| Sendt: 12 Februar 2011 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ejer af et sæt Klipsch Promedia 2.1 aktive pc-højtallere med subwoofer og som koblet til min bærbare HP (eller HTC Hero) efterhånden er blevet den primær lydkilde i køkken-alrummet. Lytter normalt til 320kbp/s mp3 via HP'ens onboard-lydkort. Jeg kunne dog godt tænke mig at løfte lydkvaliteten på lydkortet og få det maksimale ud af mit øvrige setup. Spørgsmålet er hvor meget det er værd at ofre, når vi ikke taler forstærker/stue-højtalere setup og hvad jeg bør gå efter?
Jeg overvejer en DacMagic, men ny-prisen er pebret og der er mange tilslutninger som jeg ikke får brug for og spørgsmålet er også om det i det hele taget er at kaste perler for svin...selvom Klipsch højtallerne spiller kanon indenfor pc-højtaller kategorien? Signalvejen med usb-tilslutning imellem HP'en (ingen optisk) og DAC'en, samt rca til mini-jack adapter imellem DAC'en og Klipsch'ne henter måske heller ikke lige det maksimale ud af en DacMagic...
Er DacMagic vejen at gå - eller der evt. langt billigere alternativer som burde give et mærkbart og evt. ligeså/eller tætpå tilfredstillende løft?
|