Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hjælp til valg af DAC løsning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pelean
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 12 Februar 2011 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Er ejer af et sæt Klipsch Promedia 2.1 aktive pc-højtallere med subwoofer og som koblet til min bærbare HP (eller HTC Hero) efterhånden er blevet den primær lydkilde i køkken-alrummet. Lytter normalt til 320kbp/s mp3 via HP'ens onboard-lydkort. Jeg kunne dog godt tænke mig at løfte lydkvaliteten på lydkortet og få det maksimale ud af mit øvrige setup. Spørgsmålet er hvor meget det er værd at ofre, når vi ikke taler forstærker/stue-højtalere setup og hvad jeg bør gå efter?

Jeg overvejer en DacMagic, men ny-prisen er pebret og der er mange tilslutninger som jeg ikke får brug for og spørgsmålet er også om det i det hele taget er at kaste perler for svin...selvom Klipsch højtallerne spiller kanon indenfor pc-højtaller kategorien? Signalvejen med usb-tilslutning imellem HP'en (ingen optisk) og DAC'en, samt rca til mini-jack adapter imellem DAC'en og Klipsch'ne henter måske heller ikke lige det maksimale ud af en DacMagic...

Er DacMagic vejen at gå - eller der evt. langt billigere alternativer som burde give et mærkbart og evt. ligeså/eller tætpå tilfredstillende løft? 

Til top Vis pelean's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pelean

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 Februar 2011 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Audiotrak Prodigy Cube er et godt valg til en billig penge - nogle mener endda, den er bedre end DacMagic: http://www.xssound.eu/index.php?page=shop.product_details&fl ypage=flypage.tpl&product_id=22&category_id=10&option=com_vi rtuemart&Itemid=54&lang=da

Jeg har desværre ikke hørt nogen af dem - jeg bruger selv Musical Fidelity V-DAC: http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=3&product _number=3303031

MakeMoneyHard
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

pelean
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 Februar 2011 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Tak for input - begge forslag som du nævner er markant billigere end DacMagic'en og har begge har umiddelbart fået ret gode reviews når man kigger rundt.

Jeg har i den forbindelse fået øje på Music Streamer II: http://www.nomono.dk/node/9. Er der nogen som har erfaringer med den?

Jeg ved ikke om jeg bør gå så højt op i om DAC'en har en mini-jack udgang som CUBE'en bl.a. har, men den vil kunne benyttes direkte til mine Klipsch-højtallere samt hovedtelefoner som jeg bruger 50% af tiden. Dermed kunne jeg undgå rca-mini-jack adapter.

Til top Vis pelean's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pelean

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes