfatter |
|
bdef Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 739
|
| Sendt: 24 Januar 2011 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde tænkt mig at bytte hjemmets gamle Denver DVD afspiller ud med noget bedre. Vi har ikke planer i retning af BlueRay, så der må være nogle gode køb af DVD afspillere nu.
Opgaven er at vise DVD film og spille husets CD'er. Jeg er igang med at bygge en DAC/Preamp, så når den er færdig vil lyden kun gå gennem SPDIF udgangen.
Jeg gider ikke brugt og vil have en med garanti. Nu har klubben følgende på "tilbud": Cambridge DVD99 og den ser jo fin ud, men dog lidt tom inden i 

Hvad siger i derude til det? Er den 500kr værd, som DVD afspiller og drev til CD'er?
|
| Til top |
|
| |
RiverKing Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 342
|
| Sendt: 24 Januar 2011 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft en forgænger til denne DVD og den var fremragende til CD'ere, når man tænker på at det var en DVD. Mener den hed DVD77 __________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 24 Januar 2011 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er måske værd at nævne at normalprisen er 2000kr, uden at have erfaring med den så tvivler jeg godtnok på du kan få noget bedre som der er nyt til 500kr.
Og angående at den er lid tom så mener jeg nu også at kunne huske at have set "High-End mærker" hvor de også så halvtomme ud indeni.
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 24 Januar 2011 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der ved om den er kodefri, eller nemt kan blive det? __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
RiverKing Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 342
|
| Sendt: 24 Januar 2011 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
rune-nielsen skrev:
| Nogen der ved om den er kodefri, eller nemt kan blive det? |
|
|
Min (DVD77 ??) var kodefri.
Jeg skal nok lige nævne at eneste aber-der-bei som jeg havde med den som CD afspiller var, at den lavede et kort stop i mellem numrene på CD'en. Så de CD'ere der er lavet/mixet som eet langt nummer, dem lavede den stop i, og det kunne være lidt    i længden... Men jeg læste et sted på nettet, efter at jeg havde sendt den videre, at man kunne få et fix til at rette dette ved at kontakte Cambridge direkte Jeg var åbenbart ikke den eneste der fandt det meget træls __________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
| Til top |
|
| |
Christian Jense Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 24 Januar 2011 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis ikke den er kode fri, mener jeg at de fleste elektronik forretninger kan gøre den kodefri, så mon ikke også hifiklubben
kan? der hvor jeg var i praktik i 7klasse havde de en fjernbetjening som kunne gøre det.
__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
|
| Til top |
|
| |
lambs Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 24 Januar 2011 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige købt en selv. Øgså til brug som cd-drev sammen med en dac. 500,- med 2,5 års garanti - det kan kun være godt! Har
den dog ikke på butiken, men man har vel 14 dages fortrydelsesret ved internet køb.
Så tak for tippet __________________ Danish Audio Design DAC 11*Krell kav-400xi*Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand Symphony Edition* M2Tech HiFace Evo + BOTWS* Dyrholm Design Audio* Black Magic Gaint
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 24 Januar 2011 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
db89 skrev:
Det er måske værd at nævne at normalprisen er 2000kr, uden at have erfaring med den så tvivler jeg godtnok på du kan få noget bedre som der er nyt til 500kr.Og angående at den er lid tom så mener jeg nu også at kunne huske at have set "High-End mærker" hvor de også så halvtomme ud indeni.
|
|
|
Min Primare V20 er i hvert fald ret tom indeni, men det er så også et stort kabinet (så den passer med forstærkeren)
|
| Til top |
|
| |
Spaceman_2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessant tilbud. 500 kr for en kodefri spille ( det står der i klubben ) . Tilbudet var så godt, at jeg sprang på, om ikke andet som afløser af mine utallige dvd afspillere. Om ikke andet , har den jo et godt drev, der vil være fint til en løs dac, set i lyset, må det jo nok betegnes som et røverkøb.
mvh Space
Nb: min læge spurgte mig. hvorfor drikker du ?
Space: det var en kvinde
Læge: kvinder kan være roden til alt ondt
Space: nej nej slet ikke, jeg har ikke nået og takke hende endnu
|
| Til top |
|
| |
bdef Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg stoler på jer alle sammen  Derfor har jeg også skyndt mig at bestille en, bare så jeg ikke endte med at stå med håret i postkassen, fordi jeg havde givet ideen videre til jer...
|
| Til top |
|
| |
lambs Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber at få min i morgen, den er i hvert fald afsendt. Bliver spændende.
