| Forfatter |
|
Jackinvestor Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 122
|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 02:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er på udkig efter en cd afspiller med dac og faldt over denne audiolab 8200, som er blevet kåret til verdens bedste cd afspiller.
Er der nogen som ved hvor god dac'en egentlig er. Jeg har pt en cambridge dacmagic og jeg så gerne at dac'en i 8200eren er væsentlig bedre.
|
| Til top |
|
| |
Mrhviid Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 07:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jackinvestor skrev:
Er på udkig efter en cd afspiller med dac og faldt over denne audiolab 8200, som er blevet kåret til verdens bedste cd afspiller.
Er der nogen som ved hvor god dac'en egentlig er. Jeg har pt en cambridge dacmagic og jeg så gerne at dac'en i 8200eren er væsentlig bedre.
|
|
|
Hvor er den blevet kåret til verdens bedste cd afspiller? Det tvivler jeg altså voldsomt på, selvom den ganske givet er en særdeles glimrende cd afspiller.
|
| Til top |
|
| |
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rotelman Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Whathifi.com, som har kåret den til verdens bedste, tager vist også højde for pris, så man kan jo finde bedre cd afspillere og dacs men til en
væsentlig højere pris.
Prisen er på 7000 kr.
Kvaliteten af cd delen er jeg ikke så bekymret for, men jeg er mere betænkelig overfor dac'en, fordi jeg ikke synes anmeldelserne forholder sig så
meget hertil.
Spørgsmålet er vel om man var bedre tjent med en god dac til 5000 kr og en cd afspiller til 2000.
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tro nu en 8000CD bygget i england lyder en del bedre.
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske - men en britisk produceret 8000CD vil uundgåeligt have +10 år på bagen, og der er jo sket endel på det digitale område, siden dengang...
Derudover kan den ikke fungere som ekstern DAC.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jackinvestor skrev:
Whathifi.com, som har kåret den til verdens bedste, tager vist også højde for pris, så man kan jo finde bedre cd afspillere og dacs men til en
væsentlig højere pris.
Prisen er på 7000 kr.
Kvaliteten af cd delen er jeg ikke så bekymret for, men jeg er mere betænkelig overfor dac'en, fordi jeg ikke synes anmeldelserne forholder sig så
meget hertil.
Spørgsmålet er vel om man var bedre tjent med en god dac til 5000 kr og en cd afspiller til 2000.
|
|
|
  Så er det jo ikke verdens bedste ! Hifi-freaks giver vist gerne hjemmedemo, så du kan sammenligne med din DacMagic. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
rotelman Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2011 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes Hifi-freaks er søde til at komme forbi til en hjemmedemo... men det kan altså meget hurtigt blive dyrt
Jeg fik en demo af Audiolab 8200 CDQ (CD+preamp) og blev nød til at købe den!
|
| Til top |
|
| |
WiredForSound Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 18 Februar 2011 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
# Rotelman....
Fortæl fortæl....
Jeg er dybt forelsket i 8200CDQ... lever den op til forventningerne ??
Den EMM Sabre 32 bit´s DAC skulle jo lammetæve det meste og sidder i nogle af de helt tunge High End DACS...
Vh/ Martin __________________ Jean Hiraga A30
Panasonic SA-XR55 (Digital)
Hypex UCD 400 batteri
250.000uF per side!
Hypex UCD 400 mono blokke -2kVA forsyning (hver)
PDS 06 CD (tweeked version)
eAR Pre TWO 2+
Avalon Ceramiq
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Februar 2011 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
En CAMBRIDGE 840C cdafspiller koster det samme, nemlig 7000 kr, ligesom Audiolab 8200. Om cambridgen står følgende på hifiklubbens
hjemmeside:
"En kostbar 32-bit ”Black Fin” DSP fra Analog Devices opkonverterer alle audiosignaler til en svimlende opløsning på 24-bit/384 kHz."
Nogen der ved om audiolabben også laver en høj opskalering til 384khz, og er dette overhovedet relevant at fokusere på mht lydkvaliteten.
|
| Til top |
|
| |
tubesrules Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 18 Februar 2011 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også gerne høre mere om den 8200 CDQ - er fidusen ikke at man også kan bruge den som dac ? Er "ligeglad" med de tekniske specs - men vil gerne høre folks mening om selve lyden og også gerne hvad den spiller sammen med ...
|
| Til top |
|
| |
Pita Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 18 Februar 2011 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jackinvestor skrev:
En CAMBRIDGE 840C cdafspiller koster det samme, nemlig 7000 kr, ligesom Audiolab 8200. Om cambridgen står følgende på hifiklubbens
hjemmeside:
"En kostbar 32-bit ”Black Fin” DSP fra Analog Devices opkonverterer alle audiosignaler til en svimlende opløsning på 24-bit/384 kHz."
Nogen der ved om audiolabben også laver en høj opskalering til 384khz, og er dette overhovedet relevant at fokusere på mht lydkvaliteten.
|
|
|
Det indikerer ikke at lyden er god. Jeg mener faktisk slet ikke det er brugbart, og ser det som marketing-gøgl.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Februar 2011 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er kommet i tvivl omkring 8200, fordi jeg har læst negative bruger-reviews. Læs selv her:
http://www.whathifi.com/Review/Audiolab-8200CD/UserReviews/
En af brugerne har en Dac Magic og han synes ikke der er den store forskel. Det kan dog skyldes hans ringe anlæg.
