Hej.
Jeg besluttede mig for et par uger siden, at jeg ville have noget godt stereo lyd. Så jeg købte et par Dali Mentor 6 højtalere og en Nad M3. Da min musik fortrinsvis ligger på en Ipod Touch så købte jeg også en Cambridge DacMagic (Som doc bruger jeg en Onkyo digital media transport).
Jeg kendte ikke ret meget til Hifi før disse køb, men læser meget herom nu og bliver hele tiden klogere (derfor fortrydder jeg lidt købet af DacMagic'en, men det er en lidt anden historie).
I min naivitet trodede jeg, at musikken for min Ipod var på højde med eller bedre end CD'er, som jeg anså for en snart gammel teknik. Desuden tænkte jeg, at der da måtte være mulighed for at downloade minimum CD kvalitet fra nettet. Men jeg er blevet klogere og har måttet konstaterer, at hvis man vil have CD kvalitet og et godt udvalg så skal man stadig ud og købe CD'ere.
Her kommer så mit problem, fordi jeg har ikke en decideret CD afspiller. Jeg ved godt, at jeg kan rippe over til PC'en og spille via Dac'en, men jeg har også en "billig" blu-ray afspiller fra Philips.
Spørgsmålet er om jeg skal købe mig en decideret CD afspiller eller om min blu-ray med Dac er en lige så god løsning. Budget for en CD afspiller er omkring 5.000 kr.
Årsagen til, at jeg ikke blot tænker på at bruge løsningen med, at rippe til PC'en, er at jeg ikke gider hele tiden at have computeren tændt når jeg skal høre musik. Computeren er jo et arbejdsredskab og den skulle helst være slukket når man endelig har fri for arbejde.
...elller er der andre løsninger.
Mht Dac'en fra Cambridge, så ville jeg have leveret den tilbage til Hifiklubben, men det kan man ikke, hvilket jeg ikke var klar over da jeg købte. På sigt skal jeg have en bedre Dac.