| Forfatter |
|
nph12 Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 09 Februar 2011 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvordan henter jeg bedst cd-covers (i den højeste opløsning) til mine rippet cd´ere?
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 09 Februar 2011 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
MP3tag kan hente mange steder, men også Foobar2000's artist info plugin som henter fra lastfm er god. Den har fundet mange af de covers som ikke er fundet via MP3tag.
MP3tag finder de fleste på Amazon og i en opløsning på typisk 500x500, den kan også bruge et par andre databaser.
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 09 Februar 2011 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg benytter denne http://album-art-fixer.software.informer.com/ den løber alle albums igennem -og fikser mange af de data der måtte mangle "har læst et sted at den fikser op til 130 forskellige data og metadata", og hvis den ikke finder cover..! så går den selv ind på google billeder...
TIP: ofte er danske billeder kopi beskyttet, her ændre du blot navnet, eller sletter det sidste bogstav i filen. __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
cbj63 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 09 Februar 2011 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et andet produkt i samme kategori kunne være Bliss: http://www.blisshq.com/index.html
Jeg har selv brugt dette til at finde cd-covers til min rippede CD samling. Programmet er meget effketivt. Vær dog opmærksom på at kun de første 100 fixes er gratis. Der efter koster det lidt penge.
|
| Til top |
|
| |
nph12 Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 09 Februar 2011 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kigger lige nærmere på de nævnte programmer - hvis I har andre bud, så kom endelig med dem:-) Jeg prøver lige og se, hvilken løsning, som jeg synes virker bedst
|
| Til top |
|
| |
NGHNGH Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 10 Februar 2011 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
men også Foobar2000's artist info plugin som henter fra lastfm er god. Den har fundet mange af de covers som ikke .... |
|
|
Kan du linke til denne plugin....Jeg synes ikke at kunne finde den :-(
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2011 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Findes i denne pakke
http://br3tt.deviantart.com/art/Xchange-360-130750625
og hedder
foo_uie_ biography.dll
Muligvis kan der opstå konflikt hvis du også benytter foobar coverart, men jeg har ikke haft problemer. Der er også en komponent der kan vise sangtekster, her har jeg dog et lille problem. Hvis en sang er uden tekster kan foobar gå i stå - dvs. sangen spiller videre, men foobar skal genstartes herefter. Blot info hvis du har tænkt dig at prøve den også
|
| Til top |
|
| |
mortensendk Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 21 Februar 2011 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg bruger MUVunder cover fra muvenum.com kan lave 25 plader før køb og det koster under 100 kr det er nok det smarteste jeg har prøvet.
Jeg har lagt covers ind i alle mine plader med ganske få klik og den finder selv covers på nettet på stort set alt og så virker det super lækkert at man se coveret på sin Sonos
De har også et program man kan købe sammen med til at konvertere samtidig men se på deres side.
Prøv det kan kun anbefales.
Programmet er blevet anmeldt her på siden
Mortensen
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 21 Februar 2011 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
nph12 skrev:
|
Hej
Hvordan henter jeg bedst cd-covers (i den højeste opløsning) til mine rippet cd´ere?
|
|
|
Hvis man bruger dbPoweramp til at rippe med, kan den finde de fleste. Der er problemer med nogle danske titler. Dem plejer jeg så selv at finde på imusic.dk __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
Ningbo Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 757
|
| Sendt: 21 Februar 2011 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
| Hvis man bruger dbPoweramp til at rippe med, kan den finde de fleste. Der er problemer med nogle danske titler. Dem plejer jeg så selv at finde på imusic.dk |
|
|
Hvordan sætter du den op til det, for min finder INGEN.
Hvilken server bruger du til at hente oplysningerrne fra, jeg bruger stadig freedb, selvom jeg har betalt for PerfectMedia, men jeg synes altså ikke at den finder titlerne rigtigt.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2011 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ningbo skrev:
callesoroe skrev:
| Hvis man bruger dbPoweramp til at rippe med, kan den finde de fleste. Der er problemer med nogle danske titler. Dem plejer jeg så selv at finde på imusic.dk |
|
|
Hvordan sætter du den op til det, for min finder INGEN.
Hvilken server bruger du til at hente oplysningerrne fra, jeg bruger stadig freedb, selvom jeg har betalt for PerfectMedia, men jeg synes altså ikke at den finder titlerne rigtigt.
|
|
|
Jeg har prøvet prøveversionen, og her fungerede det upåklageligt uden at jeg skulle ændre noget i opsætningen. Fordelen er netop at dBPoweramp kigger i 4 databaser, og sammenligner. Den benytter ikke kun en.
|
| Til top |
|
| |
Tommy S. Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 22 Februar 2011 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Normalt får man fine CD-covers med dBPoweramp. For mindre kendte kunstnere kan det knibe med kvaliteten af CD-covers man får tilbudt. Så benytter jeg dBPoweramps scanne funktion. Den virker også fint.
|
| Til top |
|
| |