| Forfatter |
|
KimLindhardt Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 26 Marts 2011 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Håber der er en af jer som kan hjælpe mig med opsætningen af min nye forstærker. Jeg bruger den ikke som surround forstærker, men skal bruge den i 2 rum, hvor af det ene sæt højtalere (SA 505) er tilsluttet til Zone2, og man derfor skulle kunne styre disse seperat. Jeg skal høre det samme musik i begge rum, men nogle gange skal lyden slåes fra i et af rummene.
Lyden kommer fra min PC, som er tilsluttet via optisk kablen til AV 1. Jeg kan uden problemer få musik ud i stuen, som er primær (zone1), men jeg har forsøgt meget og læst så meget jeg kan forstå af manuel, men kan bare ikke få noget ud af højtalerne i zone2.
Synes at jeg har prøvet alt, og er efterhånden noget desperat.
Min forstærker og de 4 SA 505 højtalere er lige købt hos KT radio, men ved ikke om de kan hjælpe med dette amatør anlæg, men i mine øjne godt nok til mig og mine ører :)
Mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv øv øv, har fundet ud af at der i Zone2 åbenbart ikke kan afspilles digitalt input, damm, det var derfor at jeg netop købte denne forstærker. Så mit emne tager en anden retning nu, for må oprette et spørgsmål om det er muligt at konvertere optical digital til RCA analog:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=89112&P N=1&TPN=1
Men tak for hjælpen :)
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil afspille samme ting i både værelser så kobler du pre-out (eller muligen audio-out) til en af de analoge indgangerne som siden bruger som kilde for din zone 2.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N skrev:
| Hvis du vil afspille samme ting i både værelser så kobler du pre-out (eller muligen audio-out) til en af de analoge indgangerne som siden bruger som kilde for din zone 2. |
|
|
Der blev jeg lige glad et kort øjeblik :) for ideen var genial. Men de analoge udgange som er på forstærkeren, smider kun analog signal ud, hvis det også er analog signal som kommer ind og da musikken kommer via digital optisk, så kommer der intet ud af anaog udgangene. Det var eller en rigtig god ide. Tak
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pre-out smider ud ALT, ellers kan man ikke bruge en extern effektforstærker. Derimod kan du ikke bruge audio-out)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Marts 2011 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N skrev:
|
Pre-out smider ud ALT, ellers kan man ikke bruge en extern effektforstærker. Derimod kan du ikke bruge audio-out)
|
|
|
Det glæder jeg mig til at komme hjem at afprøve :)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Marts 2011 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
KimLindhardt skrev:
Johan N skrev:
|
|
|
|
Det glæder jeg mig til at komme hjem at afprøve :)
|
|
|
YES YES!!! Det virkede!! TUSIND TAK FOR HJÆLPEN!! 
Så er jeg glad igen 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Marts 2011 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv øv, glæden var kun i begrænset tid 
Når jeg skruer ned for lyden i zone1, så følger lyden med i zone2. Det betyder at når jeg ikke vil have lyd i zone1 (stuen), så er der ingen lyd i zone2 (udestuen), også selvom jeg har fkruet helt op i zone2. ØV ØV ØV Håber nu bare at det er mig som har loopet forkert. Jeg har sat den i pre-out front til audio1 in.
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2011 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den effekten kommer du ikke unden då pre-out styres af volykontrollen. Men har du ikke nogen analog lyd ud ur din PC?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Marts 2011 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N skrev:
|
Den effekten kommer du ikke unden då pre-out styres af volykontrollen. Men har du ikke nogen analog lyd ud ur din PC?
|
|
|
Har kun stik til hovedtelefoner på PC'en, og det optiske kabel som jeg har fra PC til anlæg, er gemt bag paneler mm., så det vil tage lang tid at trække et nyt kabel. Tror at jeg vil tage indtil HIFI klubben og købe en digital til analog konverter. http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/tv-tilbehor/200 _gefen-digital-audio-decoder-dd.htm
Tak, fordi du har taget dig tid til at hjælpe med at løse mit problem
|
| Til top |
|
| |