| Forfatter |
|
Boje86 Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 06 April 2011 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej drenge
Jeg har problemer med min SUB... Det er som om jeg har slået en eller anden funktion fra så at min sub ikke spiller særlig højt. Det skal siges at den SPILLER, men det er altså ingenting af hvad den kan. Dette er kun når jeg bruger den digitale udgang, når jeg bruger den analoge virker min sub meget bedre, eller dvs den spiller mere, så jeg forsåtr ikke lige hvad jeg kan have slået fra eller slået til... Håber VIRKELIG nogen kan hjælpe. Mine to væghøjtalere spiller lidt højere når jeg bruger optisk, og så lidt mindre lyd ved analog men der virker min SUB så meget bedre af en eller anden mærkelig årsag...
Jeg har en NAD t744 med en scandyna minibass og to stks minipods.... :)
|
| Til top |
|
| |
Boje86 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2011 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
eller jeg tror faktisk slet ikke den virker når jeg kører optisk, er der nogle som evt. ved hvad jeg skal tjekke...?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 07 April 2011 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at se om der er lys i den optiske udgang og forenden af kablet, når det sidder i. Tjek også om lysleder kablet ikke er bøjet/knækket. Det må kun være i bløde buer, kablet må bøjes.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Boje86 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2011 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allanowich, jeg har tjekket det, der er som der skal være lys i den optiske ende jeg kommer i min reciever og der er lys i den indgang jeg kommer den i (min macbook). Og mine væghøjtalere spiller fint, dog spiller de lidt højere end når jeg kører analog, ved jeg heller ikk rigtig hvorfor Det er både et problem ved min xbox og min macbook. Jeg har lavet de samme speakersættings og channelssættings som jeg har når jeg bare kører analog... Så det er meget mystisk... Min sub arbejder slet ikke når jeg kører over de digitale porte... :( Jeg tror jeg er kommet itl at trykke på et eller andet jeg ikke ANER hvad er, på recieveren vel og mærke. Altså det er min eneste mulighed. Jeg ved bare ikke rigtig hvad jeg skal gøre for at få den "aktiveret" igen.
|
| Til top |
|
| |
Boje86 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2011 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men bare fill me in med hvad der kan være galt så kan jeg prøve at tjekke det hehe... :)
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2011 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke komme på noget lige nu, men det virker som om du har haft det kørende, eller hur? Har det ikke været kørende optisk, så lev med det analogt. Så kan du i ro og mag lige kigge lidt i instillingerne på pc og den dur. Måske kommer der hen ad vejer et nåååååhe ja, og så finder du ud af alligevel.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Boje86 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2011 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, jeg testede det med en kammerat lige kort på min xbox lige da jeg fik den her i fredags. Der lagde vi ikke mærke til at subben ikk kørte, så det vil jeg altså tro at den HAR da min kammerat i hvert fald har øre for hvad der virker osv. Men det virker bare ikke nu, hverken på min xbox eller på min mac... Så ja jeg må leve med analog indtil videre... Men håber sgu snart jeg kommer på noget, synes jeg er rendt lidt tør for mulige ændringer i min opsætning hehe...
|
| Til top |
|
| |
Boje86 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2011 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan man reboote sin reciever tror i? Eller tror i måske man skal tage ned til hifiklubben med den... :)
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2011 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boje86 skrev:
| kan man reboote sin reciever tror i? Eller tror i måske man skal tage ned til hifiklubben med den... :) |
|
|
Tænd for receiveren og sluk for den på stikkontakten ikke on/off knappen på receiveren. Så skulle du sikkert nulstille den.....måske?? Vent 10 minutter og sæt den så til igen og lav indstillingerne igen. Men jeg kender ikke din receiver, så jeg kan ikke garantere noget, men prøv lige ad.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Boje86 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2011 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virkede sgu ikk?? Hmm nogen som så ved hvordan man rebooter sin NADt744 ??? :)
|
| Til top |
|
| |
kenneth74 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2007 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 386
|
| Sendt: 05 Maj 2011 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
... med en hammer...  .. held og lykke med det satans problem håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe..! mvh
|
| Til top |
|
| |
staffi Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 05 Maj 2011 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hva med speaker opsætning både i stereo og surround mode... er der ikke menu hvor du kan deaktivere sub ved de forskellige
modes..??
|
| Til top |
|
| |
Boje86 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2011 kl. 02:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay drenge... Jeg har nu jhaft min reciever ude hos en kammerat for at teste om den virkede for ham... og det GJORDE den sgu... Tænkte jeg lige ville prøve at skifte kabler osv herhjemme, og se om l**tet så ville virke. Men no no... Mine væghøjtalere summer os, når jeg skruer højt op, hvilket de jo ikke skal når det er digital?? Virker meget mærkeligt, oppe hos min kammerat sagde de ingenting, men her ja, summer de!? Nogen som ved hvad det kan skyldes?
|
| Til top |
|
| |
bantan Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 Marts 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 13 Juni 2011 kl. 03:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må være dit output der f.eks kun står til 2 kanals
|
| Til top |
|
| |
Boje86 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2011 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle indstillinger stod som da vi testede det hos min kammerat.... Så min konklussion er at det må have noget med kablerne,
højtalerne eller ja WHAT? Jeg er virkelig frustreret... Det er sindsygt underlig!
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2011 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske skal du have en ny lejlighed?  
Har du noget andet digitalt, der kan gå forstyrrende ind på din receiver i digital mode? Det er godt nok myyyyyystisk????!!!  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |