| Sendt: 20 Februar 2011 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber nogen her kan hjælpe mig...
Jeg er ikke hifi-perfektionist, men vil gerne have noget der lyder nogenlunde ordentligt. Det behøver ikke være verdens
mest detaljerede lydbillede, men det er vigtigt at der er tilpas power og fylde til at man både kan høre høj og relativt lav
musik og at der er dynamik og drive i lyden (kan man sige det?). Her er lidt om situationen:
Jeg har i forvejen et sæt højtalere: Infinity Delta 40 i god stand.
Jeg har ikke nogen forstærker eller anlæg (er gået i stykker for noget tid siden) ud over et elendigt mikroanlæg.
Musikken skal spilles i en vinkelstue med tilknyttet køkken - areal ca. 50-55 kvm.
Jeg hører al mulig musik, men det vigtigste er rock og elektronisk. Alsidighed er dog et plus i min bog.
Det er et plus hvis udstyret ser godt ud og virker lækkert.
Jeg spiller al min musik fra to lydkilder: PC (det være sig ukomprimeret, mp3, streaming, youtube - you name it) eller
FM radio.
Min egentlig tanke var at smide 3-5000 for en reciever med kraft nok til at drive mine højtalere, fx Harman Kardon
HK3490 el. NAD C725BEE og evt. skifte højtalerne ud på et senere tidspunkt. Men så læser jeg lidt her om emner som
D/A-konvertere, aktive AVI højtalere, etc. og bliver forvirret. Eller der er muligheden for en brugt forstærker med mere
kvalitet i...?
Jeg kan godt overtales til at smide lidt ekstra, fx 10.000, men så skal jeg også få nogetseriøst for pengene og det skal
ses i lyset af at jeg ikke er specielt audiofil (men selvfølgelig heller ikke døv).
Nogen der kan pege mig lidt i en retning?
|