| Forfatter |
|
ildfluen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 29 Januar 2011 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg vil have lavet trådløs lyd og har lige et par spørgsmål.
Jeg vil gerne styre det fra computeren men gider ikke have nogle stik imellem computer og anlæg.
Kan se der er mange der køber en squeezbox reciver. Efter at have læst hvad folk skriver er jeg temmelig sikker på jeg ikke er tilfreds med den lyd squeezbox reciveren leverer. Synes bare det er lidt spild af penge at betale for dac`en i squeezboxen for bagefter at købe en bedre og sætte til. Er der ikke et alternativ hvor man bare får den trådløse lyd funktion uden en indbygget dac, og så sætter man selv en til?
Et andet spørgsmål jeg har er hvor hurtig den er. Tænker på den tid det tager fra man vælger en sang på computeren til den bliver spillet i anlægget. Der skal det helst gå snappy før jeg er tilfreds. Ved godt routeren spiller ind, men den skulle ikke fejle noget.
Hilsen Ildfluen
__________________ Janus Thomsen
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske en Aiport Express sammen med iTunes på din PC eller Mac?
Den er nok 200-300 DKK billigere men den kan kun spille Apples filformater samt MP3, ikke FLAC, WMA lossless, etc. Jeg mener også at en Squeezebox med DAC lyder bedre end en Airport Express med DAC.
Hvis din computer og netværk er hurtige vil både Squeezebox-kombinationen og ITunes med Airport Express vare hurtig nok.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N skrev:
Måske en Aiport Express sammen med iTunes på din PC eller Mac?
Den er nok 200-300 DKK billigere men den kan kun spille Apples filformater samt MP3, ikke FLAC, WMA lossless, etc. Jeg mener også at en Squeezebox med DAC lyder bedre end en Airport Express med DAC.
Hvis din computer og netværk er hurtige vil både Squeezebox-kombinationen og ITunes med Airport Express vare hurtig nok. |
|
|
Hvorfor og hvordan lyder en Squeezebox bedre end en Airport Express? __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor kah jeg iikke give noget sikkert svar på men måske for at Airport Express kun kan köre digitalt med TOSLINK medens SB også kan köre digitalt via S/PDIF coax og det er sån jeg kør den.
I min mening lyder SB bedre og men det mener jeg klarere med fler detaljer og samtidig mer behaglig lyd. Hvis jeg husker ræt har Stereophile lavet målinger der stødjer det også.
Mvh Johan
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N skrev:
Hvorfor kah jeg iikke give noget sikkert svar på men måske for at Airport Express kun kan köre digitalt med TOSLINK medens SB også kan köre digitalt via S/PDIF coax og det er sån jeg kør den.
I min mening lyder SB bedre og men det mener jeg klarere med fler detaljer og samtidig mer behaglig lyd. Hvis jeg husker ræt har Stereophile lavet målinger der stødjer det også.
Mvh Johan |
|
|
Det giver ingen mening i mine ører. Airporten kan jo køre S/PDIF igennem TosLink. Der bør ikke være den store forskel på at køre over coax eller TosLink. Jeg kan i hvert fald ikke høre det. Stereophile sluttede deres "anmeldelse" af Airport Express med at sige den sagtens kan indgå i et ægte high-end system. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
endukender Udelukket fra forum

Heltny/skruerselv?
Bruger siden: 18 December 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til thuekat: Er der ikke noget med, at Toslink giver meget mere jitter end coax pga strøm-lys og lys-strøm konverteringen?
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Johan N skrev:
|
Mvh Johan
|
|
|
Det giver ingen mening i mine ører. Airporten kan jo køre S/PDIF igennem TosLink. Der bør ikke være den store forskel på at køre over coax eller TosLink. Jeg kan i hvert fald ikke høre det.
Stereophile sluttede deres "anmeldelse" af Airport Express med at sige den sagtens kan indgå i et ægte high-end system.
|
|
|
TOSLINK skal konverter fra el. til lys og tilbage fra lys til el. så der er 2 mer kkonverteringer og der er mange der kan intyge at S/PDIF over coax lyder bedre og de kan også måles.
At du ikke kan høre forskel er ikke noget bevis før andet end at du ikke kan høre forskel.
Jeg er enig med Stereophile men du førstår vel at at hvad di siger er at den er god nok til Highend, ikke at det intet kan lyde bedre. Det konkluderer også den SB måler meget bedre og hvis jeg husker ræt synes de også at den lyder bedre.
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
endukender skrev:
Til thuekat: Er der ikke noget med, at Toslink giver meget mere jitter end coax pga strøm-lys og lys-strøm konverteringen?
|
|
|
Netop!
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N skrev:
thuekay skrev:
Johan N skrev:
|
Mvh Johan
|
|
|
Det giver ingen mening i mine ører. Airporten kan jo køre S/PDIF igennem TosLink. Der bør ikke være den store forskel på at køre over coax eller TosLink. Jeg kan i hvert fald ikke høre det.
Stereophile sluttede deres "anmeldelse" af Airport Express med at sige den sagtens kan indgå i et ægte high-end system.
|
|
|
TOSLINK skal konverter fra el. til lys og tilbage fra lys til el. så der er 2 mer kkonverteringer og der er mange der kan intyge at S/PDIF over coax lyder bedre og de kan også måles.
At du ikke kan høre forskel er ikke noget bevis før andet end at du ikke kan høre forskel.
Jeg er enig med Stereophile men du førstår vel at at hvad di siger er at den er god nok til Highend, ikke at det intet kan lyde bedre. Det konkluderer også den SB måler meget bedre og hvis jeg husker ræt synes de også at den lyder bedre. |
|
|
Ah. Ok. Det kan sgu godt være der skal eksperimenteres lidt på det område  __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N skrev:
thuekay skrev:
Johan N skrev:
|
Mvh Johan
|
|
|
|
|
|
Jeg er enig med Stereophile men du førstår vel at at hvad di siger er at den er god nok til Highend, ikke at det intet kan lyde bedre. Det konkluderer også den SB måler meget bedre og hvis jeg husker ræt synes de også at den lyder bedre. |
|
|
Ah, ok. Det kan godt være der skal eksperimenteres lidt på det område  __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og jeg skal prøve min SB via TOSLINK og jævnføre med Airport Express. :)
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|