Sendt: 10 Marts 2011 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har brug for lidt hjælp til at finde en mediaplayer, der skal forbinde min NAS med min VDAC D/A Converter. Den skal helst være DLNA certificeret, så jeg har mulighed for at styre musikken via min Android mobil, da jeg ikke gider tænde for fjernsynet for at afspille musik. Trådløs er ikke et must, men det må gerne være en tilvalgsmulighed evt. i form af en usb-dongle. Mediaplayeren skal kunne håndtere FLAC mindst 24/96 gerne 24/192. Jeg har kigget på Western Digital TV Live, da den umiddelbart opfylder mine krav, og er i et prisleje jeg (min kone) synes er fornuftig  . Den digitale udgang på WD TV Live synes dog at downsample til 24/44, 24/48 eller måske endda 16/44, 16/48, alt efter hvor jeg læser på nettet. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad der er rigtigt og om det er et problem med chippen eller firmwaren i WD TV Live? Er der nogen som har nogle bud på en mediaplayer der (delvist) opfylder mine kriterier, alternativ kan løse mysteriet om WD TV Live? Eller skal jeg acceptere downsamplingen og vil jeg overhovedet kunne høre forskel?. Mit anlæg består udover VDAC'en af en Thule forstærker og et par JBL XPL140 højttalere. På forhånd tak for hjælpen Nybegynderen udi digital lyd
|