Jeg skal ihvertfald høre før jeg køber.
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 19 Februar 2011 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne her bør kunne få dig til at glemme alt om Audiolab'en. Den spiller musik og musik og musik og musik og...
Test.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 19 Februar 2011 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jackinvestor skrev:
En CAMBRIDGE 840C cdafspiller koster det samme, nemlig 7000 kr, ligesom Audiolab 8200. Om cambridgen står følgende på hifiklubbens hjemmeside:
|
|
|
Du skal ikke gå så meget op i de opløsning data, det kommer helt anpå hvad cd du smider i den hvordan lyden er, nogle lyder godt andre lyder ikke ret godt.
Så lyt dig frem, det de skrive i blade kan du næsten aldrig bruge til noget.
|
| Til top |
|
| |
rotelman Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2011 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Jackinvestor: Glem hans test mellem std. DacMagic og 8200 CD… hvis han ikke kan høre forskel mellem en std. DacMagic og en 8200 CD så må han have en begrænsning i hans setup. Og som Jensen skriver så skal man lytte sig frem… helst på eget udstyr.
@Wiredforsound : Jeg har godt nok skrevet lidt på et andet site som vi ikke må linke til… mærkelig regl!
Nå men jeg ledte faktisk efter en forforstærker med remote, HT indgang, en god hoved telefon udgang og god stereo lyd og ikke efter en CD afspiller/DAC.
Jeg har så prøvet med et par brugte på mit setup men ingen af dem ramte rigtig plet.
Da jeg så begyndte at kikke efter en NY forforstærker (prisen starter vel fra mellem 4000-6000 kr.) så var der ikke så langt til 8200 CDQ og jeg var lidt (meget) nysgerrig og ville gerne afprøve den.
Da jeg fik den sat til så kunne jeg lide lyden fra forforstærkeren næsten med det samme og dette havde netop været problemet med alle de andre forforstærkere.
Remoten virker godt og min surround og FM lyd kommer rigtig godt igennem ved hjælp af HT mode.
Og det er et plus med et CD drev (har ikke haft et i 3-4 år) når man lige har fået købt noget nyt musik i byen og ikke gider at skulle til at rippe!
Jeg har selvfølgelig sammenlignet lyden fra min kraftigt moddet DacMagic med Audiolab’s DAC indgang på coaxial signal fra min Touch og de er meget ens (kommer meget an på filterne). Dvs. man får samme mængde detaljer og lyd balance, men musikken fra 8200 CDQ ”flyder” lidt bedre. Så forskellen til en std. Dacmagic med std. PSU og opamps må være mega stor!
Den Bedste lyd får jeg nu direkte fra CD’er i 8200 CDQ da man sikkert her kan undgå jitter da drevet og dac kan køre med samme clock.
Der er en anden 8200 CDQ bruger herinde som måske også kunne komme med en mini test, da han har gennemført en mini test på noget dyrt udstyr (her blev Cambrigde 840c betegnet som kold i lyden).
PS: Lyden fra en 8200 CDQ skulle iflg. ”designeren” selv være lidt bedre end i en 8200 CD…
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Februar 2011 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rotelman, det lydder godt i mine ører, at dac'en i 8200cd er væsentlig bedre end standard dacmagic. Jeg anser pt dacmagic'en som mit svageste
led.
Jeg synes det er flot af hififreaks at de kommer forbi og laver hjemmedemo. Jeg vil dog foretrække at have udstyr på prøve i et par dage. Nu må vi
de om det ikke kan lade sig gøre.
|
| Til top |
|
| |
rotelman Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2011 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
yes det skulle den vel også gerne være til den pris 
Jeg fandt et udklip af den tekst den anden CDQ ejer skrev på et andet site:
"another little shoot out for my CDQ with some high end gear done tonight. Martens Coltrane speakers, Audio Research pre-amp, a huge!! 2x230w tube power amp (forgot the brand) and a Bladelius Embla cd/media player.
I will copy my host's comments from the local forum:
Impressive sound, I like it better than the Cambridge 840 (a little cool in compare), Marantz SA11 sound weak compare to it, very smiliar type of warm and powerful sound like the Ayre CX7e ... in fact, I believe if not sitting in the sweet spot to AB compare, most ppl will not able to tell what is the different between this and some hi end CD player.....
But remember not to use it's digital volume control direct to power amp, it make CD sound like MP3 from what I hear....
for info when running the CDQ direct into power amp, volume on CDQ was at max -15 (very loud!) to my un-trained ears, the CDQ was very close to the Badelius player when playing through the tube pre-amp."
|
| Til top |
|
| |
hasselbaink Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 21 Februar 2011 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne Audiolab 8200cd og cdq er designet af John Westlake som er kendt fra bl.a. Pink Triangle. Han har designet DACs i mange år, og jeg synes at hans produkter er interessante. Godt så, men dertil skal lægges en hel del hype om de nye Audiolab CD afspillere, fra bl.a. Pink Fish Media og andre fora, hvor man får indtryk af at afspilleren er et større gennembrud end opdagelsen af antibiotika. Særligt er det 8200CDQ der skulle være "outstanding". Jeg gad godt høre flere indtryk af disse produkter afprøvet på seriøse anlæg og med klassisk/jazz/akustisk musik som reference.
Det kunne være fedt med en "end of the line" CD afspiller til rimelige penge.
Mvh. Kris
|
| Til top |
|
| |