__________________ Danish Audio Design DAC 11*Krell kav-400xi*Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand Symphony Edition* M2Tech HiFace Evo + BOTWS* Dyrholm Design Audio* Black Magic Gaint
|
| Til top |
|
| |
Marskal Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle der kan komme med et kvalificeret gæt på hvilken af disse to der vil gøre sig bedst som drev, i dette tilfælde sandsynligvis sammen med en Rega DAC. Cambridgen eller min nuværende aldrende denon dvd 1600?
|
| Til top |
|
| |
bdef Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marskal skrev:
| Er der nogle der kan komme med et kvalificeret g�t p� hvilken af disse to der vil g�re sig bedst som drev, i dette tilf�lde sandsynligvis sammen med en Rega DAC. Cambridgen eller min nuv�rende aldrende denon dvd 1600? |
|
|
Jeg regner med at min skal fungere som drev til en DIY DAC, så jeg er da nysgerrig efter svaret selvom jeg har bestilt min.
|
| Til top |
|
| |
Spaceman_2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 07:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Om denon dvd 1600 er bedre eller dårligere end den cambridge ( går ud fra, at det er denne omtalte model til 500 kr ) , skal være usagt, da denonen ligger over i pris hvad cambridge gør. Nuvel. Den gamle kone ( Denonen ) har vel og gør det sikkert udmærket, og vil sikkert udgøre det som et alternativt drev og kun som drev, dog vil den nok efter års brug , alt efter drevets byggekvalitet udvise mere jitter ( rystesyge )end en ny, men er ikke 100 %, forudsagt at drevet( transporten) er iorden. Cambridge kommer nu ind som den unge pige , og dog kan den jo godt være forklædt som en gammel kone, men jeg tror , at der evt kan ligge en nyere teknik bag. men et godt drev ( transport er jo efter mange år jo gennemprøvet, og det er jo nok ikke der der er den store forskel. bare se på grammofoner, pladetallerkenen er stadig rund , og her kommer de jo ens på plads i som transport. Dog er der jo forskel på materialevalg i Transporten, som er afgørende for prisen på grisen. Når vi nu kommer til det tekniske , som den indbyggede da konverter, så er der jo nok sket en lille smule på det rent tekniske, men det er jo ikke ens betydende , at en ældre maskine skal se sig slået af en nyere maskine. tekniske data er noget som fanden har skabt, og som kan fordrejes i det uendelige , alt efter hvilket behov man har for , at føre sig frem. Som udgangspunkt, en maskine til 500 kr, lyder jo som sidste vers fra svanen, men det er jo ikke ensbetydende med, at det er en ringe maskine ( til prisen ). pointialet i Cambridge , set fra min vinkel, at når jeg får den hjem, vil jeg se stort på garanti, da det er så latterlig en lav pris, at den ryger lige på værkstedsbordet , til en omgang DIY projekt. Læg mærke til trådsstarters udmærkede fotos, der er en ydre kant på frontkabinettet, skyder på 2- 3 mm, altså appellerer den til et ekstra træ eller blygummi kabinet , der lan limes på, også i siderne , og den kan stadig skilles af. endvidere vil jeg lave det samme i bunden, med en plade krydsfiner. nu har man lavet et stabilt , vridningsfrit kabinet, uden at skade maskinen, den kan kun blive bedre , enten som transport, eller som den er. kabinettet inden i er fyldt med gratis luft, og der er muligheder for yderligere afstivning af chassi og på drevet. konverteren vil jeg ikke røre ved, da den er som den skal være. En billig konverter, og ikke andet, men nok betydelig bedre end flestet 500 kr bilka maskiner.
mvh space
|
| Til top |
|
| |
Marskal Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er da også lige før man var et skarn, hvis man til den pris ikke bare hentede den hjem for så at lave en a-b test...
|
| Til top |
|
| |
bdef Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2011 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja. Så fik jeg min hjem. Den drillede lidt, men efter en 'genstart' opfører den sig fint. Lyden er ganske ok og når engang den er lidt ældre, tror jeg at der skal kigges på SpaceMan's fine plan  Skal jo lige være færdig med min DAC først
|
| Til top |
|
| |
beeingmyself Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 04:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der kan smide et link til den eller ved om den er udsolgt, vil gerne have en nemlig....
|
| Til top |
|
| |
bdef Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 05:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
beeingmyself skrev:
| Er der nogen der kan smide et link til den eller ved om den er udsolgt, vil gerne have en nemlig.... |
|
|
På dine vejne, kan jeg godt frygte at den er udsolgt. Jeg kunne ikke finde den på klubbens side mere.
|
| Til top |
|
| |
benson1984 Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 05 Februar 2011 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Kommer lige med mit besyv, ved du har købt, men føler nu alligevel trang til at smide en kommentar.
Havde selv en dvd89, på filmsiden ingen problemer, ganske god på billedsiden efter min mening. Dog var den på cdsiden ganske trist, uden varme, sløv opstart, og ja, ganske dårlig.
Håber din dvd99 er bedre ;)
__________________ NAD C355BEE,
Audiolab 8200CD,
B&W DM685,
NAD T585,
Sennheiser 518,
Div. Xindak kabler
|
| Til top |
|
| |